Kilpirauhasen vajaatoiminnasta
Sain tänään kuulla että mulla on sellainen, paha. Se arvo, missä viitearvot ovat 0-4, oli mulla 122! Lääkäri sanoi ettei oo koskaan nähnyt yhtä isoa lukua. Menen maanantaina toiselle lekurille keskustelemaan hoidosta.
Nyt kun luen oireista, on mulla ne kaikki. Olen melkein salaa helpottunut, jos vaikka vaivat helpottaisi nyt kun on mahdollisuus saada lääkkeet.
Miten tämän sairauden kanssa pärjäilee?
Kommentit (9)
Lääkkeillä pärjäilee kyllä, jos vaan saa kohdalleen. Liity facen kilpirauhasen vajaatoiminta-ryhmään. Siellä on ollut isompiakin lukemia.
Kun lääkitys on saatu kohdilleen, ei tätä edes huomaa.
Kun saat lääkkeet, olet parissa viikossa oma itsesi. Onneksi olkoon kun sait diagnoosin, itse taistelin 7 vuotta ennenkuin yksi lekuri tajusi, että vaikka arvoni oli rajoilla, kärsin vajaatoiminnasta ja kirjoitti reseptin.
Vierailija kirjoitti:
Kun saat lääkkeet, olet parissa viikossa oma itsesi. Onneksi olkoon kun sait diagnoosin, itse taistelin 7 vuotta ennenkuin yksi lekuri tajusi, että vaikka arvoni oli rajoilla, kärsin vajaatoiminnasta ja kirjoitti reseptin.
Tätä vähän korjaisin, että kaikilla se tilanteen paraneminen ei ihan näin pikaisesti tapahdu. Osalla menee vuosi, pidempäänkin lääkitystä säätäessä. On täysin yksilöllistä kuinka nopeaa hoidon saa kohdilleen ja se puree.
Voi myös alkuvaiheessa tulla raskastakin takapakkia, ja oireet korostua, mutta kunhan jatkaa sinnikkäästi lääkitystä niin niistäkin pitäisi päästä eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä vähän korjaisin, että kaikilla se tilanteen paraneminen ei ihan näin pikaisesti tapahdu. Osalla menee vuosi, pidempäänkin lääkitystä säätäessä. On täysin yksilöllistä kuinka nopeaa hoidon saa kohdilleen ja se puree.
Voi myös alkuvaiheessa tulla raskastakin takapakkia, ja oireet korostua, mutta kunhan jatkaa sinnikkäästi lääkitystä niin niistäkin pitäisi päästä eroon.
Just näin, saattaa kestää jopa kuukausia ennenkuin lääkitys on kohdillaan ja senkin jälkeen arvot vaan heittelee.
No, onko jotain vinkkejä miten kannattaa/ei kannata toimia? Osaako esim tavallinen lääkäri yleensä hoidon vai tulisko hakeutua erikoislääkärille?
Arvot heittelevät yhä, 15v jälkeen. Väsymyskausia on myös. Heittelevät arvot vaikuttavat negatiivisesti esim.kolesteroliarvoihin.
Jotenkin odottaisi lääkäreiltä ammattitaitoa näissä heidän asioissa. Sen verran on palkkaakin suhteessa hoitajiin. Vaan eivät osaa.
Täällä aihe vapaallakin on enemmän tietämystä näistä asioista.
Monestihan potilaat tietää enemmän kuin lääkärit.
En tiedä kyllä mitä ne opettaa niille nykyään. Tuntuisi etteivät edes välitä potilaistaan.
Riittää kun rahat tulee tilille ja ei tarvitse tutkia potilaita.
Kyllä se siitä.