Milloin uskalletaan myöntää, että koulukiusaajat
ovat persoonallisuushäiriöisiä?
Kiusaaminen ei ikinä johdu esim. siitä, että pienellä paikkakunnalla ei hyväksytä erilaisuutta, kuten tätä paskamantraa on hoettu vuosikymmeniä. Minua on kiusattu peruskouluissa alle 5000 asukkaan kunnassa ja Helsingissä. Kiusaaja oli kummassakin paikassa koulun kingi, joka pahoinpiteli niin fyysisesti ja henkisesti, ja kaverit nauroivat taustalla. Yksi ainoa lapsi pyöritti koko koulua ja hurmasi opettajat.
Sitten kuitenkin puhutaan että työpaikkakiusaaja on aina narsisti, mutta koulukiusaaja ei voi olla koska hän on lapsi/nuori.
Kommentit (5)
Sitten kun se kiusattu uskaltaa nousta ja vetää kiusaajaa turpaan. Nyt kiusaajat päättää asioista, mitä aiot asialle tehdä?
Tuolla "pikkupaikkakunnalla olet outolintu" -puheella yritetään kääntää se syy kiusattuun itseensä. Toki pienemmillä paikkakunnilla ei varmasti ole ollut mahdollisuuksia esim. sotatraumojen käsittelyyn jotka ovat siirtyneet sukupolvelta toiselle.
Nimenomaan sota on narsismin suurimpia aiheuttajia ja siksi Suomessa on maailman eniten narsisteja väkilukuun suhteutettuna.
Mulle kiusaaja sanoi, että hänen unelmansa on nähdä minun kuolevan hänen nyrkkien iskuihin. Olimme tuolloin 3. luokalla. - ap
Vierailija kirjoitti:
Mulle kiusaaja sanoi, että hänen unelmansa on nähdä minun kuolevan hänen nyrkkien iskuihin. Olimme tuolloin 3. luokalla. - ap
Se on ikävää että kiusaaminen on jatkunut noin pitkään:)
Juuri kolmosluokalla iskä laittoi nyrkkeilemään ja en ottanut sen jälkeen enää pas kaa vastaan keneltäkään.
Uskoa ja voimaa!
Kyllä sun päiväs viellä tulee
En itsekään usko, että koulukiusaaja muuttuu juurikaan aikuisena. Valitettavasti en usko, että lapsi kohtelee sadistisesti toista vain, kun ei ole vielä oppinut blaa-blaa-blaa...