Oletko ns. lemmikkieläinihminen?
Koiraihminen/kissaihminen keskustelusta tuli mieleen, että kuinkahan moni tällä palstalla yleensäkään ottaen on koira-, kissa-, tai jokin muu lemmikki-ihminen.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut sekä koiria että kissoja, mutta nyt en enää halua. Viisi vuotta ilman lemmikkiä on opettanut minulle kuinka helppoa ja huoletonta on, kun ei tarvitse huolehtia kenestäkään tai mistään elollisesta. Minulla ei ole edes huonekasveja.
Hehe, oletko minä?
En tarvitse lemmikkiä enää mihinkään.
Jotain puutettahan ne täyttävät.
Minä tarvitsen koiraani. Minulla on huonoja kokemuksia yksin liikkumisesta ulkoilureiteillä.
Vierailija kirjoitti:
Don't shop, please adopt!
Niin ulkomailla kuin Suomessa on paljon kodittomia lemmikkieläimiä, jotka odottavat sitä omaa, rakastavaa loppuelämän kotiaan.
Jos haluaa lemmikikseen kissan, kannattaa ottaa yhteyttä eläinsuojeluyhdistyksiin. Suomessa hylätään vuosittain yli 20 000 kissaa.
Laitoin että on ollut aina lemmikki ja tulee olemaan. EI tosin ihan totta, perheen eka lemmikki, koira, hankittiin vasta kun olin 11v. Sen jälkeen on aina ollut, tällä hetkellä on 2 koiraa ja 2 kissaa.
Myönnän että nyt kun koirat on molemmat saavuttaneet seniori-iän ja on tullut iän tuomia pissanpidätyshaasteita ajoittain/pahentunutta ääniherkkyyttä toiselle niin arkeen on tullut sen tason kommervenkkejä ahdistuksen ja vahinkojen ennaltaehkäisyyn että tule välillä mietittyä jaksaako näiden jälkeen uutta koiraa. Tiedän kuitenkin sen lopulta aikanaan hankkivani, mutta mahollista on että pieni väli tulee kun nykysistä aika jättää - se olisikin eka kerta aikuisiälläni ilman koiraa, tiiä kuinka siihen sopeutuisi. Sitä on niin tottunut siihen että aina on lenkkikaveri jne.
Ihan ilman lemmikkiä en ainakaan kykene olemaan, kissat on onneksi aika nuoria vielä niin ei ihan lemmikitöntä elämää tule varmasti olemaan koirien jälkeenkään.
Don't shop, please adopt!
Niin ulkomailla kuin Suomessa on paljon kodittomia lemmikkieläimiä, jotka odottavat sitä omaa, rakastavaa loppuelämän kotiaan.