Onko rintasyövässä rinta kipea?
Kun en tiedä, onko rintalihas vain kipeä, kun rintaa polttelee. Ja tietenkin sitten päättelin, että on rintasyöpä.
Mennäänkö rintaa näyttämään gynegolille vai kell?
Kommentit (17)
No aika helppo googlettaa, millaisia oireita rintasyöpäkasvaimessa on. Kyllä, kasvain voi olla aristava. Kannattaa mennä lääkärin tutkittavaksi, jos rinnoissa on löydöksiä, jotka huolestuttavat.
Voi olla. Mene viipymättä lääkäriin. Tsemppiä.
Jos rinnassa on ihan yhtään mitään ylimääräisiä tuntemuksia tai näkyy mitään outoa, kannattaa mennä näyttämään. Gynekologi on hyvä paikka aloittaa.
Ja kyllä, minulla on ollut rintasyöpä.
Vierailija kirjoitti:
Jos rinnassa on ihan yhtään mitään ylimääräisiä tuntemuksia tai näkyy mitään outoa, kannattaa mennä näyttämään. Gynekologi on hyvä paikka aloittaa.
Ja kyllä, minulla on ollut rintasyöpä.
Tai ihan terveyskeskuslääkäri. Mä sain tk-lääkäriltä lähetteen mammografiaan – ja sain ajan samalle viikolle. Se oli toki peruutusaika, mutta pointtina se, että ottavat nämä aika vakavasti (ainakin näin työikäisen kohdalla).
Husin syöpäklinikalla jossa äitini rintasyöpää hoidettiin syöpälääkäri esitteli minulle rintaimplanttia jossa oli syöpäkasvaimia.
Sinä rintakivuista kärsivä. Mene pesuhuoneeseen, riisu pusero ja ota tukeva ote rinnasta. Painele ja tunnustele tuntuuko rinnassa mitään mökkyjä ylä tai alapuolella. Peukalolla tuntee hyvin.
Jos tuntuu että tuntuu hakeudu lääkäriin. Ja vaikkei tuntuisikaan käy silti että saat rauhan itsellesi
Kiitos vastauksista. Tilaan lääkäriajan ja lopetan googlailun. ap
Vierailija kirjoitti:
Husin syöpäklinikalla jossa äitini rintasyöpää hoidettiin syöpälääkäri esitteli minulle rintaimplanttia jossa oli syöpäkasvaimia.
Sinä rintakivuista kärsivä. Mene pesuhuoneeseen, riisu pusero ja ota tukeva ote rinnasta. Painele ja tunnustele tuntuuko rinnassa mitään mökkyjä ylä tai alapuolella. Peukalolla tuntee hyvin.
Jos tuntuu että tuntuu hakeudu lääkäriin. Ja vaikkei tuntuisikaan käy silti että saat rauhan itsellesi
Laattamainen tai hämähäkkimäinen kasvain on lähes mahdoton tunnustelemalla löytää.
Jos mikään epäilyttää tai tuntuu oudolta niin aina lääkäriin.
On. Minua moni lohdutteli, että kyse tuskin on syövästä, kun aristaa. Olivat väärässä.
-Leikkausta odottava
Oletko puristellut rintojasi? Ne voi kipeytyä liiasta lääppimisestäkin. Etenkin jos nyt etsit niitä kasvaimia sieltä.
Voi olla, mutta voi olla kivutonkin. Minulla oli oireeton, eikä palpoitavissa lainkaan, niin vain ultrassa löytyi tähtimäinen duktaalinen rintasyöpä. Suosittelen, että menet tutkimuksiin. Näitä asioita ei voi muuten selvittää..
Samaamietin, kipua on toisella puolella einnassa. Mitään en tunnustellen ole löytänyt mutta en myöskään selitystä kivulle.
Nyt vaan mietinnenenkö työterveyteen, gynekologille vai terveyskeskukseen? Mistä asia etenee parhaiten??
Minulla alkoi kutinalla, tuntui kyllä, että molemmat rinnat kutisivat. Myöhemmin tuli kuumotusta ja kipua siihen syöpärintaan.
Nytkin vielä, vuosien jälkeen jään tarkkailemaan kun rintaa (osapoistettua) voi vihloa, mutta jos se ei jatku useana päivänä päättelen sen olevan vaaratonta.
Ei yleensä ole kipua. Tosin siinä vaiheessa kun oma syöpä löydettiin niin koko rinta oli jo nekroosissa. Ei siis mullakaan ollut kipua.
Aika harvassa rintasyöpätyypissä on ns kipua. 90 pros kyhmy tai rintatulehdus. Karkeasti arvioiden.
Kolmikymppisenä sairastanut
Mutta onko siis työterveyden asia? Ohjaavat sitten mammoon / erikoislääkärille lähetteellä?
Itsellä sama kysymys päässä, toivottavasti tähän joku vastaa jolla syöpä ollut.