Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisitko tällaisen henkilön ystävä

Vierailija
12.01.2020 |

Ollaan kyseisen henkilön kanssa tunnettu 4-5vuotta. Oltiin ekat pari vuotta ihan kokoajan yhdessä ja oltiin ihan parhaita kavereita.
Sitten sain lapsen ja tää ystävä vähän hylkäs minut, ei käynyt enää kylässä ollenkaan. Ei pyytänyt minua kylään, varmaan lapsen takia. Jos ehdotin näkemistä niin usein keksi tekosyitä ettei kerkeä ym. Sitten hän vaihtoi koko kaveri piiriä ja unohduin entisestään. Halusi nähdä vain jos pääsin ilman lastani jonnekkin eli harvoin.
En kutsunut häntä edes ristiäisiin ja hän oli siitä vähän pettynyt kun olisi halunnut kummiksi. Sanoin sille suoraan etten halua kummiksi ihmistä jota ei nähdä koskaan.

Tämä toinen pari vuotta on mennyt silleen että nähdään vain jos juodaan. Silloin kaveri hehkuttaa että olen aina ollut hänen paras kaveri ja olen luotettavin ja ihanin kaveri. Meillä on kyllä aina kivaa kun nähdään, mutta olen useasti miettinyt että onko tässä järkeä. Olen aina niin yksinäinen, kukaan kavereista ei halua nähdä kun minulla on lapsi. Ja se on mulla melkein aina. Jos pyydän tätä ystävää kylään niin ei koskaan muka kerkeä/ei ole bensaa autossa vaikka me asutaan 2km päässä tosistamme. Ja vaikka tällä ystävällä ei ole bensaa tulla käymään minun luona niin hänellä on bensaa ajella kaupungissa huvinvuoksi koko yö "vapaiden" kavereiden kanssa.
Jos hän on oikeasti ystävä niin ei varmaan olisi paljoa vaadittu että hän kävisi joskus vaikka illalla kun lapsi nukkuu niin kylässä hetken, jos lapsi on niin paha asia.
Viimeinen pisara oli kun tää ystävä ja meidän yhteisiä (enemmän hänen) kavereita oli eilen ihan naapurissa illalla ja pyysin heitä käymään tupakalla minun luona, niin laittoi vaan nauru emojeita ja että ei tässä kerkee.

Haluaisin sanoa tälle kaverille nämä asiat suoraan ja käskeä häipymään elämästäni, mutta sitten minulle ei jäisi totaalisesti ketään edes niille harvoille vapaa ajoille.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mieluummin vellot murheessasi, kun kaveri ei halua nähdä? Mikä olisi pahinta, jos kertoisit hänelle ajatuksesi? Että hän ei halua nähdä?

Ymmärrät varmaan, että ei hänestä enää tule sinulle ystävää. Heivaa hänet elämästäsi, niin sun ei tarvi tuollaisia pohtia.

Vierailija
2/6 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et etsi seuraa muista äideistä? Käy kerhoissa ja lapsipaikoissa juomisen sijaan. Sieltä yleensä löytyy ihan kivojakin ihmisiä. Ei sun välejä tarvitse katkaista ja ikä ja aika korjanneen teidänkin välejä. Mutta uusi vertaisseura tekisi terää. Et olisi riippuvainen yhdestä kaverista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi kaveri ei ole oikea ystävä. Yksin on paljon parempi olla kuin tuollaisessa seurassa mikä kohtelee noin tylysti, opit sen vielä kun kokeilet. Ja sitten ne mammakerhot voi olla ok jos haluaa edes jotain seuraa joskus.

Vierailija
4/6 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki uutta sisältöä. Ei lapseton oikein ymmärrä. Jos ette sovi olemaan niin laita tauolle tai poikkase. Voit myös ilmaista nämä asiat ja kertoa omin sanoin.

Ei mikään muutu jos ei itse muutu.

Lapsi sinänsä on ihana asia.

Vierailija
5/6 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna toisen olla. Voit vähitellen hiipua hänen elämästään katkaisematta välejä. Etsi muita kavereita.

Vierailija
6/6 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et etsi seuraa muista äideistä? Käy kerhoissa ja lapsipaikoissa juomisen sijaan. Sieltä yleensä löytyy ihan kivojakin ihmisiä. Ei sun välejä tarvitse katkaista ja ikä ja aika korjanneen teidänkin välejä. Mutta uusi vertaisseura tekisi terää. Et olisi riippuvainen yhdestä kaverista

"Käy kerhoissa ja lapsipaikoissa juomisen sijaan.."

Että sen kerran kun mulla ois vapaata max. 1krt/kk nii lähtisin lapsipaikkoihin?

Kyllä paljon mieluummin vietän sen ajan muutamilla rauhassa kuin kuuntelen toisten lapsia.

Käyn kyllä lapsen kanssa lapsikerhossa kun töiltä kerkeän ja siellä on äitejä, mutta itse en ole niin mamma henkinen kuin muut siellä ettei sieltä ole kaveruutta löytynyt. Muut juttelee innoissaan vaipoista, kakasta, imetyksestä ym ja itteäni ei kiinnosta sellainen vaan haluan jutella aina sellaisia "normaaleja asioita", muut katsoo vaan kieroon jos juttelen vaikka kosmetiikasta, tv sarjoista, töistä tms.

Kiitos neuvoista kaikki. Taidan unohtaa vaan tämän kaverin pikkuhiljaa ja alkaa randomina ettimään uutta seuraa vapaille hetkilleni 😊 jospa sais sitten sellaisia kavereita jotka ei välitä lapsestakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi