Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suositelkaa naamarasvaa

Vierailija
22.01.2020 |

En ole koskaan mitenkään hoitanut ihoani ja nyt kolmekymppisenä alkaa tuntua että pitäisi ehkä hieman alkaa panostaa ihonhoitoon. ihoni on T-alueelta hieman rasvoittuva ja poskilta sitten taas super herkkä. Nenässä on vähän suurentuneita ihohuokosia ja mustapäitä, mutta finnejä ei tule juuri koskaan.

ongelmana on löytää tuotteita jotka eivät äryttäisi ihoani. Kokeilin Lumenen herkkä sarjaa ja siinä kasvomaito oli ihan toimiva, mutta kasvovesi taas tuntui siltä kun olisi kasvonsa pessyt hapolla. Iho muuttui heti punaiseksi, kirveli ja näytti siltä kun olisi posket täynnä palovammoja. Samaa käynyt tähän asti kaikkien muidenkin kasvovesien kanssa, kunnes kokeilin LV:n kasvovettä ja se ei näyttäisi ärsyttävän ihoani. Nyt on sitten ongelmana kosteusvoiteen löytäminen. Lumenen päivävoide kirvelee ja polttaa, Nivea soft on ihan liian rasavaista ja paksua ja tukkii ihohuokoset, Erisan kosteuttava kasvovoide herkälle iholle aiheutti saman reaktion kuin tuo lumenen kasvovesi herkälle iholle eli heti käytön jälkeen posket muuttuvat punaisiksi näyttävät siltä kun olisi palovammoja ja kirvelee ja polttaa vielä seuraavanakin päivänä käytön jälkeen. :(

En tiedä mitä kasvovoidetta uskaltaisi enää edes kokeilla kun sekä erisan että lumene herkkä sarja vielä mainostavat olevansa allergia, iho-- ja astmaliiton hyväksymiä eikä mistään ole tullut yhtä pahaa allergista reaktiota. Ei myöskään ole ihan loputtomasti rahaa kokeilla uusia tuotteita ja todeta heti ensimmäisen käyttökerran jälkeen että ei sovikkaan mun iholle. Joten osaisiko joku suositella kasvovoidetta, jota uskaltaisi kokeilla ja joka ei tuhoaisi ihoani? Mulla on myös hajusteyliherkkyys, joten kasvovoide ei saisi sisältää mitään voimakkaita parfyymeja. Lisäksi en tiedä mitä eroa on kosteusvoiteeella, päivävoiteella tai kasvovoiteella joten anteeksi mahdollinen termien sekaisin käyttö.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivävoide on voide joka laitetaan aamusta ja illalla pestään pois. Yövoide taas on voide jonka annetaan vaikuttaa iholla silloin kun nukut. Eli yön yli. Kosteusvoide on hoitava voide jonka tarkoituksena on kosteuttaa ihoa. Kasvovoide nyt vaan voi olla minkälainen voide tahansa. Käyttökohde on kasvot niinkuin nimikin jo kertoo.

Vierailija
2/33 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin Cien -sarja. Samaa kamaa kuin Lóreal, mutta aika hemmetin paljon halvempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista saa hyviä. Itsellä herkän ihon luottotuote on Vichy, hieman hintava mutta mulla toimii.

Vierailija
4/33 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosmetologille joka katsoo juuri sinun ihon ongelmat ja miten niitä tulisi hoitaa.

Vierailija
5/33 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt aina apteekin perusvoiteita.  Väittävät muut että minulla on vähemmän ryppyjä kuin mitä ikä edellyttäisi ja ihono on aina ollut hyvässä kunnossa.

Vierailija
6/33 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidlin Cien -sarja. Samaa kamaa kuin Lóreal, mutta aika hemmetin paljon halvempaa.

En kyllä L'Orealia suosittelisi ekana iholle, joka punoittaa ja kiristelee jo herkän ihon markettirasvoista. Kääntyisin apteekin puoleen.

Vierailija
7/33 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja hyvä! On ruusu ja uuniomenaa-päivä ja yövoiteet. UUnuomena on hieman rasvaisempi tai pikemminkin täyteläisempi, mutta molemmat hyviä.

MInulla ikää 49, joten olen ehtinyt yhtä ja toista kokeilla. Tämä on ehdottomasri paras!

Vierailija
8/33 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekin Atopik-sarja 👌🏻 Luonnonkosmetiikkaa ja osa tuotteista hajusteettomia.

Vierailija
9/33 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuivaihoisena käytän Lidlin Cien-yövoidetta päivälläkin.

Vierailija
10/33 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa menisit ensin ihotautilääkärille.

Vierailija
11/33 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään käyttää la roche-posayn hydraphase -sarjan voiteita, aamulla ”legere” ja illalla paksumpi ”riche”. Samalta tuotemerkiltä minulla on effaclar duo -sarjan voide joka estää minulla ainakin tehokkaasti epäpuhtauksia ja hoitaa niiden jättämiä arpia.

Vierailija
12/33 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt vuoden verran Avénen tuotteita. Aika ajoin ärtyvään ihoon tehoaa Xera Calm Cream. Lisänä aika ajoin kosteuttavaa seerumia.

Useat Lumenen tuotteet ovat mielestäni allergisoivia.

Mihinkään hajustettuun ihonhoitotuotteeseen en enää uskalla kajota.

Vierailija
13/33 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivia klein sensitive cream. Itsellä todella herkkä iho ja tämä kosteuttaa eikä ärsytä ihoa. Hinta noin 20e mutta todella riittoisa, käytän aamuin illoin ja ostan 2 purkkia vuodessa.

Vierailija
14/33 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erisan! Ei kirvele silmiä, eikä ihoa. Imeytyy nopeasti. Mun naama kyllä punoitta hetken sen laittamisen jälkeen, mutta niin tekee ihan jokaisen voiteen kanssa. Aamulla se ei haittaa kun laitan puuteria ja kotona ei haittaa hetken punoitukset kun illalla laitan. 

Vierailija
15/33 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt älkää naurako, mutta Tummeli

Vierailija
16/33 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kosmetologille joka katsoo juuri sinun ihon ongelmat ja miten niitä tulisi hoitaa.

Kosmetologit tyrkyttää vain niiden firmojen tuotteita, joiden kanssa heillä on jälleenmyyntisopimus. 

Vierailija
17/33 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jossain faktaa tästä että Cien = Loreal?

Vierailija
18/33 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen luopunut voiteista kokonaan ja käytän vain 100% aloe vera -geeliä. Ikää on 40 ja nuorempana on tullut kaikki mahdolliset purnukat kokeiltua...

Vierailija
19/33 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja suosittelee jotain kallista ökysarjaa, joka hänellä nyt sattuu olemaan myynnissä... Edullisestikin saa toimivia tuotteita.

Vierailija
20/33 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on todella herkkä iho, ja tällä hetkellä parhaiten toimii L300 -sarjan tuotteet (myydään apteekissa ja sokoksella ainakin). Kohtuuhintaisia, hajusteettomia ja kaikin puolin toimivia perustuotteita eri ihotyypeille, itse käytän kuivalle iholle tarkoitettuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän