Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen erittäin katkera, koska ollessani viimeisiä päiviä 16-vuotias tapahtui jotain kamalaa

Vierailija
22.01.2020 |

Sain ensimmäisen ja viimeisen tarkastusmaksun metrossa. En tietenkään muista sadan vuoden takaista tapahtumaa yksityiskohtaisesti, mutta hyvin suurella todennäköisyydellä olen mennyt yhden tai max. 2 pysäkinväliä pummilla, koska sen tiedän että mitään pitkiä välimatkoja en koskaan mennyt maksamatta. Tiesin, että jossain vaiheessa jäisin kiinni joka tapauksessa.

No mistä olen katkera, no siitä että vanhempani eivät suoraan maksaneet tätä sakkoa vaan antoivat ulosoton lähettää maksumuistutuksen asiasta. En nyt muista mistä rahoista se lopulta maksettiin mutta OLIN ALAIKÄINEN. Vanhempien velvollisuus oli maksaa se! Ei johtunut mistään vanhempien rahaongelmasta vaan ihan pelkästä vttumaisuudesta, että siitäs sait.

En ymmärrä miksi heidän piti antaa asian mennä niin "pitkälle" eivätkä vain heti maksaneet sakkoa pois. OLIN ALAIKÄINEN.

Nuo tarkastusmaksuthan menevät suoraan ulosottoon, joten siinä ei ole kyse mistään pitkäaikaisesta maksujen laiminlyömisestä. Siellä se merkintä kuitenkin näkyy sata vuotta myöhemminkin ja varmaan näkyy ikuisesti. Vtuttaa, koska ikinä en ole ollut oikeasti ulosoton asiakas. Mitään haasteita en ole ikimaailmassa saanut.

Vain ja ainoastaan tuo yksi alaikäisenä tehty virhe. Luottotiedot eivät ole koskaan menneet, se oli vain yksi maksumuistutus ulosotosta.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jotkut toivovat äänioikeutta ja ajokorttia 16-vuotiaille :D Kaikki eivät näköjään miellä itseään kypsäksi mihinkään vastuunkantoon tuon ikäisenä. Ipanat.

Ööö mihin tämä liittyi? Vanhemmilla oli velvollisuus maksaa sakko pois.

Vierailija
22/33 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sullakin rahaa oli, kun olit säästänyt pummilla ajoissa ties kuinka paljon. Miksi et itse maksanut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sullakin rahaa oli, kun olit säästänyt pummilla ajoissa ties kuinka paljon. Miksi et itse maksanut?

Olin alaikäinen.

Vierailija
24/33 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se pummiajelu ollut mikään jokapäiväinen tapa. Joskus vtutti ostaa lippu 2 minuutin matkan takia. Kai sitä luotti liikaa, että eivät ne epäile minua 15 v täyttäneeksi. Tai sitten se oli vain jotain kapinaa. Mene ja tiedä.

Vierailija
25/33 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin alaikäinen.

Mun alaikäinen maksaa itse laskunsa.

Vierailija
26/33 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin alaikäinen.

Mun alaikäinen maksaa itse laskunsa.

Kai tiesit, että sinä huoltajana olet velvollinen maksamaan alaikäisen maksut. Varaudu katkeruuteen, kun lapsesi jonain päivänä tajuaa.

Vierailija
27/33 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sua ei vituta, mut silti sua vituttaa. Koittaisit herätä tähän päivään.

Vierailija
28/33 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

olitko ap alaikäinen?

Vierailija
29/33 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollapa alaikäinen...

Vierailija
30/33 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nyt siis 116 vuotias?

Vierailija
31/33 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"tapahtui jotakin kamalaa" eli jäit kiinni pummilla matkustamisesta.

Onhan se tietysti ollut noloa, mutta odotin ihan jotakin muuta kamalaa tapahtuneeksi. Pieni suhteellisuuden taju voisi olla paikallaan. 

Miksi et muuten maksanut sitä sakkoa? 

Vierailija
32/33 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta mitenkään mihinkään. Jatka elämääsi. Turha keräillä kiviä harteilleen ja rakentaa vaikeaa elämää kun mikään ei ole tuon asian suhteen huonosti.

Vierailija
33/33 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kätevästi äiti = vanhemmat.

Kyllä me sut kuule tunnistetaan!