Olen 52-vuotias ja tyttäreni on 13-vuotias. Mulla alkaa vaihdevuodet ja tytöllä kuukautiset. Miten kestän tämän iän?
Kommentit (33)
Jaa-a. Sitä se on, kun lapset pykätään aina vain myöhäisemmällä iällä.
Ennen vanhaan lapset muutti kotoa viimeistään siinä vaiheessa, kun äiti alkoi kiukutella vaihdevuosiaan, ei ollut murrosikäiset ja vaihtari-ikäiset saman katon alla.
Itsekin tein lapset kolmekymppisenä, mutta en kuitenkaan lähellä neljääkymppiä.
Mikä on ongelma? Millaiset vaihdevuosioireet sulla on? Miten tyttären menkat tähän liittyvät?
Nyt vähän outo avaus.
Teillä on 39 vuotta ikäeroa, joten eikö tuo ole kummallekin aivan luonnollista? Miksi teet asiasta ongelman? Oletko kateellinen tyttäresi nuoruudesta vai etkö hyväksy omaa vanhenemistasi?
Muistelepa, että sinullakin alkoivat kuukautiset joskus. Ja mieti, että tulee päivä, jolloin tyttärelläsi alkavat vaihdevuodet.
Elämän kierto.
No äiti itkee menetettyä nuoruutta kun tytär vasta alkaa ymmärtämään olevansa kohta nainen. En haluaisi omalle kohdalle tällästä traagista vastakkainajattelua.
Mikä tässä yhtälössä yllättää?
Ajattelitko että säilyt itse nuorena kun teet
lapsen vanhana?
Itsekkin olen tajunnut miksi äitini aikanaan itki ja oli järkyttynyt kun hänen kuukautisensa loppui, kun hän oli täyttänyt 40v. Itse taas taistelin tuolloin todella runsaiden ja kivuliaiden murrosiän kuukautisten kanssa. Muistan tuijottaneeni äitiäni, ja ajatelleeni, että hänhän on jo vanha, että täh! 😢😢
Vierailija kirjoitti:
Huono trolli.
No jep, ja silti porukka kosahti heti jumiin...
Oletko kateellinen, kun tyttäresi on kasvamassa naiseksi ja elämä edessä, kun sinun kehosi taas pikkuhiljaa lopettaa toimintansa?
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a. Sitä se on, kun lapset pykätään aina vain myöhäisemmällä iällä.
Ennen vanhaan lapset muutti kotoa viimeistään siinä vaiheessa, kun äiti alkoi kiukutella vaihdevuosiaan, ei ollut murrosikäiset ja vaihtari-ikäiset saman katon alla.
Itsekin tein lapset kolmekymppisenä, mutta en kuitenkaan lähellä neljääkymppiä.
Mikä tuo "ennen vanhaan" oli, 70-luvun äidit? Sitä ennen että jälkeen on ollut hyvin tavallista saada lapsia vielä nelikymppisenä.
Ei tuo ole mikään trolli. Samoja tuskia koin kun miesystävän kahdella tytöllä alkoi kuukautiset, ja itsellä ne oli loppumassa. Tunsin kateutta ja katkeruutta, koska he olivat puhkeamassa kukkaan ja itse taas olin kuivahtamassa vanhaksi akaksi.
Vierailija kirjoitti:
Itsekkin olen tajunnut miksi äitini aikanaan itki ja oli järkyttynyt kun hänen kuukautisensa loppui, kun hän oli täyttänyt 40v. Itse taas taistelin tuolloin todella runsaiden ja kivuliaiden murrosiän kuukautisten kanssa. Muistan tuijottaneeni äitiäni, ja ajatelleeni, että hänhän on jo vanha, että täh! 😢😢
Jos kuukautiset loppuu 40-vuotiaana, ne on ennenaikaiset vaihdevuodet, ei mikään hyvä juttu.
Oletko hullu! Mikään, ei mikään ole naisen elämässä parempaa kuin kuukautisten loppuminen! Enkä myöskään tajua miten tyttäresi menkat vaikuttavat _sinuun_?
Nimenomaan ihanaa, kun menkat vihdoin loppuivat!
Johan niitä kestikin lähes 40 vuotta.
Älä tuhoa tyttäresi elämää kateudella, tuo on luonnollista elämän kulkua. Ja kyllä, me kaikki vanhenemme - sinäkin. Ole mukana juhlistamassa tyttäresi elämän käännekohtia, kuukautisten alkaminen on hieno tapahtuma!
Miksi tekee pahaa?
Naisen elämän luonnollisia kausia.