Tunnetteko ketään ihmistä, jonka elämä on mennyt pilalle eron myötä?
Roikkuuko hän ikuisesti exässään? Eikö hän ole löytänyt uutta kumppania yrityksistään huolimatta? Mietin, yhdistääkö jokin yksittäinen tekijä tällaisia ihmisiä. Suurin osa ihmisistä kuitenkin pääsee yli exästään joskus, ainakin luullakseni.
Kommentit (8)
Tunnen 2 mutta kumpikaan ei roiku exässään mutta ero on ottanut psyykkisesti niin koville että toinen on masentunut ja toinen alkoholisoitunut. Kumpikaan ei enää ikinä edes halua uutta kumppania. Ainakin tuo alkoholisoitunut toivoo ja rukoilee vakavaa sairautta ja kuolemaa, ei enää mitään elämältä. Oli ennen eroa hyvin erilainen ihminen: kaunis, korkeasti koulutettu uranainen, jonka loputonta energisyyttä aina kadehdin.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen aika monta miestä jotka eivät eron jälkeen ole löytäneet edes seuraa ja asuvat kymmeniä vuosia yksin. Omat exäni ovat sellaisia.
Naiset yleensä voivat eron jälkeen hyvin.
Osaatko sanoa, miksi exäsi eivät ole löytäneet ketään sinun jälkeesi?
Olen kuullut yhdestä, mutten tiedä tarkemmin mikä on totta tai seurausta mistäkin. Nuoruuden sinkkuudessa oli varmaan edes se hyvä puoli, että osaa elää yksinkin.
Mun yksi vanha koulukaveri. Ennen oli oma yritys ja paljon ystäviä mukavan avopuolison ja terveyden lisäksi. Sen jälkeen kuin nainen jätti niin alkoi alamäki. Avopuolison lähdon jälkeen firma kaatui. Sitten alkoi juomaan ja käyttäytymään humalassa todella epämiellyttävästi ystäviään kohtaan, jotka sitten hissukseen kaikkosivat. Nykyään masentunut alkoholisti ja terveydentila on todella huono.
Minä itse. Erosta jo kohta kaksi vuotta mutta koen että elämä meni pilalle, kun menetin hänet. On minulla uusi parisuhde mutta tämä on lähinnä ajanvietettä, en näe että elämällä on enää mitään tarjottavaa. Masennus, suru ja alakuloisuus ei tunnu hellittävän. Että kunhan jotenkin aikaansa kuluttaa. En jaksa uskoa että elämässä epäonnistumisen tunne häviää ikinä mihinkään.
N 35+
Mun sukulainen pääty itsemurhaan 90-luvulla, ei päässyt yli siitä että vaimo jätti :(
No miehillä on vaikeaa eron jälkeen monesta syystä, eikä vähiten siksi et äiti yleensä päätyy lähivanhemmaksi, saa kaiken rahan ja tuen ja myötätunnon. Miehet usein tulevat tuskin toimeen ja ovat altavastaajana kaikessa. Ei voi yleistää, mut aika usein näin. Jos ei löydä hyvää uutta naista, keskimäärin menee huonosti
Tunnen aika monta miestä jotka eivät eron jälkeen ole löytäneet edes seuraa ja asuvat kymmeniä vuosia yksin. Omat exäni ovat sellaisia.
Naiset yleensä voivat eron jälkeen hyvin.