Lapsuutesi suosikkianimaatio?
Mikä oli lapsuutesi suosikkianimaatio?
Minun suosikkini oli Smurffit.
Kommentit (300)
Vierailija kirjoitti:
Parhaat piirretyt olivat Prätkähiiret ja Hopeanuoli. Varsinkin prätkähiiret onnistuivat tekemään vaikutuksen kun ajatteler sitä faktaa että sarjaa näytettiin vain yhden kauden verran eikä niitä sen jälkeen ikinä näytetty televisiossa ja Silti sen edelleen muistaa että oli hyvä piirrossarja ja mikä oli parashahmo (Moto) 😀
Ja Hopeanuoli on vaan legendaarinen 😁
Oliko Prätkähiiret siis enimmäkseen vain VHS:lla? Koska suomeksi dubattuja jaksoja on kuitenkin kolme kautta (65 jaksoa).
Rosvo Rudolf.
1. Koska rosvo oli sympaattinen.
2. Koska sarjassa oli sarkasmia.
Sellainen nuori kapinallinen minä olin.
Silloin 70-luvulla parasta oli jo aiemmin mainitut Rosvo Rudof, Myyrä ja professori Balthazar. Disney oli harvinaista herkkua, sitä saattoi nähdä suunnilleen kerran vuodessa, Samu Sirkan joulutervehdys -ohjelmassa. Eräänä jouluna tuli sellainen neukkupiirretty, jossa oli pikku jääkarhu Umka. Se jäi mieleen tosi kauniina, ne karhut oli niin kauniisti piirretty ja liikkuivat kauniisti, ja parasta oli kun taivaalle syttyi revontulet. Näin sen kahtena jouluna ja sen jälkeen odotin aina uusintaa, jota ei koskaan tullut. Nyt sen voi katsoa netistä.
Sitten oli kaksi kotimaista mitkä jäi mieleen äänimaailmansa takia, nimittäin Matti ja Miisu, jossa oli sellainen vihelletty taustamusiikki, ja Kössi Kenguru. Kun Kössi loikki, kuului semmoinen hauska poing-poing-ääni.
Muumilaakson tarinoita, Babar, Olipa kerran Amerikka ja Matka maailman ympäri 80 päivässä oli ne joita muistan katsoneeni hyvin useasti.
Katsottiin kaverin kanssa kaikkia näitä aikuisena ja eivät ole yhtään huonontuneet sitten lapsuuden.
Tavja Halonen kynkkäsi Butlerin kanssa ja vakuutti ikuista ystävyyttä!
Muistaako kukaan Calimeroa eli musta tipu jolla oli puolikas munan kuori hattuna. Tuli joskus v 69-70 Samoihin aikoihin tuli Matti ja Miisu sekä Kasperi joka oli nukke.
Ruskean talon steppaava menninkäinen.
Vierailija kirjoitti:
Muistaako kukaan Calimeroa eli musta tipu jolla oli puolikas munan kuori hattuna. Tuli joskus v 69-70 Samoihin aikoihin tuli Matti ja Miisu sekä Kasperi joka oli nukke.
Minä muistan Calimeron. Koulussa me kutsuttiin kypäriä joita sai lainata luistelua varten (jos ei ollut omaa) Calimero-kypäriksi, koska ne olivat valkoisia ja näyttivät kuin munan kuorilta.
Muistan myös että Calimeroa dubbasi sama tiimi kuin Digimonia, eli Agapio racing team. :D
Tohtori Sykerö, Rosvo Rudolf ja Pätkiksen pätkät.
Vierailija kirjoitti:
Niitä oli kyllä useampi mutta, jos vain yksi pitäisi mainita, niin sanoisin Maailman ympäri 80 -päivässä.
- Se on (tai oli) niin hyvä, että jos sen löytäisin vaikkapa dvd -allenteensa, niin saattaisin ostaa jopa omaan hyllyyni ja katsoa "taas". - Käsittääkseni se on julkaistukin dvd:;na mutta vahinko, koska ei ole osunut omiin silmiini, niin eä olisin voinut sen "jo" hankkia. - Saman-niminen Juels Vernen klassiiko kirja sentään löytyy hyllystäni; ei lainkaan huono sekään.
Sinkkumies
-
Lapsuuden animaatioista en tiedä oliko niitä oikein mitään, mustavalko tv ja inhosin pikkukakkosta. Mutta sitten nuorena suosikki oli Olipa kerran elämä.
Vierailija kirjoitti:
Lapsuuden animaatioista en tiedä oliko niitä oikein mitään, mustavalko tv ja inhosin pikkukakkosta. Mutta sitten nuorena suosikki oli Olipa kerran elämä.
Joo tosta tuli mieleen ahkerasti katsottu Olipa kerran ihminen. Se oli ennen Olipa kerran elämä-sarjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo tosta tuli mieleen ahkerasti katsottu Olipa kerran ihminen. Se oli ennen Olipa kerran elämä-sarjaa.
No niin totta, se olikin se Olipa kerran ihminen se mun suosikki eikä elämä. Liekö tuon ansiota osin, että olen kiinnostunut historiasta.
Hinku ja Vinku
Myrskylinnut