Kuparikierukan laitto sektion jälkeen?
Te, joille on tehty sektio, kuinka pian sen jälkeen on asennettu kierukka? Onko siinä jokin varoaika kohdun arpikudoksen takia, tyyliin 9kk synnytyksestä saa vasta laittaa?
Esikoisen synnytys edessä yllätyäen sektiolla, ja seuraavaa raskautta aletaan yrittää vasta aikaisintaan 2v päästä. Ennen raskautta käytin 10v kuparikierukkaa, loisto ehkäisy joka sopi minulle. Muuta en edes harkitse, vaikkakin 2v on suht lyhyt aika ottaa kierukka.
Mutta
2 vuotta pelkkien kondomien varassa taas tuntuu todella pitkältä ajalta :D
Kokemuksia?
Kommentit (17)
Mulle laitettiin jälkitarkastuksen yhteydessä
Vierailija kirjoitti:
Miksi sektio????
Tätä en mitenkään voinut itse valita!
Poika perätilassa eikä suostu kääntymään, lisäksi vauva arviolta yli 4kg isokoinen (isänsäkin suurikokoinen ja eritoten suuriPÄINEN jo vauvasta asti) ja lantioni lääkäri totesi niin ahtaaksi, että alatie olisi liian riskialtis. Näillä mennään siis nyt.
-Ap
ei niitä kondomeja tartte ku ovulaation aikaan ja sillonkin vaan jos haluaa laueta sisälle
Vierailija kirjoitti:
ei niitä kondomeja tartte ku ovulaation aikaan ja sillonkin vaan jos haluaa laueta sisälle
Tämä! Tosin ymmärtän joo että ap:n tapauksessa ekan vuoden ajan kandeis olla tosi tarkka, kun sektion jälkeenhän ei saisi raskautua ekan vuoden aikana jotta kohtu ehtii parantua.
Ja aina sitä oviksen tarkkaa aikaa ei arvioi oikein, tai onko kuinka elinvoimaisia siittiöitä....
Noin lyhyelle ajalle en ottaisi kierukkaa, ihan vaan koska se laitto ja poisto sattuu niin stanasti!!!!
Toki ap jos kestät, siitä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulle laitettiin jälkitarkastuksen yhteydessä
Oikeesti??? Kuparikierukka noin pian sektiosta?
Mulle lääkäri ei suostunut, tämä v. 2005. Oisko ollut joku lähemmäs 9kk sitten kun se laitettiin...
Vierailija kirjoitti:
Miksi sektio????
Tärkeä kysymys, liittyypä taas asiaan ihan hemmetisti....
Vierailija kirjoitti:
Sektion jälkeen EI saa tulla raskaaksi vuoteen, jos haluaa ettei kohtu repeä.
Vierailija kirjoitti:
Noin lyhyelle ajalle en ottaisi kierukkaa, ihan vaan koska se laitto ja poisto sattuu niin stanasti!!!!
Ei se ole mikään automaatio että se "sattuu stanasti". Olin alle 20 vuotias ja synnyttämätön, kun minulle laitettiin ensimmäinen kierukka, ja minua se ei esimerkiksi sattunut lainkaan, vaikka ikäni ja synnyttämättömyyden puolesta oletin että suunnilleen kuolen. Toki se joillekin aiheuttaa kipua mutta typerää pitää sitä jonain automaationa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Tosin ymmärtän joo että ap:n tapauksessa ekan vuoden ajan kandeis olla tosi tarkka, kun sektion jälkeenhän ei saisi raskautua ekan vuoden aikana jotta kohtu ehtii parantua.
Ja aina sitä oviksen tarkkaa aikaa ei arvioi oikein, tai onko kuinka elinvoimaisia siittiöitä....
Tätä itsekin mietin. Siksi kyselen. Meillä vieläpä tärppäs ekasta kierrosta, kun jätin ehkäisyn. En viiti ottaa riskejä siksi ekana vuonna.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä lapsi hoiti ehkäisyn kun oli sellainen joka ei nukkunut vasta kun reilusti yli kolmevuotiaana kunnolla.
Zombina ei kiinnostanut yhtään mikään joten äitiyspakkauksen kondomit 6kpl kesti kaksi vuotta. Piti ihan tarkistaa niiden päiväys kun viimeistä käytettiin.
Ja sitten kerran unohdettiin kondomi ja pamahdin raskaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, mä en tällästä tienny kun ei ole ajankohtanen asia raskaaksi tuleminen.
Vierailija kirjoitti:
Mitå ihnettå nainen saisi semmoisesta seksistä jossa miehen pitää kiireellä laueta muualle kuin naisen sisään? Silloin on ihan sama kun tyydyttåå itse itsensä niin on parempi mieli.
Vierailija kirjoitti:
Itse otin kuparikierukan niin ettå olimme sopineet yrittää toista lasta vuoden kuluttua eli kierukka oli 13kk ja sen laiton kipu oli pieni paha sen rinnalla että saimme sekstailla spontaanisti ilman huolta ja järjestelyä ehkäisystä. Paljaalla kaikkein ihanin.
Itse menisin kortsujen kanssa.