Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka monta prosenttia palkastasi pidätetään eläkemaksuihin?

No huhhuh
08.01.2020 |

Onkohan ikään sidonnainen? Vai palkkaan sidonnainen? Vai veroprosenttiin? Vai mihin?
Minulla menee 6,5% ja se on paljon mielestäni. Mutta jos ikinä sitä eläkettä mulle maksetaan, niin silloinhan tuo eläkemaksu onkin aika pieni...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntekijän osuus on tuo, mutta työnantaja maksaa brutosta noin 25% eläkevakuutukseen.

Vierailija
2/5 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prosentit ovat kaikilla samat, tänä vuonna työntekijän osuus on 7,15 % palkasta ja työnantajan 25,30 %

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työntekijän osuus on tuo, mutta työnantaja maksaa brutosta noin 25% eläkevakuutukseen.

No, aivan totta! Kyllä kai se on sitten napisematta maksettava oma osuutensa ja ajateltava vähän kuin sijoituksena :) Kirpasee kyllä vähän.

Vierailija
4/5 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prosentit ovat kaikilla samat, tänä vuonna työntekijän osuus on 7,15 % palkasta ja työnantajan 25,30 %

Työntekijän maksu vuonna 2020 on 7,15 prosenttia alle 53-vuotiailla ja yli 62-vuotiailla sekä 8,65 prosenttia 53–62-vuotiailla.

Työnantajan maksu on keskimäärin 16,95 prosenttia maksun perusteena olevista palkoista.

https://www.ilmarinen.fi/uutishuone/arkisto/2019/tyoelakemaksut-vuonna-…

Vierailija
5/5 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, aivan totta! Kyllä kai se on sitten napisematta maksettava oma osuutensa ja ajateltava vähän kuin sijoituksena :) Kirpasee kyllä vähän.

Vaihtoehtoa ei ole, nauratti tuo ”kai se on napisematta maksettava”.

Mun palkasta rosvotaan PUOLET veroihin ja maksuihin eli saan vain 50% käteen. Sekin kirpaisee.