Olenko nyt kaupan mustalla listalla?
Törmäsin viikko sitten puolituttuun kaupan edessä. Tunnen kyseisen henkilön yhteisen harrastuksen kautta. Kumpikin oli menossa kauppaan ennen treenejä. Sovittiin sitten, että nähdään kassalla ja mennään yhtä matkaa, kun ostokset on tehty. Tehtiin siis ostokset erikseen eikä kuljettu yhdessä kaupassa. Olin aivan järkyttynyt, kun vartija pysäytti treenituttuni kassalla ja vei pois myymälävarkaudesta syytettynä. En tiedä, miten siinä loppujen lopuksi kävi, kun en häntä enää tämän jälkeen nähnyt.
Mutta, kun tänään kävin samassa kaupassa ja maksoin kassalla ostokseni niin näin saman vartijan tulevan ulos kaupasta viereisellä kassalla. Nyt mietin, että olenko jollain mustalla listalla tapahtuman takia vai oliko se sattumaa. Tuntuu inhottavalta, jos vartijat siellä aina kyttää mua, kun käyn kaupassa. Koko juttu on muutenkin jäänyt kummittelemaan, vaikka en mitään väärää tehnytkään eikä mua oltu syytetty mistään. Tietty tulin tyypin kanssa samaan aikaan kauppaan ja juteltiin kovasti kassalla yms. Kehtaanko enää käydä siellä vai pitäisikö suosiolla vaihtaa lähikauppaa.
Kommentit (15)
Puhdasta sattumaa. Älä ole noin vainoharhainen.
"tulevan ulos kaupasta viereisellä kassalla".
Mitä?
Mun kaveria syytettiin kerran vaikka hän ei vienyt mitään. Hän oli ostamassa sandaalit, mutta huomasi, että hintalappu puuttui eikä jaksanut viedä kenkiä takaisin. Jätti ne sitten johonkin random hyllylle. Vartija vei eikä millään uskonut kaveriani, kun ne sandaalit ei enää löytynyt sieltä mihin hän ne jätti. Olin mukana ja näin että hän jätti ne kauppaan. Ei muakaan uskottu... Poliisit soitettiin paikalle ja kaveri sai sakot näpistyksestä vaikka vartijat eivät löytäneet sandaaleja kaverini hallusta! En oikein vieläkään käsitä miten niin voi käydä. Jos kengät eivät löytyneet meiltä nii eikö ole loogista, että puhuttiin totta. 🤔
Vierailija kirjoitti:
Mitä?
Ymmärsin tämän niin, että aloittaja maksoi esim. kassalla 2 ja vartija tuli toisesta kassalta ulos esim. kassalta 3. Edelleen varmaan kaikki on kaupan sisällä.
Porvoon marketissa sattuu ja tapahtuu kaikkea jännää. Jatko-osaa odotellessa 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä?Ymmärsin tämän niin, että aloittaja maksoi esim. kassalla 2 ja vartija tuli toisesta kassalta ulos esim. kassalta 3. Edelleen varmaan kaikki on kaupan sisällä.
Tuo kuulostaa siltä, että se vartija on ollut kassan sisällä piilossa.
Vierailija kirjoitti:
Mun kaveria syytettiin kerran vaikka hän ei vienyt mitään. Hän oli ostamassa sandaalit, mutta huomasi, että hintalappu puuttui eikä jaksanut viedä kenkiä takaisin. Jätti ne sitten johonkin random hyllylle. Vartija vei eikä millään uskonut kaveriani, kun ne sandaalit ei enää löytynyt sieltä mihin hän ne jätti. Olin mukana ja näin että hän jätti ne kauppaan. Ei muakaan uskottu... Poliisit soitettiin paikalle ja kaveri sai sakot näpistyksestä vaikka vartijat eivät löytäneet sandaaleja kaverini hallusta! En oikein vieläkään käsitä miten niin voi käydä. Jos kengät eivät löytyneet meiltä nii eikö ole loogista, että puhuttiin totta. 🤔
Miten tää voi olla edes mahdollista? Olisin kyllä valittanut tuomiosta.
Ei vartijat syytä ketään mistään, korkeintaan ottavat epäillyn kiinni. Syyttäjä syyttää sitten myöhemmin jos tarve.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on täysin mahdollista, mutta vain PORVOOSSA😁
Todellakin vain sattumaa. Unohda koko tapaus, ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jaksettu. Kaveri maksoi sakon ja päätettiin unohtaa koko juttu. Ei ollut kovin miellyttävä kokemus. Ymmärrän sua ap. Mullakin pitkään vainoharhainen olo kaupassa, mutta taitaa toi sun tapaus olla vaan sattumaa.
Varkaat toimivat usein porukalla, joten ei ole ihme, että nyt suakin epäillään. Ei voi mitään.
Katsot miltä tilanne näyttää ja jos sama peli jatkuu niin vaihda kauppaa jos mahdollisuus on.
Meillä ei ole kuin yksi lähikauppa.
Lopeta se näpistely hyvän sään aikana, niin loppuu se kyttääminen!
Njääh, kyllä ihmiset voi tutuilleen jutella leimautumatta lopullisesti, äkkiä se unohtuu kun itse käyttäydyt kunnolla.