Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyttären poikaystävä huolestuttaa

Huolestunut äiti
07.01.2020 |

18 vuotta täyttävän tytön poikaystävä on aiheuttanut murhetta. Oli aiemmi kiltti ja kohtelias poika, ujo ja hiljainen. Keskittyi kouluun kuten tytärkin. Suunnitelmatkin oli kunnossa, lukio loppuun ja korkeakoulun kautta virastoon töihin. Tytär aikoo yliopistoon. Esitteli pojan kun olivat 16 ja juuri aloittaneet lukion. Siitä puoli vuotta niin poika hävisi tytön elämästä. Tytär ei suostunut puhumaan aiheesta, sanoi vain ettei poika ollut tehnyt mitään väärää ja että hänen oli ollut pakko lähteä. Tyttö kuitenkin itki pitkän aikaa.
Nyt sitten pari kuukautta sitten kyseinen poika ilmestyi takaisin ja ovat alkaneet taas olla yhdessä. Pojan tyyli on kuitenkin muuttunut täysin. Pukeutuu vain mustaan ja asenne maailmaan sen mukainen. En tiedä mitä “kateissa” ollessaan teki mutta ainakin jätti lukion kesken. Väittää oppineensa ymmärtämään maailmaa, mutta jos aikoo jättää koulut niin ei siltä kyllä vaikuta. Ilmeisesti myös jättänyt vanhat harrastuksensa, ainakin luontokuvauksen. Hänellä oli omalla nimellään kuvia Instagramissa ja lisäsi aktiivisesti mutta ei ole vuoteen lisännyt kertaakaan. Kävin tyttären läppärillä katsomassa pojan Facebookia, eikä ollut mitään sielläkään vuoden sisään.
Poika on ruvennut aivopesemään tytärtäni. Selittää kuinka ilmastonmuutos on kuulma meidän suomalaisten syytä, kuinka kaikki maailman ongelmat johtuvat lopulta kapitalismista. ja kommunismi olisi paras idea jos olisimme "yhteiskuntana siihen valmiit". Poika on vetänyt tytönkin mukaan touhuihinsa ja käyvät yhdessä mielenosoituksissa ym. Poika väittää Suomen valtio salaavan makeutusaineiden haittoja, 5G verkon vaarallisuuden terveydelle ja että Estonian uppoamiseen liittyy jotain hämärää. Väittää että Suomi ja Ruotsi ovat salaneet totuuden oman etunsa suojelemiseksi. Ja tyttäreni tuntuu uskovan tuon kaiken! En ole varsinaisesti yrittänyt kuunnella, mutta keskustelut kuuluvat tytön oven läpi. Tytär on sanonut, että äänestäisi mielumin vaikka kommunisteja kuin kokoomusta vaikka koko suku on ollut uskollisia kokoomuslaisia!
Pojan perhekään ei enää vaikuta yhtä hyvältä kuin aiemmin. Molemmat vanhemmista ovat kyllä maistereita, äiti ehkä filosofian tai historian tms, ja muistelisin, että isä teologian. Nyt on kuitenkin selvinnyt, että koko perheellä, mukaanlukien kaikki viisi lasta, on mielenterveysongelmia ja molemmat vanhemmat ovat satunnaisesti sairaalassa!
Poika ei tunnu aikovan tehdä mitään hyödyllistä elämällään, armejaankaan ei ole menossa, koska hänellä on muka paha keuhkovika. En usko että sillä mitään on, kunhan teeskentelee, että pääsisi vähemmällä. En ole nähnyt hänen käyttävän päihteitä mutta ei tulisi yllätyksenä. Lähtevät tytön kanssa usein myöhään illalla jonnekkin, tyttö palaa joskus yöllä. Tytölle ei ole mitään rajoja oikein asetettu, kun on aina ollut niin luotettava ja työnsä tehnyt. Nyt on sitten alkanut hänellä koulu lipsua, ei kokeistakan tule enää niin paljon kymppejä kuin aiemmin.
Menin kerran kysymään tytöltä, että miten heillä on ehkäisyn laita (varmasti on jo ne touhut tuttuja). Tyttö valisti minua, kuinka eivät ole olleet sängyssä kertaakaan, koska poika on kuulemma aseksuaali. En usko kyllä tuohonkaan!
Pahinta on, että poika taitaa lyödä tytärtäni. Kerran tyttö tuli saunaan takapuoli tulipunaisena oltuaan juuri pitkään pojan kanssa jossain. Muutaman kerran tyttö on kotiin tullessaan yrittäen olla huomaamaton hieronut takapuoltaan ja vältellyt istumista.
En ole nähnyt pojan kertaakaan ilmaisevan tytölle mitenkään että välittää hänstä. Aiemmin ajattelin että poika on vain ujo, mutta nyt ei siitä kyllä ole enää kyse.
Osaisiko kukaan täällä auttaa, kun tyttö on pojan kanssa, joka ei hänestä selvästi välitä eikä hän tunnu järkipuhetta kuuntelevan? Mielipiteeni pojasta olen kyllä tuonut selvästi esille.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tiedoks sullekkin äiti, jos kirjoitat musta jatkossa juttuja jonnekkin keskustelupalstalle, niin tyhjennä välimuisti!

1: Sä  - tai kukaan muukaan - et tiedä ton pojan taustoja. Vähemmästäkin kääntyy sisäänpäin, kun maailma potkii päähän sillä tyylillä.

2: Se käy etälukiota. Kysymällä olisit saanut tänkin selville.

3: Olen saanut useasti häneltä selkään, mutta tää alkoi jo ennen kuin hän kävi - enpäs sanokaan missä, tämä ei kaikelle nettikansalle kuulu, niinkuin säkin äiti voisit oppia. Ja hän ei tekisi sitä jossen mä niin haluisi.

4: Syystä, että - enpäs sano tätäkään - mun poikaystävä ei osaa oikein ilmaista tunteitaan mitenkään. Mut se on osottanu mulle useesti, että välittää musta.

5: Mikä helvetin kirosana kommunismi kaikille on??

6: Yöllä ulkona oleminen = päihteiden käyttö? Hmm, syy ei siis mitenkään voi olla se, että yöllä on kaunista ja rauhallista? Jos sulle on noin tärkeetä saada tietää, että mitä me tehään yöt, niin oisit voinu vaikka kysyä, etkä vetää tälläsiä päihteidenkäyttöjohtopäätöksiä ja levittää netissä!

Voit jatkossa vaikka puhua ihan suoraankin, etkä selittää mun suhteesta avoimesti pitkin keskustelufoorumeja.  Mutta niin pitkään kun me pidetään toisistamme ja ollaan onnellisia - tai niin onnellisia mitä nyt tietoisena tästä maailmasta voi olla - niin sä et voi tehdä mitään estääkses meidän seurusteluja.

Ja kiva kuulla, että salakuuntelet meidän keskusteluja, äiti rakas!

Jääköön tää palsta mun puolesta tähä, toivon että äitikin tajuaa olla levittämättä muiden asioita täällä tämän enempää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla