Kuinka monta prosenttia palkastasi pidätetään eläkemaksuihin?
Onkohan ikään sidonnainen? Vai palkkaan sidonnainen? Vai veroprosenttiin? Vai mihin?
Minulla menee 6,5% ja se on paljon mielestäni. Mutta jos ikinä sitä eläkettä mulle maksetaan, niin silloinhan tuo eläkemaksu onkin aika pieni...
Kommentit (5)
Prosentit ovat kaikilla samat, tänä vuonna työntekijän osuus on 7,15 % palkasta ja työnantajan 25,30 %
Vierailija kirjoitti:
Työntekijän osuus on tuo, mutta työnantaja maksaa brutosta noin 25% eläkevakuutukseen.
No, aivan totta! Kyllä kai se on sitten napisematta maksettava oma osuutensa ja ajateltava vähän kuin sijoituksena :) Kirpasee kyllä vähän.
Vierailija kirjoitti:
Prosentit ovat kaikilla samat, tänä vuonna työntekijän osuus on 7,15 % palkasta ja työnantajan 25,30 %
Työntekijän maksu vuonna 2020 on 7,15 prosenttia alle 53-vuotiailla ja yli 62-vuotiailla sekä 8,65 prosenttia 53–62-vuotiailla.
Työnantajan maksu on keskimäärin 16,95 prosenttia maksun perusteena olevista palkoista.
https://www.ilmarinen.fi/uutishuone/arkisto/2019/tyoelakemaksut-vuonna-…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työntekijän osuus on tuo, mutta työnantaja maksaa brutosta noin 25% eläkevakuutukseen.
No, aivan totta! Kyllä kai se on sitten napisematta maksettava oma osuutensa ja ajateltava vähän kuin sijoituksena :) Kirpasee kyllä vähän.
Vaihtoehtoa ei ole, nauratti tuo ”kai se on napisematta maksettava”.
Mun palkasta rosvotaan PUOLET veroihin ja maksuihin eli saan vain 50% käteen. Sekin kirpaisee.