Säälittävintä, mitä olet tehnyt herkkuhimon takia?
Tyhjentänyt lasten suklaakalenterit? Kaivanut tyhjän karkkipussin roskiksesta ja nuollut sokerit? Sekoittanut epämääräisiä ainesosia yhteen ja pistellyt poskeesi?
Tänne saa tunnustaa niin lapsena kuin aikuisenakin tehdyt synnit. Ei tosikoille!
Kommentit (724)
Lapsena söin äidin tekemää sokerivahaa. Muuten olen kyllä sen verran laiska, että mielummin annan olla kuin alan vääntämään jotain säälittävää.
Joskus ajoin autolla keskustan mäkkäriin tyyliin kolmelta yöllä koska teki mieli enkä jaksanut kokata. Mässäilin antaumuksella parkkipaikalla.
Joka kuukausi on tilanteita, että rahat niin vähissä että pitää valikoiden ostaa kaupasta ruokia. Monesti otan esim leipäpussin tai jauhelihaa koriin matkaan, mutta jätän sen karkkihyllylle, kun sokerihimo kovempi kun ruokanälkä. Saahan siitä kiksit hetkeksi, aivan kuin nikotiinista, mutta sitten tulee morkkis kun oikea nälkä ja paha olo iskee. Että miksi sitä aina pitää viimeiset eurot laittaa karkkiin eikä täytä mahaa jollain muulla.
Raskaana ollessa olin perheen kesken särkänniemessä. Laitteisiin en luonnollisesti voinut siinä tilassa mennä. Ainoa paikka missä halusin käydä, oli se karkkirekka. No, me ei sitten koskaan sen ohi kävelty, ja porttien ulkopuolella aloin isosti vollottamaan kun jäi karkit saamatta. En tiedä itkinkö sen takia etten saanut karkkia, vai raskaushormoonien takia. Olihan se koomista kun tajusin myöhemmin kuinka typerältä näytin kun sain pikkulapsen kaltaiset raivarit
Luin että moni tehnyt ihme taikinoita lapsena sokerihimoon. Minäkin muussasin banaania, kaakaojauhetta, sokeria, kaurahiutaleita ym mitä kaapista vain löytui, mössöksi ja vedin naamariin
Kun vielä asuin kotona, herkkujen himoissani tein pienen kakkutaikinan voidakseni syödä sen raakana. Valitettavasti jopa yhden munan taikinasta tuli liian iso annos niin teki joka kerta sattui sieluun heittää ylimääräinen massa pois.
Moccamaster
Lohdullista huomata muidenkin syyllistyneen samoihin epätoivoisuuksiin heikkoina hetkinään..! :D
Itse olen ahminut kaakaojauhetta, strösseleitä ja jopa sokeria. Lapsena tehtiin kaverin kanssa välillä kakku- tai muffinssitaikina sellaisenaan syötäväksi.
Ainiin ja piparitaikina! Yhä edelleen jouluajan alkaessa ostan, ihan harkitusti, valmiin piparkakkutaikinan, leikkaan siitä tankoja ja napostelen telkkaria katsellessani. :D
Söin varkain kaksi kerroksisen suklaa rasian tyhjäksi yöllä. Se oli tarkoitus avata seuraavana päivänä ja jakaa perheen kesken.
Ei hitto, tää ketju sai tukahdutetun muiston palaamaan mieleen!!
Lapsena ysärillä söin _huulirasvaa_ herkkuhimoon. Oli sellaista banaanin ja salmiakin makuista, siis todella maistui siltä, ei pelkästään tuoksunut. Body Shopin mansikka- ja kiivihuulirasvaa saatoin muuten myös makustella siellä purkista..!
Palasi elävänä mieleen se vaseliinimainen tahnakerrostuma kitalaessa herkutteluhetkien jälkeen, kraah!
Vierailija kirjoitti:
Sokeri lienee haitallisin ihmisen milloinkaan kehittelemä huume; varsinkin lukemattomissa nykymuodoissaan, joilla ihmiset orjuutetaan sokeririippuvaisiksi. Sitä tulisi pisteverottaa säälittä ja harkita jopa kriminalisointia. Kansanterveydelliset haitat ovat tolkuttoman suuret.
JOO, MUTTA SITÄ EI KYSYTTYKÄÄN... ):
Vierailija kirjoitti:
Söin varkain kaksi kerroksisen suklaa rasian tyhjäksi yöllä. Se oli tarkoitus avata seuraavana päivänä ja jakaa perheen kesken.
Miten selitit perheelle, vai eikö kukaan tiennytkään tästä rasiasta etukäteen?
Olen sokerihimoon syönyt kuningarhilloa suoraan purkista. Oli hyvää.
Olen kerran syönyt karkin rappukäytävästä. Siis joltain ihan tuntemattomalta sinne rappuun pudonneen. Yöks.
Vierailija kirjoitti:
Joka kuukausi on tilanteita, että rahat niin vähissä että pitää valikoiden ostaa kaupasta ruokia. Monesti otan esim leipäpussin tai jauhelihaa koriin matkaan, mutta jätän sen karkkihyllylle, kun sokerihimo kovempi kun ruokanälkä. Saahan siitä kiksit hetkeksi, aivan kuin nikotiinista, mutta sitten tulee morkkis kun oikea nälkä ja paha olo iskee. Että miksi sitä aina pitää viimeiset eurot laittaa karkkiin eikä täytä mahaa jollain muulla.
Raskaana ollessa olin perheen kesken särkänniemessä. Laitteisiin en luonnollisesti voinut siinä tilassa mennä. Ainoa paikka missä halusin käydä, oli se karkkirekka. No, me ei sitten koskaan sen ohi kävelty, ja porttien ulkopuolella aloin isosti vollottamaan kun jäi karkit saamatta. En tiedä itkinkö sen takia etten saanut karkkia, vai raskaushormoonien takia. Olihan se koomista kun tajusin myöhemmin kuinka typerältä näytin kun sain pikkulapsen kaltaiset raivarit
Helvetin idiootti, vie edes se jauhelihapaketti takaisin kylmähyllyyn. Olenkin joskus ajatellut, millaiset imbesillit kylvävät lihoja, pakasteita yms pitkin kaupan hyllyjä.
Tuollaisilta pitäisi veloittaa pelatun tuotteen hinta. Ei ihme kun olet köyhä.
Aina kun makeanhimo yllättää ja se iskee usein.
Menen lähimpään kauppaan ja sujautan hameeseen pari suklaalevyä ja kaikkia herkkuja.
Jaan herkut suvun kanssa, koska olen solidaarinen ja rehellinen ihminen.
T.Miranda
Siirappia söin purtilosta lusikkaan valuttamalla. On niin äitelää ettei paljon pysty nautiskelemaan kerralla....
Olen kokisaddikti. Pyöräilin ukkosmyrskyn läpi 20 min ennen sulkemisaikaa ostamaan Lidlistä kokista.