Mihin maahan haluaisitte muuttaa?
Minä Usaan, jos olisin niin rikas että siellä voisi elää hyvää elämää. Joku sata tonnia vuodessa jokuin jutun mukaan riittäisi New Yorkissa.
Kommentit (21)
Olen erittäin tyytyväinen Suomeen. Jos olisi pakko lähteä niin Sveitsiin
Jos ihan vain paikka ratkaisisi niin Italiasta löytyisi lukemattomia paikkoja joissa voisi hyvin asua. Mutta ongelma on vain se että Italia on yhteiskuntana sellainen että en haluaisi arkeani siellä viettää. Kaikkien asioiden hoito on hankalaa ja vie loputtomasti aikaa, korruptio rehottaa ja moni asia toimii huonosti.
Mutta ne maisemat...
Saksa tai Hollanti, ja kesämökki Kreikasta.
USA on yksi viimeisistä maista, jonne tahtoisin muuttaa. En pidä maan ihmisoikeustilanteesta, joidenkin osavaltioiden lainsäädännöstä, tarpeesta mennä autolla joka paikkaan, jolloin viihtyisä kaupunkiympäristö ei saa tilaa hengittää, ei ole paikkoja liikkua arjessa ilman kuntokeskuksia ja muita virityksiä, sairaalloisesti ylipainoisten määrästä, tietyistä reseptilääkkeistä riippuvaiseksi tulleiden määrästä, asunnottomien määrästä, aseiden käytöstä, maaperän saastumisesta tehoviljelyllä, kasvimyrkyillä, yksipuolisella geenimanipuloidulla viljelyllä ja hormoneilla ja antibiooteilla kasvatetulla karjalla yms
Miksi ap tahtoo muuttaa USA:aan? Mikä siellä on sinulle tärkeää?
Olen asunut täällä Englannissa jo yli 20 v, mutta nyt kun tulee tuo Brexshit niin kai täältä on paras kohta lähteä. :( Ehkä tuohon kanaalin toiselle puolelle Belgiaan. Myös Luoteis-Espanja kiinnostaisi, eli Galicia tai Asturias.
Sveitsiin tai Itävaltaan jos olisi pakko edessä. Mutta Suomi on ykkönen.
Gröönlantiin. Ei taida muualle enää talvea saada minun elinaikana.
Jos saisin nyt juuri mennä mihin tahansa, jos minulla olisi nyt pirulliset resurssit niin menisin kurdialueelle kurdien kanssa sanomaan sanat selväksi shiia muslimeista. Tämä on siis nyt tämän hetken päätökseni jos minulla olisi pirulliset resurssit jos vaikka nyt kirjaudun kello 12:30 nettipankkitililleni ja siellä olisi 1,5 miljoonaa mikä ei ole mahdotonta. Muuten realistisesti enkä nyt muutenkaan muuttaisi suomesta pois.
Etelä-Ranskaan: Bourgoigne, Bordeaux, Toulousen seutu.
Kanadaan. Englanninkielinen maa joten ei tarvisi opetella uutta kieltä, ja ilmasto on tarpeeksi samankaltainen Suomen kanssa.
Saksaan, tarkalleen ottaen Berliiniin. Ehkä joskus kun lapset ovat aikuisia, vielä muutankin.
No jos oikeasti haluaa muuttaa, niin mikä estää? Jos olisi noin yllätysrikas, kuin muuttoon tunnutaan vaadittavan, niin ei Suomikaan tuntuisi huonolta vaihtoehdolta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap tahtoo muuttaa USA:aan? Mikä siellä on sinulle tärkeää?
No, tietysti kieli ja kulttuuri ovat tuttuja, ainakin jos vertaan vaikka tietämykseeni vaikkapa Japanin tai Belgian kulttuurista. Lisäksi USA on niin suuri maa että yhdessä päässä on lunta ja pakkasta (toistaiseksi ainakin) ja toisessa liki trooppiset kelit, ja tässä välissä kallioita ja aavikoita ja vuoria ja vaikka mitä koettavaa.
Uuteen Seelantiin.