Onko teillä avioehto? miksi ei?
Kommentit (15)
Suurinpiirtein samankaltaiset perinnöt tulossa, jne...
Tehdään kyllä kunhan ehditään, suljetaan perittävä omaisuus pois toiselta, muuten ollaankin hankinnat tehty yhdessä.
Vierailija:
Suurinpiirtein samankaltaiset perinnöt tulossa, jne...
Puhumattakaan, että voisi ennustaa esim. omien vanhempiensa tulevien vuosien rahankäyttöä;-)
ehestäni oli kohtuullista, että saisin osan omaisuudesta (puolta en saisi, koska hänen ennakkoperintönä saatu varallisuus on suojattu vanhempiensa tekemässä testamentissa). Lisäksi olen ollut 4.5v kotona hoitamassa lapsiamme, edelleen yhteisestä päätöksestä, joten olen siinäkin " kärsinyt taloudellisesti" .
Ollaan niin nuorista oltu yhdessä, että kaikki on yhdessä hankittu. Perintöjä ei suuremmin ole tiedossa.
Ennen kuin naimisiin menimme minä omistin kesäasunnon järvenrannalla, maata ja mettää, joten turvasimme nämä. Tulevat isot perinnöt vanhempani saavat tehdä niin kuin tykkäävät, joko suojata ne testamentilla vain mulle ja siskolleni tai sitten miten haluatvat...mulle ihan sama.
Ei ole suurta omaisuutta olemassa tai odotettavissa
On se mun ja miehen mielestä selvää, että kaikki kuitenkin ennenpitkää ohjautuu lapsille, joten aivan sama onko ehtoa vai eí.
Vierailija:
On se mun ja miehen mielestä selvää, että kaikki kuitenkin ennenpitkää ohjautuu lapsille, joten aivan sama onko ehtoa vai eí.
koska en halunnut kun olen kotiäiti ja menetän vuosien työtulot samalla. Olisin ollut hullu jos olisin suostunut.
Vierailija:
Vierailija:
Ja usko tai älä, meitä ei erota kuin kuolema.
koska naimisiin mennessämme ei toisella ollut mitään isoja omaisuuksia ja olemme seukanneet jo 15 kesäisestä asti, joten kaikki on yhteistä. Rahat on yhtesiä nytkin vaikka käytännössä meillä on omat tilit ja sijoitukset ja osakkeet. Nyt on uusi ok-talo alla ja kolmas lapsi tulossa, lapset sitten ajallaan saavat omaisuutemme.
En ole vielä vihille asti päässyt.