Miten voi alentaa itse hemoglobiinia kotikonstein?
Minulla 150. Pitääkö olla huolissaan? Jostain luin, että tuo on naiselle liian korkea.
Kommentit (21)
No mulla on aina ollut 150-165. Vielä ei ole mitään pahaa tapahtunut eikä lääkärit ole koskaan kommentoineet negatiivisesti.
Vierailija kirjoitti:
No mulla on aina ollut 150-165. Vielä ei ole mitään pahaa tapahtunut eikä lääkärit ole koskaan kommentoineet negatiivisesti.
Niin ja en esim. lihaa ole syönyt 20 vuoteen eli en tiedä mistä tuo johtuu.
Käyn luovuttamassa verta kolme kertaa vuodessa. Hemppa 158-165. N44
Jos olet verenluovutukseen sopiva, niin ala käymään. Muista juoda riittävästi vettä, sillä kyseessä voi olla myös kuivumisesta johtuva lievä mittausvirhe.
Vähemmän maksalaatikkoa, punaista lihaa yms.
No ei ole liian korkea. Hemoglobiini laskee vähän kun käy luovuttamassa verta.
Joillain on luontaisesti korkeampi hemoglobiini eivätkä he siitä kärsi. Muistan tavanneeni yhden naisen jonka hemppa oli niin korkea että lääkärit ihmettelivät miten hän voi edes olla hengissä. Mutta oli terve kuin pukki!
Jos tuo korkea hemoglobiini vaivaa korvien välissä, niin verenluovuttaminen auttaa.
Ei ole liian korkea naiselle 150 vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja en esim. lihaa ole syönyt 20 vuoteen eli en tiedä mistä tuo johtuu.
En ole minäkään, ja hemoglobiini pyörii 145-155 välillä, vaikka käyn säännöllisesti verenluovutuksessa. Minulla on aina ollut korkea hemoglobiini (sukuvika). Kun söin lihaa, se oli korkeimmillaan mitattuna 168. Ei ole mitenkään vaarallista, eikä aiheuta toimenpiteitä.
Oletko tupakoitsija? Silloin on yleensä korkea hb.
Mulla on aina ollut alhainen ja anemia vaivannut. Nyt yhtäkkiä hypännyt 155.
Onko sulla runsaat kuukautiset? Suuren verenhukan jälkeen voi jäljellä olevassa veressä olla suurena konsentraationa punasolujen happimolekyylejä.
Tupakoiti aiheuttaa myös korkeaa hemoglobiinia.
Perinnöllistä .
-meidän perheen kaikilla naisilla korkea eikä mitään ongelmaa ollut koskaan Ollaan jo yli 70v
Minulla oli nuorena 163 ja kyllä sanottiin että se on vähän liian korkea ja asiaa pitää seurara.
Jos et voi luovuttaa verta, niin käy perinteisessä kuppauksessa. Niin tekee roinaritkin, jotka ei voi luovuttaa verta käytettyjen kemikaalien takia.
Kiitos neuvoista ja rauhoittelusta. Taidan olla vähän ylihysteerinen tuon asian suhteen. Ehkä parempi ettei mieti liikoja eikä ainakaan lue lääkärikirjoja. -ap
Minullakin on hemoglobiini 150 ja ferritiini kuitenkin alle 20. En tupakoi tai syö punaista lihaa.
Ihan perinteisellä suoneniskennällä.