Jos voisit olla ammatiltasi mikä vain, ja olisit siinä ihan huippu, mikä olisit?
Minä olisin kirjailija, joka saisi Suomen toisen Nobelin kirjallisuuspalkinnon. Vaihtoehtoisesti olisin palkittu valokuvaaja, joka reissaisi ympäri maailmaa kuvaamassa luontoa.
Kommentit (36)
Kestävyysjuoksija, olympiavoittaja 10000m.
Jonkinmoinen konsultti, kenelle maksetaan posketon summa korvaukseksi siitä, että häneltä voidaan varmistaa esim. verotukseen liittyviä kiemuroita koska vain ja vastaus pitää tulla n. 1 h sisään. Näitä kysymyksiä tulee parin kkn välein. Eräs Liiketalouden opettaja aikoinaan kertoi, että hänen kurssikaveri on tuollaisissa hommissa. Käytännössä tyyppi voi huidella missä päin maailmaa vain, kunhan on puhelin- ja nettiyhteden päässä. Aikaa ja rahaa riittää.
Lapsuuden ja nuoruuden haaveammattini oli näyttelijä, sitä mielelläni olisinkin. Myös kirjailijana olisin mielelläni tässä mielikuvitusleikissä :)
Luonnonsuojeluun erikoistunut juristi.
Joku vuorovaikutuskonsultti, jota haluttaisiin joka paikkaan puhumaan ja jonka kirjoja ostettaisiin miljoonia.
Valokuvaaja. Olen sitä ammatiltani nytkin, mutta aina on lisää opittavaa ja parannettavaa.
Kuuluisa filosofi eli kirjoittaisin kirjoja, artikkeleita ja kolumneja, antaisin haastatteluja ajatuksistani, pitäisin luentoja ja puheita erilaisissa tapahtumissa, osallistuisin keskusteluun, pörräisin niin seurapiireissä kuin tiedeyhteisössäkin ja viettäisin mielenkiintoista elämää.
Tai sitten olisin esim. Italian Voguen päätoimittaja tai vapaa kirjailija joka voisi asua milloin missäkin.
Joka tapauksessa unelma(elämän)työssäni yhdistyisi luovuus, hulluus, mietiskely, keskustelu, yksinolo ja hiljaisuus, tapahtumat ja sosiaalisuus, puheiden pitäminen ja lausuntojen antaminen, kauneus...
Aivokirurgi, onkologi. Harmi kun olen tyhmä.
Taiteilija. Mun työt revittäisiin käsistä, niistä maksettaisiin poskettomia summia ja saisin 99 % ylistäviä arvioita. Musta tehtäisiin juttuja laatulehtiin, eläisin jossain kartanossa ja maalaisin kartanon puutarhassa ja huvimajaan rakennetussa ateljeessa silloin kun inspiraatio iskee.
Kirjailija.
Pianisti (ihan omaksi iloksi).
Joku omassa yksinäisyydessään puurtava sivutoiminen tutkija.
Lentäjä. Tai lääkäri.
Oon perusduunari.