Köyhät kateellisiksi: Miten ISOJA asuntolainoja teillä on? Erityisesti omakotitaloissa asuvat?
Me otettiin 370 000 €. Onhan se jonkinlainen summa, mutta on jo lyhentynyt yli 100 000 € eli enää on vain 270 000 € jäljellä. Talon arvo on nyt n. 450 000 € eli varallisuutta on tullut 180 000 €.
Rikastumme yli 2 000 €/kk ihan vain asumalla omakotitalossa.
Kommentit (33)
Minä vaurastuin pörssiosakkeilla, joukkolainoilla ja rahastoilla, en seinillä.
Suomi on varmaan maailman ainoita maita, joissa vielä kuvitellaan että asunto on ainoa keino rikastua.
Tuttava 56 v ja hänellä velkaa 300 000 e. Tulot 2500 e netto.
Kummallinen tunne. olen köyhä mutta onnekeseni minulla ei ole senttiäkään velkaa. Ja nytkö sitten pitäisi osata koeka kateutta -ei sentään katkeruutta - siittä, että jollain on huomattavan iso asuntolaina. Itse kyllä koen enempi helpotusta, ettei sellaista itselläni ole, enkä oikein osaa kadehtia heitä joilla on.
Vierailija kirjoitti:
Minä vaurastuin pörssiosakkeilla, joukkolainoilla ja rahastoilla, en seinillä.
Suomi on varmaan maailman ainoita maita, joissa vielä kuvitellaan että asunto on ainoa keino rikastua.
Jep. Suomalaiset on edelleen maalaistolvanoita, joiden mielestä jokaisen pitää - kaupungissakin - omistaa kiinteistö. On elämän suurin onni, että saa kituuttaa pussikeitolla 20 vuotta niin asunto on maksettu!
Omaisuutta 500 000 euroa, velkaa 6 000 euroa. Toivottavasti ei enää koskaan isoa velkaa.
15000€ jäljellä. Talon arvo n. 350000€. Lisäksi kaksi maksettua Audia autotallissa.
Miksi olisin kateellinen velkavankeudesta?
Vierailija kirjoitti:
15000€ jäljellä. Talon arvo n. 350000€. Lisäksi kaksi maksettua Audia autotallissa.
No autoja nyt ei ainakaan kannata maksaa kokonaan.
Kuka kahdehtisi jotain urpoa jonka reaaliomaisuus on miinuksella, 80 luvulla viimeksi luultiin että velatkin on omaisuutta, tai vähintäänkin saatavia.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, onnittelen! Onkos Audit mitä vuosimallia? Entä kuljettajat?
Miten velasta voisi olla kateellinen?
Velaton olen ja ok talo löytyy. Nyt säästän n 1000 e kk. Säästän ja sijoita, sillä eläkeikäinen 65 v. Muutamaa vuotta nuoremmat pääsevät 62 v. Ja eläkeikä nähtävästi nuoremmilla 67 - 70 v.
Ei velkaa enää oteta ja talo myyntiin. Nytkin 2 huonetta liikaa, vaikka lapset vielä kotona.