Onko tämä allergiaa?
Otettiin kissa n. viikko sitten ja nyt 2v tytöllä on alkanu silmän aluset punoittaa. Oliskohan mahollisesti allergiaa?
Kommentit (6)
Esimerkiksi viettämällä aikaa kissojen parissa? vaikka just tuon kissan jonka otitte kotiinne? Olisi voinut selvitä jo ennen kuin otitte sen kotiinne. Muista sitten, että kissan lopetus ei ole vaihtoehto! Etsitte sille uuden kodin jos sitä ei voi palauttaa sinne mistä sen otitte!
todellakin kissan lopetus ON vaihtoehto jos ei sille kotia löydy.
se auta tuo etukäteen testauskaan, kun allergia voi puhjeta milloin vaan. Vaikka vasta sen jälkeen kun kissa on ollut teillä vuoden, tai äiti voikin tulla allergiseksi tai isä, vaikkei ikinä aiemmin olisi allergioita ollutkaan. Ja nykyään lääkärit eivät edes ehdottomasti kiellä allergisilta eläimiä, vaan asiaa on pohdittava tapauskohtaisesti, onko eläimestä enemmän iloa kuin haittaa? Ajan mittaan allergia voi myös poistua, varsinkin lapsilta häviävät allergiat iän karttuessa
Vierailija:
Esimerkiksi viettämällä aikaa kissojen parissa? vaikka just tuon kissan jonka otitte kotiinne? Olisi voinut selvitä jo ennen kuin otitte sen kotiinne. Muista sitten, että kissan lopetus ei ole vaihtoehto! Etsitte sille uuden kodin jos sitä ei voi palauttaa sinne mistä sen otitte!
meidän saman ikäinen siitepölyallergikko oireilee just noin, heinä kukkii parhaillaan.
Mitä nyt teen? tietystihän kissasta on luovuttava mutta pitääkö mun esim. ottaa yhteys neuvolaan ja pyytää lähetettä testeihin tai jotain?
Itse olen kissoille tosi allerginen, mutta lapsena allergiatesteissä testit näyttivät että olen allerginen kaikille muille paitsi kissoille... Joten ei niihinkään kyllä aina ole luottamista:-)