Haluatko maksaa 500 euroa vuodessa lisää veroja hoitajien palkkoja varten?
Kommentit (73)
En toivo hoitajille enkä yhdellekään muulle julkisen sektorin työntekijälle palkankorotuksia. Vielä vähemmän mitään ekstrakorotuksia.
Enpä taida maksaa yhtään lisää.
Että tämän on riitettävä, koittakaa kestää.
Onko tää taas joku ihan hatusta vedetty summa? Missä linkit (johonkin uutiseen ja puolueettomaan tahoon joka on JSN:n jäsen)
Miljardin voisi käyttää palkkaamaan lisää hoitajia niin ei tarvitse ylitöitä tehdä.
Seppo Laaksonen kirjoitti:
Tekisitkö itse kolmivuorotyötä ympäri viikon 2200€:llä. Kyllä yli 3000 palkoissa on sunnuntai ym. lisät mukana.
No tekeekö ne hoitajat kolmivuorotyötä 2200 euron kuukausipalkalla? Eipä tee, kun siihen lasketaan päälle ne lisät mukaan.
Se Sari Sairaanhoitaja voisi vastapainoksi siirtyä esimerkiksi samanlaisiin vuosilomiin kuin yksityissektorilla eli 5 viikkoa maksimissaan.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan. Mun oma paskapalkka on 2200 euroa kuussa surkeasta toimistoduunista. Tässä ei voi edes saada ylitöillä tai lisävuoroilla lisää palkkaa.
Mikä olet koulutukseltasi? Yksityinen vai julkinen? Jos olet merkonomi tai tradenomi, niin tuo palkka siististä sisätyöstä on oikein hyvä.
Ei tarvitse nostaa palkkaa, mutta työntekijöitä pitäisi palata enemmän sekä jollain lailla verotusta keventää. Ei se käteen jäävä osuus paljon naurata..
Julkisella kun tekisi todellisen kuluremontin ja ohjaisi resurssit uudestaan, niin terveydenhuoltoon olisikin luultavimin lisärahaa. Taannoin paljastui 400 k€ viritelmö Vantaalla ja tuskin on ainoa laatuaa. Perhetuttu oli aiemmin päiväkodissa, missä hankittiin vuoden lopussa uutta elektroniikkaa kun budjettia piti pakolla kuluttaa.
Sairaanhoitajat tienaavat enemmän kuin 52% työssäkäyvistä suomalaisista.
Mutta ahneudella ei ole hoitajilla mitään rajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan. Mun oma paskapalkka on 2200 euroa kuussa surkeasta toimistoduunista. Tässä ei voi edes saada ylitöillä tai lisävuoroilla lisää palkkaa.
Mikä olet koulutukseltasi? Yksityinen vai julkinen? Jos olet merkonomi tai tradenomi, niin tuo palkka siististä sisätyöstä on oikein hyvä.
Yksityinen. Teen taloushallinnon juttuja, vaikka minulla ei ole alalle mitään koulutusta. Tulin firmaan osa-aikaiseksi assariksi ja "nousin" sitten nykyiseen positiooni. Minulla on hyödytön korkeakoulututkinto, ja haluaisin tehdä jotain järkevämpää duunia. Sitä on vaan hankala löytää, kun minulla ei ole mitään tutkintooni liittyvää kokemusta. Mieheni tekee vaativaa asiantuntijatyötä ja tienaa melkein tuplasti sen mitä minä, joten häneen verrattuna minä olen surkea persaukinen luuseri.
Viime aikoinahan on ihmiset mölisseet hyvinkin myötämielisesti hoitajien palkkavaatimuksille. Tämä on loistava tapa tuoda niille kevyemmän ajattelun omaaville mitä se tarkottaisi suurimmalle osalle ihmisistä aivan omalla kohdalla. Veikkaanpa että tuo myötämielisyys alkaa hiljetä kun hitaimmatkin vihdoin ymmärtävät että aivan siitä omasta pussista pois ne hoitajien palkankorotukset. Hoitajien jälkeen kun vielä herää muitakin ryhmiä samanlaisilla vaatimuksilla.
En todellakaan.
Hoitsuilla on jo nyt huippupalkka koulutukseen nähden, eivät todellakaan tarvitse yhtään lisää.
Ei kaikki hoitajat tee kolmivuorotyötä. Olen töissä erikoissairaanhoidossa poliklinikalla. Toimenpideyksikkö, jossa työmäärä lisääntyy ja tekijät vähenee.
Hohhoijaa. Täällä me matala- ja keskituloiset kinastellaan keskenämme kympeistä. Mietin, että mites sellaset tahot, joilla on tulot on esim. yli 10 000 €/kk tai omaisuutta vaikkapa yli 500 miljoonaa? Voisiko yhteiskuntajärjestelmäämme ihan pikkusen vaikka viilata siten, että se porukka maksais enemmän? Vai onko se kaikki _ansaittua_? Ite sanoisin, että tärkeisiin asioihin on varaa vasta sitten, kun varallisuuserot saatais käännettyä. Sitten meillä ois enemmän toivoa.
Virtanen kirjoitti:
Hohhoijaa. Täällä me matala- ja keskituloiset kinastellaan keskenämme kympeistä. Mietin, että mites sellaset tahot, joilla on tulot on esim. yli 10 000 €/kk tai omaisuutta vaikkapa yli 500 miljoonaa? Voisiko yhteiskuntajärjestelmäämme ihan pikkusen vaikka viilata siten, että se porukka maksais enemmän? Vai onko se kaikki _ansaittua_? Ite sanoisin, että tärkeisiin asioihin on varaa vasta sitten, kun varallisuuserot saatais käännettyä. Sitten meillä ois enemmän toivoa.
Tottakai he maksaisivat enemmän koska hoitajien lisärahat otettaisiin veroina. Esimerkiksi lääkärit maksaisivat hoitajien lisäpalkkaan huomattavasti enemmän kun sairaalassa työskentelevät laitoshuoltajat tai osastonsihteeri. Ainahan ne eniten ansiotuloja tienaavat myös maksavat eniten veroja. Pääomaverotusta pelkästään maksavien kohdalla näin ei ole mutta turhaan kadehdit isotuloisia. He kyllä maksavat enemmän kuin osansa kuormasta.
Riippuu hoitajasta. Toiset tekee töitä niska limassa, toiset viihtyy enemmin kahvihuoneessa juoruamassa ja ovat täysin kuuroja vastaamaan ”potilaskutsukellojen” soittoon. On mukavampaa istua kansliassa selaamassa nettiä kuin nostaa sitä takamustaan ja mennä katsomaan, olisiko potilaalla joku hätä.
Aika moni tekee ja alle tuon. Hyviä esimerkkejä tällaisista paikoista on huoltoasemat, vartijat, Veikkauksen työntekijät jne... Ja kyllähän hoitajat saavat yli 2200e jos tekevät kolmessa vuorossa hommia.