Mikä on elämäsi raskain tapahtuma?
Kommentit (34)
Koko lapsuus, narsistipaskan väkivallan ja mielivallan uhrina. Pääsin pakoon vasta 18 täytettyäni. Näen tämän ”yhtenä tapahtumana” vaikka kaltoinkohteluita oli satoja tai tuhansia.
Ehkä eroaminen kymmenen vuoden aikana ja ksetetuksi tuleminen, rahat terveys ja koira meni.
Ero, tai ei itse ero vaan se kun joutuu olemaan joka toisen viikon erossa lapsista. Toki ymmärrän todellakin sen että lapsilla on hyvä olla myös äidillä ja se auttaa ikävään kun tietää ja luottaa siihen että heillä on sielläkin hyvä olla. Jos joutuisin miettimään tai epäilisin ettei heillä ole siellä kaikki hyvin niin se olisi hirveetä.
Oman nuoren huumeidenkäyttö ja syrjäytyminen.
Oman lapsen kuolema. Raskaampaa ei ole eikä tule olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Leskeksi jääminen nuorena.
Sama. Jäin leskeksi ja samalla kahden alaikäisen lapsemme totaaliyksinhuoltajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Koko lapsuus, narsistipaskan väkivallan ja mielivallan uhrina. Pääsin pakoon vasta 18 täytettyäni. Näen tämän ”yhtenä tapahtumana” vaikka kaltoinkohteluita oli satoja tai tuhansia.
Voisin kirjoittaa noin kiusaamisesta, rajustakin - yksi loputtomalta tuntuva sarja eri tapahtumia. Ja tietynlainen kohtuuttomuus elämässä, jonka tajuaminen on sydämen särkenyt.
Menetyksiä on ollut elämässäni enemmän kuin laki sallii. Vaikea noita on panna "paremmuusjärjestykseen", mutta kyllä veljen kuolema riipaisi eniten, jopa enemmän kuin äidin menetys.
Vaarini kuoli kun oli 13-vuotias. Käytänössä hän oli minulle isä, en ole jostain syystä vieläkään päässyt yli asiasta.
Täällä myös leskeksi jääminen nuorena..
Oma loppuunpalaminen ja masennus sillä kukaan lääkäri ei tiennyt mikä vaivojen taustalla on,en itsekään. Olin pois työelämästä sen vuoksi vuosia,terapiassa kävin vuosia. Jouduin itse kantamaan vastuun kaikesta, jopa siitä mikä "sairaus" minulla oli. Maksoin itse kaiken. Jouduin tekemään raskaita päätöksiä ja perheenikään ei tukenut minua. Mutta kaikki panostus kannatti,nykyään olen työelämässä👍
Kymmenen vuoden totaalinen kusetus-kiusaaminen, jonka aikana sairastuin vaikeasti, ja josta en toivu koskaan. Ihmisen totaalisen pahuuden kohtaaminen.
Synnytyksen jälkeinen psykoottinen masennus ja siinä tiimellyksessä ajautuminen rauhoittavien ja unilääkkeiden väärinkäyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Jäin leskeksi ja samalla kahden alaikäisen lapsemme totaaliyksinhuoltajaksi.
Mullakin kokonaisuutena miehen sairastaminen (1,5 vuotta) ja kuolema. Jäin 2- ja 4-vuotiaiden lasten kanssa yksin.
Kun palstakommentointi klo 23 jälkeen suljettiin.
Niitä on paljon.
Menen terapiaan.