Kivulias yhdyntä
Olen 21v, mieheni saman ikäinen. Minulla on ongelmana erittäin kivulias yhdyntä ja sen jälkeinen kirvely. Käytämme liukkaria ja olen ollut kostea, mutta silti sattuu. Onko ketään, jolla samanlainen kokemus?
Kommentit (16)
Kannattaa kysyä gynekologilta neuvoa.
Vierailija kirjoitti:
Onko iso muna?
Ihan keskiverto, mutta voihan se olla minulle hieman iso. ap
Syötkö e- pillereitä? Voivat kuivattaa limakalvoja, joka sitten helposti tuossa tilanteessa oireilee kirvelynä ja pahimmillaan kipunakin.
Olet liian kuiva. Sinun ikäiselläsi (olen noin suunnilleen samanikäinen) ei pitäisi olla tarvetta liukkarille jos ei ole jotain (gynekolgista) sairautta tai imetä. Pidemmät esileikit, ette osaa käynnistää sinua nollasta sataan hetkessä. Googlaa myös vaginoosi ja vulvodynia. Jos yhdyntä kestää tunti tolkulla esim. miehen lääkityksestä johtuen niin sopii harrastaa muutakin kuin yhdyntää/yhdyntää niin kauan kuin paikat kestää. Paikkojesi tiukkuudesta tuo ei johdu vaan siitä, että panette väärin.
Tuo meidän rouva kipuili aina enemmän tai vähemmän ensimmäiseen synnytykseen asti. Sitten sen jälkeen ei oo vaan enää muuten huvittanut.
Googleta vulvodynia (mm. vd-opas). Ihan hirveä sairaus jota sinulla ei toivottavasti ole. Mikä tahansa muu syy kivuille on parempi. Gynegologi tekee vulvodynia-diagnoosin nopealla vanupuikkotestillä.
Nimimerkki: ensimmäistä yhdyntää piti yrittää 4 kk ennen kuin onnistui puuduttamalla limakalvot
Mulla oli sama ikävä ongelma ja kävin usealla gynekologilla eikä kukaan osannut auttaa. Kunnes löysin yhdyntäkipuihin erikoistuneen gynekologin Helsingin Aavasta. Hän osasi auttaa, teki vulvodynia testin ja totesi että on se se. Pääsin fysioterapeutille ja tein ohjeiden mukaisia harjoituksia, vaihdoin ehkäisymenetelmää ja käytin tiettyä rasvaa. Siinä ei mennyt kuin kuukausi pari niin vaivat alkoi olla pois. Eikä sen jälkeen ole vaivannut. Seksielämä muuttui täysin. Todella harmi että jouduin kestämään ongelmaa niin monta vuotta ennen kuin sain apua. Edes synnyttäminen ei kohdallani poistanut kipuja. Se oli tämän ihanan gynekologin ansiota että nautin nykyään seksistä kuin villieläin. :)
onnistuuko ejakuloiminen suuhun ja b raappuun kivutta
Myös hiivatulehduksen mahdollisuus tuli kirvelystä mueleen.
Mulla ei tunnu missään vaimon toosa, sama kuin lämpimässä vesiämpärissä huljuttelis. Eli ei ole kivulias minulle, muuten kuin henkisesti.
Tää on varmasti taas trolli, vai kivulias yhdyntä hah. Nainen myös synnyttää joten sehän venyy.
Onko iso muna?