Keskiviikoksi luvataan +9, tammikuun puoliväli
Ihan tavallista. Tai varmaan ne Australian tulipalot tai Filippiinien tulivuori tuo lämpöä tännekin?
Kommentit (16)
Mun puhelin näyttää keskiviikoksi +7 astetta ja lumisadetta. 🤗
Vierailija kirjoitti:
Yhtä lämmintä kuin juhannuksena 2018.
Silloin oli kyllä kylmempää, aivan nollan tuntumassa. Helsingissä tuli jossain vaiheessa lumen kaltaista höttöä taivaalta. Onko sama edessä tänä vuonna?
Se on se ilmastonmuutos, joka alkoi jo 20 vuotta sitten, eikä asialle olla tehty mitään. Eikä tulla tekemäänkään. Maailmaan syntyy joka vuosi 80 miljoonaa ihmistä joille pitää rakentaa infraa ja se infra rakennetaan fossiilisilla. Sähköenergia on vielä erittäin keskeneräistä ja kallista puuhastelua.
Toivottavasti omatunto kolkuttaa. Itsekkään saastuttamisenne takia etelän lapsilla ei ole lunta.
Kohta on normi, että Suomessa taivaalta sataa vettä ja asteita on +10 ihan joka vtun päivä vuoden ympäri.
Jeeeeeee....
Mulla ei lumen ja jään puute harmita yhtään, mutta tämä jatkuva hämärä ja pimeys alkaa jo ottamaan nuppiin.
Autoilijoiden syy. Autot pois ihmisiltä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei lumen ja jään puute harmita yhtään, mutta tämä jatkuva hämärä ja pimeys alkaa jo ottamaan nuppiin.
Sellaisiakin vuosia ollut, että aurinkoa ei juuri näkynyt joulu-tammi-helmikuussa.
Vierailija kirjoitti:
Kohta on normi, että Suomessa taivaalta sataa vettä ja asteita on +10 ihan joka vtun päivä vuoden ympäri.
Jeeeeeee....
Sinulta tämä oli sarkasmia, mutta itse pidän tästä. Ei liian kylmää, eikä liian kuumaa.
Edmontonissa esimerkiksi pakkasta samaan aikaan kolmisenkymmentä astetta ja yöllä yli neljäkymmentä. Vastaus on siis Kanada jos kaipaa talvea.
Vierailija kirjoitti:
Mun puhelin näyttää keskiviikoksi +7 astetta ja lumisadetta. 🤗
Aika lämmintä lunta sitten..
Joulukuu oli muuten Euroopassa 3,2 C lämpimämpi kuin keskimäärin vuosina 1981-2010. Tuo taitaa olla jo melkein 5 C lämpimämpää kuin esiteollisena aikana:
https://climate.copernicus.eu/surface-air-temperature-december-2019
Myös Yhdysvalloissa on ollut todella lämmintä. Esim. Bostonissa, jossa tmmikuun keskilämpötila on -1,7 C, mitattiin eilen kaikkien aikojen ennätyslämpö 22 C.
Kohta rytisee ja kovaa.
Kiinalaiset ja vihervassarit ovat taitavia tuossa ilmastohuijauksessaan!
/sarkasmia.
Vierailija kirjoitti:
Edmontonissa esimerkiksi pakkasta samaan aikaan kolmisenkymmentä astetta ja yöllä yli neljäkymmentä. Vastaus on siis Kanada jos kaipaa talvea.
Lappi riittää. Siellä on nyt paljon lunta, mutta ei tajuttomia pakkasia, eli täydelliset talviolot. Ja jää lomalaisten rahat kotimaahan. Kaikki voittaa!
Yhtä lämmintä kuin juhannuksena 2018.