Mikä laulu saa sinut aina liikuttumaan?
Kommentit (2163)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karhunpoika sairastaa, se alkuperäinen versio cd:ltä. Sympaattinen ja aina lapsena kun olin kipeä niin tuota kuunneltiin ❤
Taitaa olla Tapio Rautavaaran laulama?Se on Georg Malmstenin säveltämä ja R.R.Ryynäsen sanoittama kipale, jonka Malmsten levytti n. 1930. Hän teki sen pojalleen Ole Malmstenille (1925-1981), joka oli ollut kovassa kuumeessa ja petipotilaana.
Myöhemmin sen on levyttänyt moni muukin, mutta Tapio Rautavaara tiettävästi ei.
Ole Malmstenista tuli isona insinööri ja teollisuusneuvos. Hän kuoli 23.5.1981, ja isä Georg kuoli kaksi päivää myöhemmin 25.5.1981 eikä tiettävästi ehtinyt saada tietoa poikansa poismenosta.
Aivan, oikeassa olet! Se mikä on cd:llä, on Georg Malmstenin esittämä. Tarkistin. Kiitos tarkennuksesta😊
Kulkija kuustoista vuotias on nyt saanut herkistymään.
Joe Dolanin laulama, I still remember my first love.
70 luvun biisi, ja olin silloin hullun rakastunut.
Mikko Alatalo-Aamuyön kahvit.
Laulu soi automankasta kesällä aikoja sitten kun sain ensimmäistä kertaa tytöltä... Takapenkki oli ahdas, vaikka kyseessä oli tytön isän Chrysler Newport. Olin tuolloin 14 ja tyttö 16.
Muistan vieläkin tuon hoikan tytön, kauniin vaalean tytön, minun ensimmäisen rakastettuni.
Aamuyön kahvit jäi silloin kyllä juomatta...
Pilven Piirtäjät - Ensimmäinen joulu
Oi kallis suomenmaa saa tunteet pintaan ja tuntemaan suurta kunnioitusta sotaveteraanejamme kohtaan.
Yön kappaleet. Alkaa itkettää kun on niin karmeeta paskaa. Tuure Boeliuskin laulaa paremmin vaikka sekin pistää itkemään.
Vanhemmat virret, joita hautajaisissa lauletaan. Lisäksi esim. jääkärimarssi.
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat virret, joita hautajaisissa lauletaan. Lisäksi esim. jääkärimarssi.
Ja lisätään tuo Oi kallis Suomenmaa, jonka jo joku tuossa mainitsikin
"I will stay by your side now and forever i will always only be in love with you"
Alice in Chains: Black Gives Way To Blue. Enkä oikeastaan edes ajattele edesmennyttä Layne Staleya, jolle kappale on omistettu, vaan yleisemmin sitä laulun sanomaa.