Kuukausipalkkani oli bruttona 2900€ (mukana lomarahoja) veroprosentti 16
Ja tilille tuli 2150€. Ei vaikka vero ei ole suuren suuri, menee iso summa muihin kuluihin. Ihan tökeröä.
t. teinien yh, jolla aina tiukkaa
Kommentit (22)
Etkö ole aiemmin käynyt palkkatyössä, Ap? Kun näin yllätyksenä tuli tuo veronmaksu?
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Vierailija kirjoitti:
Eläkemaksuihin menee 7,15% palkasta plus työttömyysvakuutusmaksu vajaa pari prosenttia.
Lisäksi työnantaja maksaa tyel maksuja noin 25%
Taitaa olla enämmän. Minulla eläke- ja työttömyysvakuutusmaksut on 8,4%
Aika pieni prosentti?? Mulla 2000€ osa-aikatyön palkasta menee 15% (plus reilu 9%).
Aika hyvin sulle sitten käteen jää, kun itselläni on brutto 4040€ ja käteen jää 2650€
Tonnin isommalla kuukausipalkalla mulle jää siis 400€ enemmän, kannattaako?
Mulla brutto 2100, veroprosentti 14 että mitähän vattua nyt taas?
Vierailija kirjoitti:
Aika hyvin sulle sitten käteen jää, kun itselläni on brutto 4040€ ja käteen jää 2650€
Tonnin isommalla kuukausipalkalla mulle jää siis 400€ enemmän, kannattaako?
Päälle kolmen tonnin tuloluokassa alkaa progressio puraista ja noin puolet palkan lisäyksestä menee veroihin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla brutto 2100, veroprosentti 14 että mitähän vattua nyt taas?
palkkaerosta 2000->3000 jää aika hyvin käteen. Tuossa tuloluokassa progressio ei vielä kurita juurikaan.
Asun ruotsissa, tässä kaupungissa on veroprosentti 34. Ei mikään epätavallinen täällä sveamamman massa, missä on monta elätettävää.
Vierailija kirjoitti:
Asun ruotsissa, tässä kaupungissa on veroprosentti 34. Ei mikään epätavallinen täällä sveamamman massa, missä on monta elätettävää.
Ja brutto oli? Entä sairausvakuutus ja työttömyysvakuutusmaksu tuon veron lisäksi?
Mulla on brutto 3600 ja netto 2300.
Eli saan bruttona 700e, mutta nettona enää vain 150e enemmän kuin ap!
Vierailija kirjoitti:
Mulla on brutto 3600 ja netto 2300.
Eli saan bruttona 700e, mutta nettona enää vain 150e enemmän kuin ap!
Huh. Eli jäädäkö työhön, jossa vähemmän vastuuta ja stressiä, ei koskaan tarvitse murehtia ylitöistä (etenkään palkattomista) vai pyrkiäkö duuniin, jossa joku näistä nousee tai kaikki vain parin satasen takia?
Odottakaa, kun pääsette eläkkeelle. 1300 e brutto ja 23% vero.
T. Riistäjä eläkeläinen
Vierailija kirjoitti:
T. Riistäjä eläkeläinen
Mitä ihmettä? Itsellä bruttoeläke noin 2000 € ja vero% sama 23 %.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Riistäjä eläkeläinenMitä ihmettä? Itsellä bruttoeläke noin 2000 € ja vero% sama 23 %.
Niinpä, sitä ihmetellessä, köyhät köyhtyy eläkkeelläkin.
1300€ bruttona kuussa eläke ja veroprosentti 11.
Vierailija kirjoitti:
https://www.veronmaksajat.fi/luvut/Laskelmat/Palkansaajan-tuloveroprose…
Pienituloiset ja suurituloiset maksaa Ruotsissa enemmän veroa kuin Suomessa. Mutta Ruotsissa keskituloiset maksaa vähemmän veroa kuin Suomessa.
Ja kuten näistä prosenteista näkee, niin ei Suomen verotus nyt ole mitenkään poikkeuksellisen ankaraa.
Vierailija kirjoitti:
T. Riistäjä eläkeläinen
Eläkeläisen veroaste on noin 1,5% enemmän kuin palkansaajilla. Mutta sehän on ihan ymmärrettävää, kun eläkeellä ei tule kuluja työssäkäynnistä.
Vierailija kirjoitti:
T. Riistäjä eläkeläinen
Käyppä naputtelemassa lukuja verolaskuriin ja muista että palkansaajat maksaa veroprosentin lisäksi 8,4% työttömyys- ja eläkevakuutusmaksuja, joita eläkeläiset ei maksa. Elekeläisen verotus on noin 1,5% korkeampi, eli aika vähän.
Brutto 2500, ennakonpidätys 16,5%, tyel 7,15% (alle 53-vuotias) ja tvm 1,25%. Ei elätettäviä, ei matkakuluja, ei kirkollisverovelvollinen.
Eläkemaksuihin menee 7,15% palkasta plus työttömyysvakuutusmaksu vajaa pari prosenttia.
Lisäksi työnantaja maksaa tyel maksuja noin 25%