Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko mielestäsi ok käyttää osa toimeentulotuesta uusiin meikkeihin työpaikkahastattelua varten?

Vierailija
13.01.2020 |

Joidenkin mielestä kun tttuki pitäisi olla korvamerkitty ja käyttää vain tiettyihin välttämättömiin asioihin, niin onko ok ostaa edullisia markettimeikkejä, että voisi edes hieman meikata työhaastatteluun?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuki on omaa rahaa ja sen voi käyttää miten huvittaa.

Vierailija
2/13 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin, ne on sen ihmisen rahoja, joille ne on maksettu. Saa ostaa meikkiä, kunhan huolehtii siitä, että laskut ja vuokra tulee myös maksettua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti. Tt-tukea saa tarpeeseen, jokaisen asia mitkä ovat tarpeellisia milläkin hetkellä.

Vierailija
4/13 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin, ne on sen ihmisen rahoja, joille ne on maksettu. Saa ostaa meikkiä, kunhan huolehtii siitä, että laskut ja vuokra tulee myös maksettua.

Velkojat huolehtii siitä puolesta ilman että toimeentulotuken käyttöä tarvitsee erikseen valvoa. Onhan se moraalisesti väärin hakea toimeentulotukea esim. sähkölaskuun, jos käyttääkin sen sitten johonkin muuhun, mutta tuollainen tuskin toimii kovin pitkään kun sähköt sitten katkeavat ja muutenkin on kurjaa.

Vierailija
5/13 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön voi ihan hyvin meikata itsensä kuivamustekynälläkin. Huulet ja posket voi punata puremalla itseään kieleen ja siitä verta ottamalla. Puuterin voi tehdä vaikka jostain rakennuslaastista tai seinästä kipsiä raapimalla.

Vierailija
6/13 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän haastattelija sitä näe, oletko käyttänyt uusia vai vanhoja meikkejä. Ja onko yleensä tarpeen meikata työhaastatteluun, jos et meikkaa muutenkaan? Riippuu tietenkin työstä ja meikillä tuskin on merkitystä sellaisissa töissä, joissa ulkonäköä tärkeämpiä ovat muut asiat, kuten turvallisuus.

Miesvaltaisilla aloilla voi viimeisen päälle "huoliteltu" hakija olla heikoilla, jos haastattelijat odottavat  esimerkiksi metsätyönjohtajan tai rakennusmestarin käyttävän työssään kumisaappaita, kypärää ym. enemmän kuin kynsilakkaa ja ripsipidennyksiä.

Joka tapauksessa toimeentulotuen perusosan voi käyttää miten tahtoo. Erään käyttävät hevoseen, toiset autoon, kolmannet matkusteluun ...

Vierailija
7/13 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan ok, toimeentulotuen perusosan voi käyttää miten parhaaksi näkee. Mutta pidän itsepetoksena tuota että uudet meikit tarvitaan mukamas työnhaun takia.

Vierailija
8/13 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä saat käyttää toimeentulotukesi just mihin lystäät.

Vierailija
9/13 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin sen saa käyttää, miten haluaa. Ohiksena kerron, että olen joskus saanut Kelalta selvityspyynnön, miten olen käyttänyt rahani, jotka eivät edes vaikuttaneet tuensaantiin tai -määrään. Se tuntui omituiselta. Jälkeenpäin harmitti, etten valehdellut ostaneeni koko rahalla halvinta kaljaa (en edes juo). Selitin rahojen menneen kaikkeen järkevään (lainojen maksuun yms) kuten ne oli mennytkin suurimmaksi osaksi.

Vierailija
10/13 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itse käyttänyt just pienen määrän meikkiin ja uuteen paitaan. kun hain töitä ja sainkin. ite huomannu että huoliteltu siisti olemus niin oon saanu töitä ,oon pätkätyöntekijä ja ollu ilman vakituista työtä, mutta silti töissä jo 15 vuotta, mun on helppo saada töitä ja panostan aina siistiin asuun työnhaus.

työnhakuhan on just hyvä asia mihin panostaa tt-tuel

Vierailija
11/13 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin sen saa käyttää, miten haluaa. Ohiksena kerron, että olen joskus saanut Kelalta selvityspyynnön, miten olen käyttänyt rahani, jotka eivät edes vaikuttaneet tuensaantiin tai -määrään. Se tuntui omituiselta. Jälkeenpäin harmitti, etten valehdellut ostaneeni koko rahalla halvinta kaljaa (en edes juo). Selitin rahojen menneen kaikkeen järkevään (lainojen maksuun yms) kuten ne oli mennytkin suurimmaksi osaksi.

Kuka nyt jälkikäteen edes muistaa, mihin rahat ovat menneet...

Vierailija
12/13 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsinkö minä nyt väärin, että toiset moittivat, ettei tarvitse ostaa uusia meikkejä, kyllä vanhojen pitäisi kelvata? Kuitenkin aloittajan jutusta sain sen käsityksen, että vanhoja ei siis ole olemassakaan ja siksi tarvittaisiin hiukan meikkejä.

Vierailija
13/13 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ostaa sillä rahalla ruokaa, viinaa, meikkejä tai pelata hedelmäpeliä. Sinun rahasi ja sinun valintasi.