Mitä mukaan synnytykseen?
Olen tähän asti saanut pakattua;
-puhelimen laturi
-hammasharja,hiusharja ja pesuaineet
-vaatteet kotimatkalle
-vauvalle vaatteet ja kantokoppa
Onko vielä jotain mitä pitäisi ottaa?
Kommentit (21)
Terveyssiteitä (esim. yösiteitä) jälkivuodolle, jos et halua käyttää sairaalan paksuja siteitä (ovat kyllä alkuun älyttömän käteviä)
Alushousuja, jos et halua käyttää sairaalan kinkkuverkkoja
Paljon et välttämättä tarvitse mukaan synnytykseen lähtiessä, isä ehtii kyllä tuoda tavaraa sairaalaan sitten ennen kotiutumista tai vaikka seuraavana päivänäkin. Varsinkin nuo kantokopat ja kotiutumisvaatteet tarvitaan kotiutumispäivänä vasta.
Mitkä vaatteet otit kotimatkalle? Itse en pystynyt farkkuja laittamaan, koska olin niin kipeä, lähdin kotiin verkkareissa sitten. Ja koska jouduin sektioon, niin myöskään tavalliset alushousut ei käyneet, koska se vyötärösauma sattui olemaan juuri arven kohdalla, mies kävi sitten ostamassa mummoalkkarit :D minulle kotimatkalle.
Ota jotain karkkia mukaan ja pillimehuja.
Meillä sairaala suositteli, että sairaalaan ottaa omat sisätossut. Sieltä kyllä sai lainaksi sairaalan sisäkengät, mutta ne oli epämukavat.
Imetysliivit oli kivat jo sairaalassa, suosittelen ottamaan sellaiset. Mukana oli myös pientä naposteltavaa.
Vierailija kirjoitti:
Terveyssiteitä (esim. yösiteitä) jälkivuodolle, jos et halua käyttää sairaalan paksuja siteitä (ovat kyllä alkuun älyttömän käteviä)
Paljon et välttämättä tarvitse mukaan synnytykseen lähtiessä, isä ehtii kyllä tuoda tavaraa sairaalaan sitten ennen kotiutumista tai vaikka seuraavana päivänäkin. Varsinkin nuo kantokopat ja kotiutumisvaatteet tarvitaan kotiutumispäivänä vasta.
Kiitos, siteitä ja alusvaatteita pitääkin pakata 😊
Isä ei ole todennäköisesti tulossa mukaan/käymään sairaalassa välimatkan takia joten minun on otettava kerralla mukaan.
Pillimehuja tai juomapullo missä on pilli. Ilokaasu kuivattaa suuta ja kun se aswnnon vaihtaminen voi olla työn ja tuskan takana niin helpompi imaista pillillä.
Synnytyksen aikana tuskin tekee mieli syödä mitään. Mutta sen jälkeen voi olla nälkä. Eli hedelmiä ym. Naposteltavaa (itse sain vain iltapalan kun silloin päästiin osastolle, ja edellisen kerran olin syönyt iltapalan kotona edellisenä päivänä).
Vierailija kirjoitti:
Minä käytin sairaalassa niitä kinkkuverkkoja, koska jälkivuoto oli niin runsasta, että alushousut meni vaihtoon useita kertoja päivässä. Eipä ollut yhtään pyykkiä pestävänä kun tulin kotiin :D . Ne kinkkuverkot oli ihan ok siellä.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä vaatteet otit kotimatkalle? Itse en pystynyt farkkuja laittamaan, koska olin niin kipeä, lähdin kotiin verkkareissa sitten. Ja koska jouduin sektioon, niin myöskään tavalliset alushousut ei käyneet, koska se vyötärösauma sattui olemaan juuri arven kohdalla, mies kävi sitten ostamassa mummoalkkarit :D minulle kotimatkalle.
Ota jotain karkkia mukaan ja pillimehuja.
Legginsit ja tunikan pakkasin, sellaiset millä kehtaan tarvittaessa käydä kotimatkalla kaupassa tms.
Kiitos, karkki onkin täysin unohtunut 😊
Menet ilman tukihenkilöä synnyttämään? Ota mukaan tekemistä. Tabletti, musiikkia, kirja, pari lehteä tms, luultavasti joudut odottelemaan yksin jossain aika pitkiä aikoja.
Liivisuojia, kynä, vihko. Vihkoon voit kirjoittaa tuoreeltaan synnytyskertomuksen. Itselläni on ollut sama vihko mukana joka kerta. Jännä lukea jälkeenpäin niitä.
Minä otin pussin salmiakkeja. Olin odottanut 9 kk, että saan syödä salmiakkia ja söin niitä siinä pari tuntia vauvan syntymän jälkeen sitten hartaasti.
Vierailija kirjoitti:
Menet ilman tukihenkilöä synnyttämään? Ota mukaan tekemistä. Tabletti, musiikkia, kirja, pari lehteä tms, luultavasti joudut odottelemaan yksin jossain aika pitkiä aikoja.
Kyllä menen 😊👍
Ajattelin, että puhelin ajaisi näiden kaikkien asian, niin ei olisi niin paljoa kannettavaa 🤔
Imetystoppi ja rento neuletakki, mutta alaosana käyttäisin sairaalan vaatteita just noista pyykkisyistä. Ehkä jokin kirja tai lehti. Tein ristikoita sängyssä vauva vieressä. Kaikkea hyvää ja toivottavasti kaikki sujuu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä menen 😊👍
Ajattelin, että puhelin ajaisi näiden kaikkien asian, niin ei olisi niin paljoa kannettavaa 🤔
Jos viihdyt puhelimen kanssa pitkään. Itse jouduin vain odottamaan yksin 7 tuntia putkeen, välillä lyhyesti joku kätilö kävi huikkaamassa, että onko kaikki ok.
Miten niin isä ei tule mukaan? Miten pitkä välimatka?
Minä otin mukaan pienen pyöreän kiven rannalta. Puristin sitä kämmenessä kun sattui. Siitä on vuosia aikaa, mutta se kivi on yhä tallessa.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu missä on silloin työn puolesta (voi olla aivan missä päin Suomea vain koska keikkatyö) , mutta matka kotoa sairaalaan 150km.
Menen muutenkin mielummin yksin.
Vierailija kirjoitti:
Imetystoppi ja rento neuletakki, mutta alaosana käyttäisin sairaalan vaatteita just noista pyykkisyistä. Ehkä jokin kirja tai lehti. Tein ristikoita sängyssä vauva vieressä. Kaikkea hyvää ja toivottavasti kaikki sujuu!
Kiitos ❤
Vierailija kirjoitti:
Miten jonkun piti jo tähän puuttua, vaikka ei liity aloitukseen lainkaan?
Täällä toinen joka kohta synnyttää ja aion mennä myös yksin, vain siksi koska en halua miestä mukaan.
Onnea matkaan ap!
Mies.