Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ollut uudessa työssäni kohta kolme vuotta. Edeltäjäni ramppaa jatkuvasti työpaikalla, vaikka siis sillä on uusi työ.

Vierailija
20.01.2020 |

Tulee jatkuvasti moikkailemaan vanhoja työkavereitaan ja "hengaamaan". Sillä on nyt joku luovan alan työ, eli voi tulla toimistoaikaan paikalle.

Itseäni tämä ärsyttää suunnattomasti, koska mitään ei saada tehtyä, kun vanha kaveri pölähtää paikalle. Itse en häntä tietenkään tunne, koska ei olla oltu samaan aikaan töissä. En oikein voi kenellekään valittaa, koska kaikki haluavat olla sen kanssa, eikä ketään muuta ilmeisesti haittaa.

Maaliskuussa tulee kolme vuotta täyteen ja valehtelematta tuo edeltäjäni on käynyt täällä ainakin 15 kertaa.

Mitä teen? Hän häiritsee, koska kaikkien työt seisahtuvat jopa pariksi tunniksi, kun tuo henkilö saapuu.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, jos jonkun mielestä tuo ei ole usein. 6 vuodessa 30 kertaa, 10 vuodessa 60 kertaa! Kuulostaa ihan älyttömälle!

Vierailija
22/35 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mikset tee töitäsi vaan palstailet täällä toimistyöaikana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimistotyöaikana

Vierailija
24/35 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaan asiaan liittyen sitten nämä eläköityneet. Käyvät parikin kertaa vuodessa, odottavat kahvitusta ja heillä ei ole minnekään kiirus. Eivät tietenkään edes ilmoita etukäteen tulostaan - jotta osaisi paeta.

Olen miettinyt, että pitävätköhän he itseään korvaamattomina ja odottavat jotakin kehuja tyyliin "voi, että me sua kaivataan, kukaan ei osaa niin hyvin" yms. jarkon.

Jäin juuri itse eläkkeelle, enkä aio ikinä työpaikkani ovea avata.

Meille on tervetulleita eläköityneet käymään milloin vain. He ymmärtävät kyllä työn luonteen, ja osaavat tulla ruokkiksella/kahvipaussilla. Itse asiassa heidät kutsutaan myös 2xvuodessa järjestettäville illanvietoille mukaan. Niin se on jännää että on erilaisia toimintatapoja ja työkulttuureita. 

Vierailija
25/35 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun työt seisoo!! Sehän tässä risoo. Olisi paljonkin tehtävää, mutta koska työt seisovat, niin en pysty itsekään oikein mitään tekemään. Tiimityö nääs, niin ei voi itse tehdä oikein mitään yksinään.

ap

Vierailija
26/35 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos tarkistaisit nyt asennettasi hieman. Töiden seisominen ei häiritse ketään muuta kuin sinua. Älä ryhdy pikkupomoksi, kun et saa palkaksesi kuin turhautumisen ja ehkä turhankin tunnollisen ja valitettavasti ehkä myös vähän tiukkapipoisen maineen. Työpäiväsi keskiössä tuntuu olevan huoli ja ärtymys "töiden seisomisesta", mutta minusta vaikuttaa siltä, että nyt sinun on poistuttava mukavuusalueeltasi (= töiden eteneminen, tunnollisuus, tehokkuus, täsmällisyys) ja opeteltava myös työyhteisössä liikkumista, rennosti ja jutustellen. Sekin on työelämässä tärkeää, ei pelkät deadlinet.

Vierailija
27/35 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, mene sinäkin sinne taukotilaan kahveelle ja tutustumaan siihen Korvaamattomaan Exään.

Anna töiden seistä, sehän on näköjään kaikille OK.

Vierailija
28/35 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos tarkistaisit nyt asennettasi hieman. Töiden seisominen ei häiritse ketään muuta kuin sinua. Älä ryhdy pikkupomoksi, kun et saa palkaksesi kuin turhautumisen ja ehkä turhankin tunnollisen ja valitettavasti ehkä myös vähän tiukkapipoisen maineen. Työpäiväsi keskiössä tuntuu olevan huoli ja ärtymys "töiden seisomisesta", mutta minusta vaikuttaa siltä, että nyt sinun on poistuttava mukavuusalueeltasi (= töiden eteneminen, tunnollisuus, tehokkuus, täsmällisyys) ja opeteltava myös työyhteisössä liikkumista, rennosti ja jutustellen. Sekin on työelämässä tärkeää, ei pelkät deadlinet.

Olen luvannut lähettäväni tarjouksen asiakkaalle tänään klo 12 mennessä. Työkavereiden piti toimittaa erinäisiä asiakirjoja tarjoukseen liittyen klo 10.30 mennessä tänään. Olisin saanut siis aivan helposti sen tarjouksen lähetettyä deadlineen mennessä.

No, edeltäjäni saapui klo 10, jolloin työt seisahtuivat välittömästi. Työkaverini eivät olleet saaneet niitä asiakirjojaan lähetettävään kuntoon siihen menessä ja koska eivät jatkaneet enää töitään, niin en saanut tarjousta lähetettyä silloin kuin piti. Tämä ei kaadu kenenkään muun niskoille kuin minun. Aika raukkamaista olisi laittaa asiakkaalle viestiä, että sori, en saanut tarjousta aikaiseksi, koska työkaverit on kahvilla.

ap

Vierailija
29/35 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

15 kertaa kolmessa vuodessa on jatkuvaa ramppaamista? 😃

Lähes jokatoinen kuukausi. On kyllä aika usein. Luulisi jo että jutunjuuret loppuu jossain vaiheessa.

Vierailija
30/35 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimistotyöaikana

Ei ole tekemistä kun muut juoruavat pomon kopissa.

Nyt ap relaa, laittaa viestiä että tarjoukset tulevat huomenna ja nostaa kantapäät pöydälle.

Vierailija
31/35 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On työpaikkoja jossa on asetettu tavoitteita ja määräaikoja, joita pitäisi noin niinkuin suurinpiirtein täyttää. Hoitoalalla tuollainen pikkupiipahdus 2h lähes joka toine kuukausi, että istutaan kahvilla voisi olla melko isokin juttu. Menet kauppaan jossa kassatyöntekijät istuvat taukotiloissa ja odotat kiltisti. Kyllä töissä tehdään ensisijaisesti töitä.

Vierailija
32/35 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa perus päiväkotimeiningiltä. Kai se edeltäjäsi oli sosionomi ja nämä hänen kaverinsa nuoria lähihoitajia?

Tuli täsmälleen sama mielleyhtymä.

Vierailija
33/35 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaan asiaan liittyen sitten nämä eläköityneet. Käyvät parikin kertaa vuodessa, odottavat kahvitusta ja heillä ei ole minnekään kiirus. Eivät tietenkään edes ilmoita etukäteen tulostaan - jotta osaisi paeta.

Olen miettinyt, että pitävätköhän he itseään korvaamattomina ja odottavat jotakin kehuja tyyliin "voi, että me sua kaivataan, kukaan ei osaa niin hyvin" yms. jarkon.

Jäin juuri itse eläkkeelle, enkä aio ikinä työpaikkani ovea avata.

Meille on tervetulleita eläköityneet käymään milloin vain. He ymmärtävät kyllä työn luonteen, ja osaavat tulla ruokkiksella/kahvipaussilla. Itse asiassa heidät kutsutaan myös 2xvuodessa järjestettäville illanvietoille mukaan. Niin se on jännää että on erilaisia toimintatapoja ja työkulttuureita. 

Minäkin käyn nyt eläkeläisenä entisellä työpaikallani, mutta yritän olla häiritsemättä. Menen yhteiseen kahviaikaan ja joskus voin käydä joidenkin kanssa läheisessä ravintolassa lounaalla. Minusta on kiva pitää yhteyttä entisiin työkavereihin. Olen myös mukana jossakin harrastuksessa.

Vierailija
34/35 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

15 kertaa kolmessa vuodessa on jatkuvaa ramppaamista? 😃

Lähes jokatoinen kuukausi. On kyllä aika usein. Luulisi jo että jutunjuuret loppuu jossain vaiheessa.

Nyt en ymmärrä, miten ne jutunjuuret loppuu?? Kuulumisien vaihtoa, eikö niitä kuulumisia tule koko ajan? Eihän niiden ent työkavereiden kanssa työasioista puhuta :D:

Vierailija
35/35 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kyllä aika lapanen jos ei saa sanottua työkavereille että tarvitsee materiaalit nyt eikä huomenna.

"Pirkko hei, tarvitsisin sen ja sen nyt."

"Se voi odottaa huomiseen."

"Ei voi. Tämä tarjous on luvattu asiakkaalle klo 12 mennessä."

"Kyllä ne odottaa."

"Sinähän voit sitten lähettää heille sähköpostia ja selittää, miksei tarjous ole tullut sovitussa ajassa. En voi omaa osuuttani tehdä ilman sinua."

Jos Pirkko nousee perseeltään tekemään töitä, hyvä. Jos ei:

"Että ehditkö millään tässä seurustelun ja kahvittelun lomassa lähettää sen sähköpostin?"

Kyllä tiimissä voi sanoa toiselle että hoida oma osuutesi, jos oma työ on siitä riippuvaista. Jos joku ottaa sen jonain pikkupomoiluna niin se on niiden ongelma. Ihmisillä ei vaan ole mitään työmoraalia.

Sen entisen työntekijän syy tämä ei ole. Hän ei tiedä, kuinka paljon vierailu häiritsee töitä.