Ukkorakas ihmetteli, miksi ostin esiteinille "pus-apit" ja hajuvettä XD Ostin siis topatut liivit ja suihkutettavan dödön
Kommentit (38)
Miun ekat liivit oli äidin vanhat , maksamakkaran väriset ja vähän liian isot , ylpeilyä ekoista liiveistä himmensi kun ne oli niin rumat...
omien tyttöjen kohdalla olen pitänyt kiinni siitä että ostetaan yhdessä mieluisat ja oikean kokoiset .
Minkä ikäinen ap on "esiteini"? Tuntuu hullulta että alle 14vee tarvitsisi muka mtn dödöjä & tissiliivejä!
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen ap on "esiteini"? Tuntuu hullulta että alle 14vee tarvitsisi muka mtn dödöjä & tissiliivejä!
Sä et sitten ole paljon murkkuikäisiä katsellut ja haistellut? Monella 12-v. on rinnat ja hiki kyllä lemahtaa ilman dödöä.
Kiva että ostelit tytölle tarvikkeita :) Itse ostin alusta asti rintsikat itse, ja en aina niin hyviä osannut yksin valita. Tuli kotona ilmi että olin ostanut, niin äiti "no ethän sä tarvii, ei sulla mitään tissejä oo". Tosi nöyryyttävää :(
Olin jotain Sloggi-toppia pyytänyt etukäteen, niin ei ostanut kun kuulemma ihan turhaa :(
/Sorry avautuminen :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin miksi ostit topatut liivit? Esiteini on vielä lapsi, ei se sellaisia tarvitse. Tuon ikäiselle riittä toppi tai urheilurintsikka malliset alusvaatteet.
Tiedättekö ylipäätään, millaiset ovat topatut rintaliivit? Ne nimenomaan eivät ole mitkään push up:it tai suurentavaa efektiä antavat liivit, miksi niitä ei siis olisi sopivaa antaa 12-v. :lle? Sen ikäinen voi olla jo varsin kehittynyt.
Kaikki topatut liivit on tarkoitettu muokkaamaan rintoja isommiksi. Push-upeissa toppausta on enemmän kupin alaosassa, muissa topatuissa liiveissä toppaus jakautuu tasaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin miksi ostit topatut liivit? Esiteini on vielä lapsi, ei se sellaisia tarvitse. Tuon ikäiselle riittä toppi tai urheilurintsikka malliset alusvaatteet.
Mistä sinä tiedät minkä kokoiset rinnat kenelläkin on? Kyllä minulla oli 12v lähes yhtä isot kuin nyt aikuisena, topatut liivit tukivat parhaiten.
Topatut liivit eivät tue mitään.
Liiveissä valtaosa tuesta tulee nauhasta, etenkin selän kohdalta takaa. Kupeissa parhaan tuen itse rinnalle saa kaarituella ja kupilla, jossa on saumat. Siis kupin pitää olla kahdesta tai mielellään kolmesta palasta tehty. Sitten on vielä olkaimet, jotka antavat tuesta alle 15%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ostit ne topatut liivit, minuakin kiinnostaa?
Esiteinille eli 12-vuotiaalleko? Aika omituinen valinta.
"topatut" ei tarkoita sitä, että niissä liiveissä välttämättä on mitään paksua push-up-tyynyä. Topatut liivit ovat vaan paksumpaa materiaalia.
Topatut liivit ovat sellaiset, joissa on toppaukset. Toppausten tarkoitus on muokata rinnan muotoa pyöreämmäksi ja kokoa suuremmaksi.
Jos liiveissä on vain ohut vuoraus, kyseessä on ns. muotoileva liivi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedättekö ylipäätään, millaiset ovat topatut rintaliivit? Ne nimenomaan eivät ole mitkään push up:it tai suurentavaa efektiä antavat liivit, miksi niitä ei siis olisi sopivaa antaa 12-v. :lle? Sen ikäinen voi olla jo varsin kehittynyt.
Kaikki topatut liivit on tarkoitettu muokkaamaan rintoja isommiksi. Push-upeissa toppausta on enemmän kupin alaosassa, muissa topatuissa liiveissä toppaus jakautuu tasaisesti.
*facepalm*
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ostit ne topatut liivit, minuakin kiinnostaa?
Esiteinille eli 12-vuotiaalleko? Aika omituinen valinta.
Itse tuon ikäisenä todellakin halusin topatut liivit, jotta nöpöttävät nännit eivät näy paidasta läpi. Koulussa kiusattiin vähemmästäkin.
Eikö voisi pitää hieman löysempää paitaa? Ja edelleen olen sitä mieltä, että toppi on kyllä erittäin jämäkkä, kun ostaa laadukkaan tuotteen.
Tai burkhaa?
Kunhan ei vaan ole sellainen, minkä teini parhaimmaksi kokee.
Vierailija kirjoitti:
Monella 14-vuotiaalla on kuule menkatkin alkanut jo pari-kolme vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinä tiedät minkä kokoiset rinnat kenelläkin on? Kyllä minulla oli 12v lähes yhtä isot kuin nyt aikuisena, topatut liivit tukivat parhaiten.
Liiveissä valtaosa tuesta tulee nauhasta, etenkin selän kohdalta takaa. Kupeissa parhaan tuen itse rinnalle saa kaarituella ja kupilla, jossa on saumat. Siis kupin pitää olla kahdesta tai mielellään kolmesta palasta tehty. Sitten on vielä olkaimet, jotka antavat tuesta alle 15%.
Ei kaarituet mitään tue. Ne vaan muotoilee muodottoman rinnan kataloogitissiksi.
Nykyään parhaita liivejä on kaarituettomat kevyesti topatut liivit. Näitä käytän itse ja kuppikoko A-B.
Omalla esiteinilläni on urheilutopit lähinnä käytössä ja niissä kunnon paksukuminauha rinnan alla, painijaselkäiset olkaimet ja kevyt toppaus (= useampi kuin yksi kangas) ovat toimivimmat.
Itselläni on ihan tarpeeksi kokoa rinnoissa luonnostaan, saisivat olla pienemmätkin ihan vaatteiden istuvuuden takia. Mutta silti käytän topattuja liivejä - koska vain toppaus estää nännejä nöpöttämästä näkyvästi. (Lisäksi toppaus tuo hieman lisätukea.)
Vierailija kirjoitti:
Kiva että ostelit tytölle tarvikkeita :) Itse ostin alusta asti rintsikat itse, ja en aina niin hyviä osannut yksin valita. Tuli kotona ilmi että olin ostanut, niin äiti "no ethän sä tarvii, ei sulla mitään tissejä oo". Tosi nöyryyttävää :(
Olin jotain Sloggi-toppia pyytänyt etukäteen, niin ei ostanut kun kuulemma ihan turhaa :(
/Sorry avautuminen :D
Kivaa kuulla että on muitakin.
Pyysin äitiä naama punaisena ostamaan mulle rintsikat 14-vuotiaana. Äiti katsoi arvostellen rintamustani (kaupassa!) ja totesi, että et sä vielä tartte.
Minkä jälkeen menin yksin alusvaateosastolle.
Myyjä otti mittanauhan ja mittasi ympäryksen ja arvioi kuppikooksi A:n.
Kotona näytin rintsikat äidille. Sen koommin en neuvotellut hänen kanssaan vaateasioistani.
Mun äiti ei kestänyt tyttäriensä aikuistumista eikä omaa vanhenemistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaarituet mitään tue. Ne vaan muotoilee muodottoman rinnan kataloogitissiksi.
Nykyään parhaita liivejä on kaarituettomat kevyesti topatut liivit. Näitä käytän itse ja kuppikoko A-B.
Omalla esiteinilläni on urheilutopit lähinnä käytössä ja niissä kunnon paksukuminauha rinnan alla, painijaselkäiset olkaimet ja kevyt toppaus (= useampi kuin yksi kangas) ovat toimivimmat.
Jos sun kuppikoko on A-B, sulla on niin mitättömät rinnat ettet tarvitse niille tukea, etkä todellakaan tiedä, millaiset liivit antavat tukea.
Pitäydy asioissa joista ymmärrät, eli pikkutyttöjen "kevyesti topatuissa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
*facepalm*
Mitä ihmettä sä feispalmaat? Tuohan on fakta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei kaarituet mitään tue" -- Oletko miettinyt miksi niiden nimi on sitten kaariTUET?
Järki hoi, älä jätä! :D
Ap toimi hyvin kun hommasi liivit ja deoskut, joskus törmännyt hölskyvätissisiin haisuliteineihin ja miettinyt eikö niiden äidit tai mummot tajua että kullannuppu tarvii deoskun ja tissiliivit. Surullista jos nätillä meikatulla teinitytöllä tissit hölskyy ja hiki haisee, vesittyy vähän niinku koko laittautumisen idea!
No miksi ostit?