Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 52-vuotias ja tyttäreni on 13-vuotias. Mulla alkaa vaihdevuodet ja tytöllä kuukautiset. Miten kestän tämän iän?

Vierailija
18.01.2020 |

Auttakaa. Tekee pahaa.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ollenkaan ongelmaa. Kuukautiset ei haitannu yhtään - tamponin vaihto vaan. Vaihdevuodet ei haitannut yhtään - ei mitään muuta muutosta kuin että tamponi vaihto jäi pois. Harmittaa välillä, kun luullaan, että kaikilla jotain ongelmia esim. vaihdevuosien kanssa.

Vierailija
22/33 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä tuhoa tyttäresi elämää kateudella, tuo on luonnollista elämän kulkua. Ja kyllä, me kaikki vanhenemme - sinäkin. Ole mukana juhlistamassa tyttäresi elämän käännekohtia, kuukautisten alkaminen on hieno tapahtuma!

En tajua vieläkään miten kuukautisista voi olla kateellinen? Sanoiko ap todella niin? Että on tyttärensä menkoista kade?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo ole mikään trolli. Samoja tuskia koin kun miesystävän kahdella tytöllä alkoi kuukautiset, ja itsellä ne oli loppumassa. Tunsin kateutta ja katkeruutta, koska he olivat puhkeamassa kukkaan ja itse taas olin kuivahtamassa vanhaksi akaksi.

Ikävää, että näet oman tilanteesi noin negatiivisesti, mutta useimmille oma ikä on hyvä ikä.

Vierailija
24/33 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko hullu! Mikään, ei mikään ole naisen elämässä parempaa kuin kuukautisten loppuminen! Enkä myöskään tajua miten tyttäresi menkat vaikuttavat _sinuun_?

Vaihdevuodet on kamalaa kun tavallaan lakkaa olemasta nainen. Vartalo miehistyy kun rasvaa tulee keskivartaloon ja vyötärö katoaa, joillekin kasvaa viikset, emätin kuivuu...

Vierailija
25/33 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli, kyllä tyttäres kohta pamahtaa paksuksi ja saat lapsen lapsia.

Vierailija
26/33 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas sama aloitus.

Vierailija
27/33 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on hyvä mahdollisuus päästä yhdessä tutkimaan koko naiseuden kärsimyksen kirjo.

Vierailija
28/33 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Eikö ole mukava että tytär on terve teini? Ja loppuu sinultakin se jatkuva verilorotus. Olisit iloinen.

En ole mikään biologi mutta eikös nämä ole kaikilla naisilla ja tytöillä edessa?

Vai olenko käsittänyt nyt jotain toooodella väärin...

Vierailija
29/33 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on ollut niin paljon kaikkea muuta ajateltavaa mm.työstressiä, etten ole ehtinyt joitain vaihdevuosia murehtimaan.

Vaihdevuodet alkoivat itselläni niin, että yhtäkkiä vain nukuin huonommin. Sen kanssa on vain pakko elää. Yritin lääkitystä, mutta sitten oli aamuisin pökkeröinen olo.

Kuukautiset loppuivat 56-vuotiaana, ja se oli todella helpotus. Nimittäin kun oli 52-56 vuotias, ne olivat todella runsaat ja kivuliaat, ja haittasivat mm. päivittäistä urheilua.

Vierailija
30/33 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ala sekoilla. Tyttärellä on ainakin 3 pääkkövuotta edessä, siinä on kestämistä muutenkin.

Vierailija
31/33 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av ei ikinä petä.

Vierailija
32/33 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko hullu! Mikään, ei mikään ole naisen elämässä parempaa kuin kuukautisten loppuminen! Enkä myöskään tajua miten tyttäresi menkat vaikuttavat _sinuun_?

Minulla ei ole mitään menkkoja vastaan ja jopa tykkään niistä, joten älä leiki tyhmää ja tee turhia yleistyksiä.

Vierailija
33/33 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuosien aiheuttamaa muutosta ei oikein ymmärrä ennen kuin kokee sen itse, osa syvimmästä persoonallisuudesta katoaa kuin tuhka tuuleen, lohdullista kuitenkin, että ihminen sopeutuu ja unohtaa.