Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen arvostelu ulkonäöstä

Vierailija
18.01.2020 |

Oon jotenkin tosi hämmästynyt miten paljon kuulee sitä, että oma poikaystävä/puoliso arvostelee toisen ulkonäköä. Kertokaa arvon palstailijat etten ole ainoa, kenen ulkonäköä kukaan poikaystävä/avomies/aviomies ole ikinä kritisoinut. Ei vaikka ite on joskus yrittänyt lypsää toiselta negatiivista mielipidettä esim. raskauden jälkeisen kropan muutoksia ihmetellessä.

Pitää toivoa, että omilla tyttärillä käy yhtä hyvä tuuri kumppanin valinnan suhteen :-) Oon jotenkin tosi pöyristynyt miten joku kokee oikeudekseen arvostella toista.

n45 v

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistään ei saa sanoa, vaikka painaisi 350 kg, se on tv-ohjelmassakin nähty.

Vierailija
2/23 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös on ihana mies. Rakastaa ihan hulluna ja hiplailee päivittäin vaikka AV-kriteerien mukaan mulla on varmaan 15 kg ylipainoa. Tosin olen todella pitkä nainen ettei se näy, mutta toki itseä ärsyttää pehmeys vatsan ja peffan seudulla. Enkä kyllä itsekään arvostelisi miestäni. Enkä kyllä ketään muutakaan ulkonäön perusteella.

Eli on meitä muitakin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en sietäis kans omalta mieheltä muitten naisten arvostelua. Kehua saa, muttei haukkua.

Vierailija
4/23 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Onko ikäsidonnaista? Ennen opetettiin että toisten ulkonäön arvostelu on vihon viimeinen junttimoka. 

N49

Vierailija
5/23 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistään ei saa sanoa, vaikka painaisi 350 kg, se on tv-ohjelmassakin nähty.

Just niin, ei saakaan. Mitä hyödyttäisi, paitsi arvostelijan ilkeilynhalua, puuttua toisen painoon? Lihava tietää että on lihava, usko pois. Hän ei tarvitse sinun panostasi sen tiedostamiseen.

Vierailija
6/23 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen selvästi ylipainoinen (jalka meni tohjoksi, liikkuminen loppui, masennus iski), mutta mies ei ole ikinä sanonut rumasti ulkonäöstäni. Kertonut toki olevansa huolissaan terveydestäni, niinkuin syytäkin on.

Asioista voi sanoa nätisti, eikä tarvitse mennä henkilökohtaisuuksiin. Ei läheisten, eikä vieraiden ihmisten kanssa. Ulkonäkö on vain pintaa, ei tärkeää. On muita paljon, paljon olennaisempia asioita.

Itse pidän ihmisen tarvetta sanoa rumasti ja ilkeästi paljon suurempana vikana kuin mitään ulkonäön "puutetta".

Vierailija
7/23 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olisin tarvinnut sitä, että vaimo olisi sanonut: et hei laihdutas ukko. Tuli ihan puskista painon nousu kun puolentoista vuoden välein kävin vaa’alla. Olin vaan ihmetelly ja ihmetelly miten nää vaatteet noin kutistui! Ihmettelin muutamalle puoli tutullekin ja ne vaan oli hiljaa. Itseensä on aika vaikee nähä. Sanokaa hyvät ihmiset, mutta sanokaa sillai kivasti.

Vierailija
8/23 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, no normaaleissa parisuhteissa ei ilkeillä eikä loukata toista tahallaan. Sitten on ne parisuhteet, joista tällä palstalla yleensä kirjoitellaan. Niissä ei mikään muukaan ole normaalia.

Vierailija
9/23 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas olisin tarvinnut sitä, että vaimo olisi sanonut: et hei laihdutas ukko. Tuli ihan puskista painon nousu kun puolentoista vuoden välein kävin vaa’alla. Olin vaan ihmetelly ja ihmetelly miten nää vaatteet noin kutistui! Ihmettelin muutamalle puoli tutullekin ja ne vaan oli hiljaa. Itseensä on aika vaikee nähä. Sanokaa hyvät ihmiset, mutta sanokaa sillai kivasti.

Voi tota miehen elämää. Ulkonäöstä tarvii välittää niin vähän, ettei edes tajua lihoneensa vaikka vaatteet ei enää mahdu päälle. Kateeksi käy.

Vierailija
10/23 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni mies ei tajua sitä, että naisen ulkonäön arvostelu tarkoittaa selvää seksin ja läheisyyden vähentymistä. Jos ette usko niin katsokaa Areenasta Pqksut pariskunnat-sarjaa. Siellä Morten oikein törppöjen törppö ja hänellä vielä epätavallisen anteeksiantavainen vaimo. Tavallinen vaimo olisi laittanut Mortenin kommenttinsa jälkeen ulkoruokintaan.

Vierailija
11/23 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni mies ei tajua sitä, että naisen ulkonäön arvostelu tarkoittaa selvää seksin ja läheisyyden vähentymistä. Jos ette usko niin katsokaa Areenasta Pqksut pariskunnat-sarjaa. Siellä Morten oikein törppöjen törppö ja hänellä vielä epätavallisen anteeksiantavainen vaimo. Tavallinen vaimo olisi laittanut Mortenin kommenttinsa jälkeen ulkoruokintaan.

Tämä on täysin totta!!!! Mieheni haukkui kilojni jotka masennuksen aikana kertyivät. Loppui sitten haluni (miestäni kohtaan ei muuten) ja siitä sitten haukuttiin. Ei sitä itsevarmana ratsasta jos on juuri saanut kuulla olevansa lehmä, läski, roikkutissi, isomaha. Nyt olen hoikka ja halut mieheeni ei ole palanneet, sillä niin rumasti puhunut minulle aiemmin. 

Vierailija
12/23 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei ole koskaan arvostellut ulkonäköäni vaikka kyllä tapaani tehdä ja olla ja syyttämistä oli eron aikaan molemminpuolisesti liikaa. Ulkonäkö on kuitenkin sellainen asia, että sen kanssa on aina elettävä. Jos vaikka lihoessa tai raskausaikana on saanut venymiarpia niin se "vika" on sinussa aina ja kyllä sille kaipaa hyväksyntää. Se, että et unohdit pestä puolison treenivaatteet tai hän pilasi uuden valkoisen kesämekkosi tummien seassa ei ärsytä kuin kerran. Tietenkin jos haukkuu toista täydeksi idiootiksi, jolla ei tule koskaan kapaisteetti riittämään edes pyykinpesuun ja siksi et saanut sitä ylennystäkään tai siksi et päässyt toivomaasi opiskelupaikkaan... Se satuttaa jo sitten vähän eri tavalla.

Vierailija
13/23 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes viitsi alkaa seurustella, kun löysää nahkaa laihduttamisesta. Niin ulkonäkökeskeisiä on olleet kaikki tapaamani miehet. Yksi oli itse hieman epämuodostunut(selkeästi näkyvä epämuodostuma)  ja hän oli kovin haukkumaan minua. Nuorena oli suhde jossa kumppani ei haukkunut ja olin todella iso tyttö.

Vierailija
14/23 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ole aviomies eikä aikaisemmat poikaystävät ikinä arvostelleet ikävällä tavalla ulkonäöstä. Enkä minä heitä. Ulkonäöstä kommentoidaan vain positiivisesti. Tämä on hyviä tapoja sekä sydämen sivistystä.

Vierailija
15/23 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ulkonäköäni on lopulta arvostellut jokainen nainen jonka kanssa olen ollut parisuhteessa. En ole lihonut, vaan olen aina ollut sama pullukka. Minä en taas ole koskaan arvostellut kumppanieni ulkonäköä. Voisiko ap ystävällisesti tehdä ketjuja missä ei syytettäisi vain toista sukupuolta, kun tätä tapahtuu myös naisten toimesta?

Vierailija
16/23 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et todellakaan ole ainoa. Oma mieheni jaksaa kertoa joka ikinen päivä että olen jumalatar ja kehuu ja näyttää haluavansa. En voisi kuvitella olevani miehen kanssa joka kritisoisi ulkonäköäni! Suhteessa kuuluu pitää toisesta hellää huolta.

Vierailija
17/23 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella moni nainenkaan ei tätä tajua. Oletko miesvihoissasi huomannut, että naiset yrittävät vimmatusti muuttaa miehiä mieleisekseen, eivätkä ymmärrä että se on täysin sama asia.

Vierailija
18/23 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ainakaan uskoko trollaajia jotka niin väittävät netissä.

Oikeasti. Kaikkea ei pidä uskoa.

Vierailija
19/23 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan harvinaisempaa, että mies ei hauku kuin että arvostelee? Vai? Mua ainakin on aina arvosteltu ja haukuttu, jokaisen poikaystävän ja eniten mieheni toimesta ja ihan vieraidenkin miesten toimesta.

N48

Vierailija
20/23 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan harvinaisempaa, että mies ei hauku kuin että arvostelee? Vai? Mua ainakin on aina arvosteltu ja haukuttu, jokaisen poikaystävän ja eniten mieheni toimesta ja ihan vieraidenkin miesten toimesta.

N48

Minulla ainakin näin ollut. Viimeisin suhteeni päättyi eroon ja en ole sen jälkeen saanut enää itseluottamustani takaisin. Keskityn muihin asioihin, kuin miehiin. Olen normaalipainossa ja terve ja käyn mm. vaeltamassa lapissa ja aktiivilomilla. 13