Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolonoskopia! kertokaa hyvät ja huonot kokemukset sekä missä kaupungissa tehtiin

Vierailija
21.01.2020 |

Jännittää pirusti

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, kun aina tehty nukutuksessa.

Vierailija
2/10 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjennys neste aivan ihanan makuista ja sitten seuraavana päivänä paikat ennestään hellinä jo ennen toimenpidettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyesti, "ei helvetissä", Tampere. Mulla on crohn ja nykyään i.v. -kipulääkitys.

Vierailija
4/10 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on tuore ketju.

Vierailija
5/10 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehty neljä kertaa Helsingissä. Joka kerta eri sisätautilääkäri tehnyt. Raju suoliston tyhjennys, ja letkun tunkeminen suoleen sattui joka kerta, vaikka oli annettu kivunlievityspiikki.

Nyt odotan kutsua Laakson sairaalaan, jossa kolonoskopia tehdään osastolla, koska en enää kestä tyhjennystä kotona.

Mulle tehdään kolmen vuoden välein, koska joka kerta on löytynyt polyyppeja, jotka poistettu samantien.

Vierailija
6/10 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjennys ei ollut musta niin kamalaa kuin etukäteen peloteltiin.

Mulle tehtiin kolonoskopia kun asuin ulkomailla, joten paikkakunnasta ei ole apua, mutta jos mahdollista saada niin suosittelen ottamaan nukutuksen (vai onko se nyt sitten virallisesti humautus). Nukutettuna oli todella helppo ja huomaamaton toimenpide.

Vierailija
7/10 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hereillä tehty, ei ollut kamalaa.

Ei vaan aina tyhjene, näillä kotikonsteilla.

Vierailija
8/10 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa tehty kaksi kertaa ja molemmat kerrat meni todella hyvin. Minulle laitettiin suoraan suoneen joku aine, josta meni aika lailla taju kankaalle. Sattui aika paljon aluksi, mutta kun ainetta lisättiin, niin en muista sen jälkeen juuri mitään. Muistikuvat alkoi siitä, kun minua talutettiin heräämöön, sen jälkeen kun vasta-aine alkoi vaikuttaa.

Vierailija
9/10 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo voi olla todella helppo tai sitten todella vaikea toimenpide ja kaikkea siltä väliltä. Jos sinulla ei ole pahaa tulehdusta suolistossa, niin todennäköisesti ei ole kovin paha toimenpide.

Tyhjennys kannattaa tehdä huolella. 

Helsingissä ainakin annetaan jopa fentanyyliä tarvittaessa jos on hankala toimenpide.

Vierailija
10/10 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gastroskopia ja kolonoskopia

nukutuksessa.

Kesti 2 h, paksus.ssa oli polyyppeja.

Heräämisen jälkeen pahoinvointia, tärinää, palelua ja kipuja.

Jäin yöksi tarkkailuun.

Tee tyhjennys huolella ja noudata ruokaohjeita (ei siemeniä viikkoon)

Varaa tyhjennykseen koko päivä.

Tee etukäteen liha- ja kalaliemiä, varaa mehuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme