Autojen koko kasvaa mutta parkkiruutujen ei -miksi parkkiruutujen on oltava niin hemmetin naftit että pelti vaan kolisee aina jossain!
Ruudut ovat nykyautoille liian pieniä!
Vakuutusyhtiöt tämän tietävät, että melkein puolet liikennevahingoista tapahtuu parkkipaikalla.
Parkkipaikkakolareita lisää se että autojen koko on kasvanut mutta parkkiruutujen ei.
Tähän tietysti ihan ylivoimaista saada muutosta!
Kolin kolin ! Räks>!
Kommentit (45)
Peruutat ja joku onkin parkeerannut hieman vinoon -- ei muuta tarvi kun rysähtää ellet ole tarkka.
Kauppakeskuksissa se iänikuinen pujottelu ahtaasta tilasta mikä jää autojenväliin. . .ellei sitten peruuteta autoa että toinen pääsee tulemaan kyytiin.
Ostoskeskusten parkkihallit on maailman ahdistavimpia ja rumimpia paikkoja.
Miksei niitä voi suunnitella valoisiksi ja tilaviksi.
Ei pysty, ei millään.
Onhan se ärsyttävää. Mutta älä turhaan änkeä liian pieneen ruutuun. Kyllä sun pitäisi oman autosi mittasuhteet tuntea. Jos on liian hanka, niin silloin on vaihdettava pienempään.
Sitten nämä paskiaiset jotka rysäyttävät autoosi ja raukkamaisesti luikivat pakoon. Ilmeisesti vakuutusmaksut jääny maksamatta/ottamatta ja kiireen vilkkaa häivytään paikalta, vai mikä on?
Kiva ylläri odottamassa.
Kunnioitan niitä suoraselkäisiä jotka kantaa vastuunsa silloin kun rysähtää. Onneksi heitä on.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se ärsyttävää. Mutta älä turhaan änkeä liian pieneen ruutuun. Kyllä sun pitäisi oman autosi mittasuhteet tuntea. Jos on liian hanka, niin silloin on vaihdettava pienempään.
Niin. Peruutuskamera on tosi hyvä olemassa.
Etkö osaa matematiikka???
Kun tila ei kasva vaikka autojen koko kasvaa, parkkiruutujen kokojen suurentamisen seurauksena olisi parkkipaikkojen väheneminen.
On varmaan hieman työlästä vähän väliä käydä mittomassa ja maalaamassa parkkiruutuja isommiksi. Vaikka siis olisi kyllä tarvetta monessa paikassa. Sehän vähentää myös parkkiruutujen määrää. Vanhemmat parkkihallit ovat kyllä vihoviimeisiä, kun niissä kaikki tilat ovat liian ahtaita.
OYS:ssa on ajorampin alla parkkiruutuja. Niissä oli joskus aikaanan aina pilareiden väleissä 3 parkkiruutua, nykyään on pelkästään 2. Kertoo hieman siitä, paljonko autojen koko on kasvanut 70-luvusta tähän päivään.
Tämmönenkin ihmistyyppi on olemassa jotka hyökkää syyttämään että juuri sinun autosi on kolhinut niiden romua. Autossasi ei näy naarmun naarmua mutta syyttelijän autossa on suurinpiirtein kylki sisällä tai kammottava lommo.
Tällaiset vaanii tilaisuuttaa esim päiväkodin parkkiksella kun pahaa-aavistamatta olet hakemassa lastasi tai ruokaravintoloiden ja kampaamojen edessä olevilla paikoitusalueilla.
Olet syytön mutta hädissäsi, yllätettynä ja säikähtäneenä saatat suostua vaikka mihin.
Autojen koko ei ole kasvanut, mutta lompakkojen paksuus on. Kyllä niitä käteviä pikkuautoja saa edelleen autokaupasta! Jopa pienempiä kuin mitä 1970-luvulla sai! Mutta ei, kun pitää saada samanlainen leveä city-ökymaasturi kuin naapurillakin on!
Parkkipaikkoja on itse asiassa suurennettu. Aikaisemmin normaalin paikan leveys oli 2.5 m ja vastakkaisten paikkarivien välinen etäisyys 7 m. Nykyisissa ohjeissa paikan leveys on 2.7 m ja väli takana olevaan riviin 8 m. Nämä ovat toki vain suosituksia ja olleet voimassa vasta melko vähän aikaa joten iso osa paikoista on vanhalla mitoituksella.
Mutta loputtomasti ei paikkoja voida suurentaa koska se syö paikkojen määrää joten halleissa pysäköinti on yksi asia joka sinun pitää ottaa huomioon kun valitset autoasi. Jos pysäköit paljon varsinkin vanhemmissa halleissa niin älä osta niin isoa autoa. Tai jos ostat niin teet tietoisen valinnan ja kärsit sitten siitä.
Vierailija kirjoitti:
Autojen koko ei ole kasvanut, mutta lompakkojen paksuus on. Kyllä niitä käteviä pikkuautoja saa edelleen autokaupasta! Jopa pienempiä kuin mitä 1970-luvulla sai! Mutta ei, kun pitää saada samanlainen leveä city-ökymaasturi kuin naapurillakin on!
Joo saa pieniäkin autoja. Mutta jos vertaat vaikka tämän vuosimallin Corollaa vm. 1990 Corollaan, on uusi suurempi. Ihan sama nähtävissä lähes automallista ja -merkistä riippumatta kaikissa.
Vierailija kirjoitti:
On varmaan hieman työlästä vähän väliä käydä mittomassa ja maalaamassa parkkiruutuja isommiksi. Vaikka siis olisi kyllä tarvetta monessa paikassa. Sehän vähentää myös parkkiruutujen määrää. Vanhemmat parkkihallit ovat kyllä vihoviimeisiä, kun niissä kaikki tilat ovat liian ahtaita.
OYS:ssa on ajorampin alla parkkiruutuja. Niissä oli joskus aikaanan aina pilareiden väleissä 3 parkkiruutua, nykyään on pelkästään 2. Kertoo hieman siitä, paljonko autojen koko on kasvanut 70-luvusta tähän päivään.
Aivan totta. Vanhat parkkihallit on helvetistä.
Parkkihallit ovat ostoskeskuksissa kävijöille tärkeässä asemassa. Kumma kun ei ole tajuttu panostaa niihin viimsen päälle, olisihan se mainio vetonaula että on viihtyisä ja ruhtinaallisen tilva parkkihalli. Kaikkihan sinne sellaiseen ostoskeskukseen tykkäsi ajaa.
Investointi maksaisi itsensä takaisin asiakastyytyväisyydellä. Kun asiakas on hyvään tottunut niin ei enää tunge autollaan jonnekin hikiseen parkkihalliin, mitä kammotuksia nämä nykyhallit on.
Tästä syystä pysäköin autoni aina kahden mahdollisimman kalliin ja uuden auton väliin. Vähentää kummasti kolhujen määrää kun ne viereisetkin haluavat varoa autojaan. Halpa vanha auto jossa paljon lastenistuimia on taas ehdottomasti vältettävä vieruskaveri.
Kaikissa uusissa autoissa pitäisi olla vakiovarusteena auton omatoiminen ohjaus parkkiruutuun ja sieltä pois. Tämähän on joissain harvoissa autoissa (BMW 7-sarja ainakin).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autojen koko ei ole kasvanut, mutta lompakkojen paksuus on. Kyllä niitä käteviä pikkuautoja saa edelleen autokaupasta! Jopa pienempiä kuin mitä 1970-luvulla sai! Mutta ei, kun pitää saada samanlainen leveä city-ökymaasturi kuin naapurillakin on!
Joo saa pieniäkin autoja. Mutta jos vertaat vaikka tämän vuosimallin Corollaa vm. 1990 Corollaan, on uusi suurempi. Ihan sama nähtävissä lähes automallista ja -merkistä riippumatta kaikissa.
Näin on. Totta kirjoitat. Lue linkki alta
https://www.talouselama.fi/uutiset/autoje-koko-on-kasvanut-reilusti-sii…
Itse parkkeeraan kahteen ruutuun, yleensä niin että on tolppien välissä jos on joku vanha surkea parkkihalli. Ei edes kukaan pääse väkisin viereen.
Vierailija kirjoitti:
Tästä syystä pysäköin autoni aina kahden mahdollisimman kalliin ja uuden auton väliin. Vähentää kummasti kolhujen määrää kun ne viereisetkin haluavat varoa autojaan. Halpa vanha auto jossa paljon lastenistuimia on taas ehdottomasti vältettävä vieruskaveri.
Kyllä.
Kaikista turvallisin paikka parkkeerata auto, on ehdottomasti se poliisille varatun parkkipaikan vieressä oleva parkki.
Vierailija kirjoitti:
Tästä syystä pysäköin autoni aina kahden mahdollisimman kalliin ja uuden auton väliin. Vähentää kummasti kolhujen määrää kun ne viereisetkin haluavat varoa autojaan. Halpa vanha auto jossa paljon lastenistuimia on taas ehdottomasti vältettävä vieruskaveri.
Ei mielellään myöskään invapaikan viereen! Pyörätuolilla liikkuvat tai muuten vaikeakulkuiset ovat usein katkeria ja tarkkoja oikeuksistaan. Jos autosi on vähänkään tiellä, kyllä tulee sauvasta kylkeen tai pyörätuoli "lipsahtaa" ovea vasten.
Autokorjaamoiden salaliitto.