Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tinder-pohdiskelua

SW
18.01.2020 |

Olen käyttänyt Tinderiä jonkin aikaa (jokunen vuosi sitten ja nyt lähiaikoina), ja minulle on herännyt siitä muutamia kysymyksiä. Lähtökohtaisesti kiinnostaisi tietää, että mitä naiset sieltä oikeastaan hakevat ja miltä sovellus näyttää naisen silmiin. Siinä sivussa tietysti myös vinkkejä siihen, miten Tinderiä kannattaa "perusmiehenä" pelailla.

Itse olen kolmeakymppiä hiljalleen lähestyvä, liikunnallinen (fyysinen työ + sali 4-5x/vk) joskin vielä toistaiseksi läski mies. Pituus n. 175 paikkeilla (tämä myös profiilissa, ettei tule yllätyksenä). AMK-opintoja puolet plakkarissa, tällä hetkellä duunarihommissa. Raha-/varallisuustilanne hyvä, tosin eipä sitä kukaan ole kysellyt enkä sitä itse tuo ilmi. Huonot valokuvat ehkä haittaavat "menestystä" jonkin verran (puuttuu ns. pakollinen "biletyskuva" ja kuva ulkomaanmatkalta).

"Perusmies"-termillä viittaan siihen, että ulkonäöllisesti olen varmaan aika keskivertoa (kauneus katsojan silmässä, jne.) ja on joku nainen muinoin komeaksikin kutsunut (vieläpä selvinpäin, oho). Mielestäni olen kohtalaisen älykäs, ehkä helpoiten sen havaitsee verbaalisessa älykkyydessä. Tutkin mielelläni erilaisia kiinnostavia asioita ja koen, että minulla on erittäin hyvä yleistiedon taso. Pystyn täten keskustelemaan melkein aiheesta kuin aiheesta. Profiilistani saa luultavasti (ja toivottavasti) sen kuvan, että viihdyn vapaa-ajalla enimmäkseen omassa kodissani vrt. "radalla". Tällaisia naisiakin varmasti on, eikö?

Henkisesti koen olevani ikäistäni vanhempi, jotenkin en kovin monen ikäiseni kanssa pysty samaistumaan. Tuntuu, että minulla on enemmän yhteistä 30+ ikäluokan kanssa. Lähtökohtaisesti heitän matcheja 23-32v naisille.

Itse etsin jotain "pullantuoksuista", älykästä ja huumorintajuista naista; jotain kenen kanssa viettää yhdessä aikaa, ensisijaisesti alkajaisiksi vaatteet päällä. Naisen koulutusasteesta en välitä, enemmän kiinnostaa se, osaako hän esimerkiksi neuloa villasukkia. Lähtökohtaisesti haussa lapseton, tosin en pidä sitä ylitsepääsemättömänä esteenä jos muuten löytyy kemiaa.

Fyysisesti tärkeintä on kasvojen viehättävyys, ruumiinmallilla ei ole niin kauheaa merkitystä ("fitnessmimmit" heitän tosin suoraan vasemmalle, ei nappaa). Vasemmalle heitän myös ne, kenellä on profiilissa pelkästään emojeita jonoksi asti. "Viini on mun henkireikä" menee myös samaan kastiin. Duckface tai kuvista vuotava pinnallisuus on myös ehdoton ei. Samaten ne, kenestä tulee sellainen fiilis, että Suomesta on pakko päästä ulkomaille vähintään neljä kertaa vuodessa, eikö riitä.

(Tinder Gold löytyy, heitän superlikeja sellaisille, kenellä on mielenkiintoinen profiili.)

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisikin tietää, mitä ikäiseni naiset Tinderistä etsivät? Tuntuu vähän, että kaikki Tinder-keskustelut jämähtävät muutaman repliikin jälkeen paikalleen, ja osittain tämän takia kysynkin, vielä keskustelun sujuessa, olisiko naisella mielenkiintoa lähteä kahville/kaljalle tms. Tähän vastauksena on yleensä "Joo, laitan viestiä kun työkiireiltä ehdin" tai muuta vastaavaa; melkein poikkeuksetta nainen poistaa tämän jälkeen viikon kuluessa matchin. Joissain tilanteissa kysymyksen jälkeen nainen menee kokonaan mykäksi, eikä vastausta kuulu, joten jonkin ajan kuluttua poistan itse matchin.

Niinkin on käynyt, että aika ja paikka on jo sovittu, mutta kysyessäni tarkempaa tapaamispaikkaa (jo paikan päällä ollessani), tulee paluuviestinä "oho, unohdin". Kiva.

Onko Tinderissä ketään tosissaan parisuhdetta etsivää naista, vai mitä helvettiä varten sitä pelaillaan? Ihmetyttää myös melkoisesti se, että ihmiset eivät vaan enää kehtaa sanoa toiselle henkilölle kieltävästi tai sanoa suoraan (viestitse tai kasvotusten), että ei kokenut mitään yhteyttä ja jätetään tähän yhteen kertaan. Itse yleensä pelailen Tinderiä erittäin hitaasti ja itselleni sopii parhaiten yhteen matchiin keskittyminen. Tämän takia ottaakin massiivisesti kupoliin, kun nainen ei voi suoraan tuoda ilmi kiinnostuksen puutetta. Tietäisi sitten siirtyä swaippailemaan lisää...

Pitäisiköhän siirtyä muille areenoille? Koen vaan olevani vähän turhan nuori perinteisille deittipalstoille.

Tulipa sekava, pitkä teksti ja paljon turhaa jaarittelua. Noh, eiköhän siitä saa jotain irti.

Mielipiteitä, kysymyksiä?

(Tarkoituksena ei ollut herättää tai aiheuttaa minkään sortin ulinaa/naisvihaa, halusin ihan puhtaasti kertoa oman näkemykseni ja kokemukseni asiasta ja ehkä saada jotain vinkkejä asiaan.)

- AP

Vierailija
2/15 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et kuulu miehenä ulkonäöllisesti top 10-20% joukkoon, on Tinder ajan haaskaamista.

Tavisnaiset jotka vastaavat sinua tasollisesti, saavat Tinderissä matcheja huomattavasti komeammilta miehiltä, jotka toki tykkäilevät lähes kaikista kuten enemmistö miehistä Tinderin tilastojen mukaan tekee. Jos nainen saa tykkäyksen kalsarimallilta, pitkältä ja komealta "tavismieheltä" ja sinulta, sinut swaipataan vasemmalle saman tien.

"Joo, laitan viestiä kun työkiireiltä ehdin"

lue: ei kiinnosta.

"oho, unohdin"

lue: on kolmet treffit jo sovittuna paljon komeampien (peli)miesten kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen kelpuuttaa Tinderissä miesten 20% parhaimmistoa, Tinder ei ole sinun paikkasi jos olet tavis etkä edes hyvännäköinen. Älä kehu verbaalista älyäsi ellei psykologi ole todennut testeillä (esim. WAIS-IV), että olet parhaimmistoa (Dunning-Kruger). Tsemppiä deittailuun, vaihda alustaa

Vierailija
4/15 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä omat kokemukseni Tinderistä:

Matcheja ei tullut käytännössä ollenkaan. Sain lopulta pari matchia parissa kuukaudessa. Naiset paljastuivat erilaisiksi kuin mitä profiili osoitti. Lue: luonteen ja elämäntilanteen osalta sellaisiksi joille pariutuminen on sanotaanko nyt haasteellista. Ulkonäöllisesti olivat ylipainoisia, mitä aavistelinkin.

Jos olisin rajannut tykkäykset normaalipainoisiin (jonkinlainen vartalokuva), olisi matcheja tullut nolla.

En osaa sanoa olenko keskivertoa komeampi vai rumempi. Top 10-20% en ole, sen kyllä tiedän.

Edellisen tyttöystävän ulkonäköä lähinnä olisi ehkä tämä:

https://st3.depositphotos.com/2884373/13664/i/1600/depositphotos_136648…

Tuo noin suurin piirtein on livetason ja "Tinder-tason" ero. Livenä olen ihan ok tavallinen mies, Tinderissä olin täysi nolla.

M/35

Vierailija
5/15 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et kuulu miehenä ulkonäöllisesti top 10-20% joukkoon, on Tinder ajan haaskaamista.

Tavisnaiset jotka vastaavat sinua tasollisesti, saavat Tinderissä matcheja huomattavasti komeammilta miehiltä, jotka toki tykkäilevät lähes kaikista kuten enemmistö miehistä Tinderin tilastojen mukaan tekee. Jos nainen saa tykkäyksen kalsarimallilta, pitkältä ja komealta "tavismieheltä" ja sinulta, sinut swaipataan vasemmalle saman tien.

"Joo, laitan viestiä kun työkiireiltä ehdin"
lue: ei kiinnosta.

"oho, unohdin"
lue: on kolmet treffit jo sovittuna paljon komeampien (peli)miesten kanssa.

Onko tarkoituksesi yrittää vain lannistaa ap:tä? Minä löysin Tinderistä parisuhteen muutama vuosi sitten ja en ole mitenkään poikkeuksellisen komea. Ap:n tavoin minulle on naisen ulkonäössä tärkeää lähinnä kasvot ja ylipainoiset naiset kiinnostavat myös tiettyyn rajaan asti. Kyllä ap:llä on minusta mahdollisuuksia, varsinkin, jos hän ei valkkaa naisia ensisijassa kropan perusteella. Täytyy vain olla kärsivällinen.

Vierailija
6/15 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen löytänyt mieheni Tinderistä. Matchattiin illalla, muutama viesti ja treffit seuraavaksi päiväksi, koska vaikutti oikein hyvältä:) Meillä kummallakaan ei ollut tekstiä, muutama hyvä kuva riitti. Kyllä sitä sitten ehtii tutustua matchin jälkeen ja varsinkin treffeillä. Ja nyt olemme olleet yhdessä 2 vuotta. Kun sattuu oikea ihminen kohdalle, niin on aivan sama millainen se profiili on.

T. Nainen 35v.

Vierailija
7/15 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle tullut naisena kyllä yhtään niitä kalsarimatcheja, ja mitä sitten jos olisi tullutkin? Sellainen ei olisi musta ikinä kiinnostunut.

Vierailija
8/15 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli käytyä monilla treffeillä tinder aikoina ja aina se oli vähän vaivaannuttavaa kun ei tuntenut toista yhtään. Se oli myös raskasta tutustua uusiin ihmisiin. Ehkä ekstrovertimmälle se sopii. Ehkä ne sun matchit ovat myös kyllästyneet ravaamaan treffeillä. Kannattaa vähän tutustua ensin ja jos vaikuttaa että viestittely sujuu ja on molemmin puolista eli nainen vastailee ja kyselee ja jatkaa juttua niin sitten on sopivaa noin viikon tai parin kuluttua matchista sopia tapaaminen. Itse en koskaan jaksanut tavata jos mies kysyi melkein heti kahville. Silloin juttu loppuikin heti kun vaikutti että mies tutustuu mielummin kasvotusten ja itse halusin tutustua kurjoitellen ennen kuin olin varma haluanko tavata... silloin ehti jo vähän ihastuakin taiainakin kiinnostua kun kirjoiteltiin ensin ja aloin oikein odottaa viestiä ja treffikutsua ;)

Tämä siis oma kokemukseni ja joku toinen nainen voi olla ihan erilainen!

Hain siis parisuhdetta ja vastaan vähän naistyyppi jota etsit :)

Vierailija
9/15 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse koe olevani kuitenkaan järin supliikkimiehiä kun pitäisi Tinderissä keskustella, jotenkin kirjoittelemalla juttelu ei vaan onnistu. Menee vähän liikaa kyselytuokion suuntaan, mielestäni. Itse vielä sietäisin tämän, eikä minua kysymyksiin vastaaminen haittaa. Tinderissä tosin olen saanut sen kuvan, että kysymys kysymyksen perään ei ole kovin suosittua, ja jossain välissä keskustelu yleensä kariutuu juuri tähän.

Ymmärrän toki, että toiset mieluummin juttelevat pidempään ennen kasvotusten tapaamista.

Tuntuu vain että mitä pidemmäksi Tinder-viestittely menee, sitä suurempi mahdollisuus viestittelyn totaaliseen kariutumiseen, jolloin myös mahdollisuus kasvokkain tapaamiseen on mahdottomuus. Kasvotusten nähdessä myös näkee mielestäni sen oikean puolen ihmisestä, eikä sitä "kaunisteltua" tinder-profiilin täydellistä ihmistä.

- AP

Vierailija
10/15 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli käytyä monilla treffeillä tinder aikoina ja aina se oli vähän vaivaannuttavaa kun ei tuntenut toista yhtään. Se oli myös raskasta tutustua uusiin ihmisiin. Ehkä ekstrovertimmälle se sopii. Ehkä ne sun matchit ovat myös kyllästyneet ravaamaan treffeillä. Kannattaa vähän tutustua ensin ja jos vaikuttaa että viestittely sujuu ja on molemmin puolista eli nainen vastailee ja kyselee ja jatkaa juttua niin sitten on sopivaa noin viikon tai parin kuluttua matchista sopia tapaaminen. Itse en koskaan jaksanut tavata jos mies kysyi melkein heti kahville. Silloin juttu loppuikin heti kun vaikutti että mies tutustuu mielummin kasvotusten ja itse halusin tutustua kurjoitellen ennen kuin olin varma haluanko tavata... silloin ehti jo vähän ihastuakin taiainakin kiinnostua kun kirjoiteltiin ensin ja aloin oikein odottaa viestiä ja treffikutsua ;)

Ollaan me tosiaan erilaisia, mä nimenomaan en jaksa mitään pitkiä viestittelyjä ennen treffejä :D syynä erityisesti se että viestien perusteella ei saa oikeata kuvaa ihmisestä eikä tiedä kemiasta eli ihastuu helposti väärään mielikuvaan. Lisäksi treffeillä on hankalampi keskustella jos kaikki ”Ensitreffiaiheet” on jo ehditty puhua. Muutama viesti kannattaa kuitenkin vaihtaa ennen treffikutsua.

Vierailija
11/15 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi. Olen nainen enkä edes jaksanut ihan loppuun lukea aloitustasi. Tuli liian voimakas fiilis siitä, että miksi tuhlaat ap aikaasi jossain Tinderissä. Mene oikeaan fyysiseen elämään niin kuin oikeasti onnistuvat ihmiset tekee. Mene harrastuksiin tms. jotka mielestäsi ovat riittävät arvokasta kulua ajallesi. Jossain siellä sitten tulee vastaan se nainen, joka ei ole tinder-lutsu tai baari-lutsu tai lutsulutsu. Vaikutat sen verran hyvältä tyypiltä, että mielestäni menisit ihan hukkaan kaiken maailman minulla-on-oikeus-akkojen kanssa.

Vierailija
12/15 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan me tosiaan erilaisia, mä nimenomaan en jaksa mitään pitkiä viestittelyjä ennen treffejä :D syynä erityisesti se että viestien perusteella ei saa oikeata kuvaa ihmisestä eikä tiedä kemiasta eli ihastuu helposti väärään mielikuvaan. Lisäksi treffeillä on hankalampi keskustella jos kaikki ”Ensitreffiaiheet” on jo ehditty puhua. Muutama viesti kannattaa kuitenkin vaihtaa ennen treffikutsua.

Joo ymmärrän hyvin! Toin vaan sen oman näkökannan että miten erilaisia ihmiset tosiaan on ja ap on saattanut törmätä näihin kaltaisiani tai no taustallahan voi olla vaikka mitä. Pääasia ettei lannistu jos ei heti löydy treffiseuraa!

Vierailija
13/15 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä juttu ei suju, kun ei ole samalla aaltopituudella. Miksi tykkäilet 23-32, jos olet todennut, että tulet parhaiten juttuun 30+? Haluat hyviä keskusteluja, mutta koulutus ei kiinnosta toisin kuin villasukan kudonta? Toki on välkkyjä ja verbaalisia kouluttamattomia ihmisiä, mutta kyllä ne harvinaisempia on kuin koulutettujen keskuudessa.

Vierailija
14/15 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moi. Olen nainen enkä edes jaksanut ihan loppuun lukea aloitustasi. Tuli liian voimakas fiilis siitä, että miksi tuhlaat ap aikaasi jossain Tinderissä. Mene oikeaan fyysiseen elämään niin kuin oikeasti onnistuvat ihmiset tekee. Mene harrastuksiin tms. jotka mielestäsi ovat riittävät arvokasta kulua ajallesi. Jossain siellä sitten tulee vastaan se nainen, joka ei ole tinder-lutsu tai baari-lutsu tai lutsulutsu. Vaikutat sen verran hyvältä tyypiltä, että mielestäni menisit ihan hukkaan kaiken maailman minulla-on-oikeus-akkojen kanssa.

Ongelmana on enimmäkseen se, etten oikein jaksa vapaa-ajallani lähteä mihinkään kotioven ulkopuolelle. Viihdyn enimmäkseen harvat vapaa-ajan tunnit mieluummin kotona. Syksyllä takaisin opintojen pariin, siellä ainakin tapaa ihmisiä. Ihmisiin tutustuminen tosin ei ole vahvin puoleni, lämpenen aika hitaasti uusille tuttavuuksille.

vierailija kirjoitti:

Yleensä juttu ei suju, kun ei ole samalla aaltopituudella. Miksi tykkäilet 23-32, jos olet todennut, että tulet parhaiten juttuun 30+? Haluat hyviä keskusteluja, mutta koulutus ei kiinnosta toisin kuin villasukan kudonta? Toki on välkkyjä ja verbaalisia kouluttamattomia ihmisiä, mutta kyllä ne harvinaisempia on kuin koulutettujen keskuudessa.

Mielestäni harva 30+ nainen jaksaisi katsella ikäistäni miestä, vaikkei tässä nyt kovin monta vuotta olisikaan ikäeroa. Toki niitä kypsiä yksilöitä löytyy myös nuoremmista naisista, joten ei se ole pelkästään ikään sidottu asia.

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi treffeillä on hankalampi keskustella jos kaikki ”Ensitreffiaiheet” on jo ehditty puhua. Muutama viesti kannattaa kuitenkin vaihtaa ennen treffikutsua.

Toki pientä sananvaihtoa, treffikutsu ensimmäisessä tai toisessa viestissä olisi vähän turhan häriköityä toimintaa.

Onko kellään kokemuksia muista treffialustoista? Onko näissä ikähaarukka enemmän 40+ kohti, vai löytyykö näistä myös nuorempia ihmisiä?

- AP

Vierailija
15/15 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisätään tähän vielä, että toki akateemisuus jonkin verran ennustaa "tietoisuutta" tai älykkyyttä. Tunnen kuitenkin rutkasti akateemisia, joiden älynlahjat ovat jossain määrin vajavaiset ja toisaalta taas myös useita vähemmän kouluttautuneita ihmisiä, joilta älykkyyttä löytyy rutkasti. Useimmiten näiltä jälkimmäisiltä on vaan loppunut/puuttunut mielenkiinto korkeakoulutustq kohtaan.

Tärkeintä itselleni on se, että ihminen on kiinnostunut ympärillä tapahtuvista asioista ja omaa eräänlaisen tiedonjanon; kiinnostusta tulisi olla myös niitä asioita kohtaan, jotka eivät välttämättä liity täsmälleen omaan ammattiin tai koulutukseen. Toisinsanoen sellainen henkilö, joka jotain asiaa pohdiskellessaan ottaa siitä selvää sen sijaan, että antaisi asian olla.

- AP