Voiko oopperaan mennä lenkkitossuissa?
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Voi, Suomessa ainakin.
Hienoa! Onko siellä mitään pukeutumiskoodia?
Voi. Suurimmalla osalla on kyllä juhlavammat kengät, mutta jos sinua itseäsi ei haittaa poiketa enemmistöstä, niin ei siitä kukaan mukaan välitä.
oopperabaletti.fi/kulisseissa/oopperalooks/
Hämmentävää. Juuri äsken puhelimessa juttelin tästä. Ei ole ensimmäinen kerta, kun tänne tulee aloitus just tolleen sopivasti...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi, Suomessa ainakin.
Hienoa! Onko siellä mitään pukeutumiskoodia?
Ei, ja hyvin monenlaisia vaatteita siellä näkee. Mutta jos haluat sulautua enemmistön joukkoon, niin pukeudu kuin pukeutuisit tätisi 60-vuotissyntymäpäiville.
Kyllä voi. Pukukoodista stressaaminen vahingoittaa oopperaa, kun "rahvas" ei uskalla mennä katsomaan.
Mukaan vaan kaikki!
Onko ihmisiä käännytetty ovelta vaatteiden takia? Kiinnostaisi kuulla...
just olin "hienossa" teatterissa:t-paita 4.95 Prismasta,pieruverkkarit mustat vuodelta...en edes muista,no kengät oli Kuoman kävelykengät kun lenkkarit ois ollu liian kuumat,sitte semmonen pashmina huivi,oisko ollu euron kiertsissä. Ei mulle kukaan mitään sanonu eikä tuijottanu,kukaan eikä ketään kiinnosta joku noubadi duunari kunhan on puhdas ja siisti,tukka kammattu.
Vierailija kirjoitti:
Onko ihmisiä käännytetty ovelta vaatteiden takia? Kiinnostaisi kuulla...
En ole kuullut tällaisesta. Eiköhän sinne raha kelpaa, aivan sama millä tavalla pukeutuvalta ihmiseltä se tulee.
Voi, mutta se on omanlaistaan erikoisuuden hakua kuten mennä reisitaskuhousuissa.
Kunhan et ota omia eväitä katsomoon ja pidät kännykän suljettuna. Huomaavaista olisi myös välttää yletöntä hajustamista.
Ooppera on yksi hienoimmista teattereista Suomessa. Liputkin maksaa melkein 100 €. Jokainen voi tietysti pukeutua miten tykkää. Minä pukeudun siististi, melkein parhaimpiini. Joillakin on iltapuvut päällä oopperassa.
Oopperassa on esiintymässä alansa huippuja, joten jo senkin takia pukeudun paremmin, on myös kiva pukeutua joskus paremmin.
Jos pukeutuminen iljettää sinua, mene kenraaliharjoitusta katsomaan. Liput on paljon halvemmat ja pukeutua saa miten haluaa.
Voi, Suomessa ainakin.