Mielipiteitä laskukaavasta kenelle sopii pitkät/lyhyet hiukset?
https://www.iltalehti.fi/kauneus/a/201705222200154391
Eli jos korvan ja leuan etäisyys toisistaan yli 5,5cm, on pitkät hiukset paremmat, jos alle niin lyhyemmät.
Itse olen ”pienipiirteinen” ja lähes aina ollut pitkät hiukset... Mutta tämä sai ajattelemaan lyhyttä.
Kommentit (16)
Mielestäni lyhyet hiukset eivät sovi naisille. Saavat näyttämään naisen mieheltä.
Naiset pitävät lyhyistä hiuksista ja miehet pitkistä. Kampaajat tietysti pitävät lyhyistä hiuksista, koska ne tarjoavat heille enemmän työmahdollisuuksia.
Korvan ja leuan etäisyys 5,5 senttiä 😲
Sopiiko sama kaava pitkiin ja lyhyisiin kalsareihin?
Minulle tuon kaavan mukaan pitäisi sopia paremmin pitkät hiukset, mutta oikeasti lyhyet näyttävät paremmilta. Tulee leuka, niska ja kasvot kauniisti esiin. Lisäksi olen aika lyhyt ja suuripäinen ja iso määrä tukkaa korostaa tätä. Tämmöistähän kaava ei ota huomioon.
Vierailija kirjoitti:
En usko tuohon kaavaan. Itselläni on lähes aina ollut pitkät hiukset, mutta silloin kun on ollut lyhyet, olen kokoajan saanut positiivisia kommentteja siitä kuinka hyvin minulle sopii lyhyet hiukset. Mulla etäisyys on 6 cm. Pidän enemmän pitkistä hiuksista, mutta jos kysyisi muilta mielipidettä, niin lyhyeksi pitäisi leikata.
No niin minuakin on pyydetty että leikkaan ihan lyhyeksi ja värjään punaisiksi!
Joskus ollut sellaiset nuorena ja oli ihan kauheat 🙈
Sain myös kehuja lyhyestä tukasta aikanaan, naisilta oikeastaan vaan.
Mutta enemmän on tullut positiivista palautetta pitkistä. Varsinkin miehiltä vaikken miesten takia hiuksiani pitkinä pidäkään vaan helppouden takia.
Mullakin varmaan yli tuon 5 cm? En jaksa mitata.
Enkä itsekään usko tuohon mittajuttuun. Ginnifer Goodwinilla tosi lyhyt ja tosi pienetkä kasvot. Sopii paremmin pitkä. Varsinkin kun oli/on pyöristynyt niin superlyhyt ei sovi.
Jos sinulla on lähes aina ollut pitkät hiukset niin siinäkin on jo hyvä syy kokeilla hieman lyhyempää mallia :)
Justhan täällä joku mesosi että ei saa olla kenelläkään pitkät hiukset vaan auki tai ponnarilla, että pitää vaihdella eri mittojen ja kampausten välillä, eli kaikille pitäisi siis sopia kaikki mitat.
Taas noita iltapäivälehtien höpsötysjuttuja, täyttä roskaa.
Ulkomaisista lehdistä suoraan kopioituja kauneusjuttuja, joissa ei päätä eikä häntää.
Mutta aina jotkut naiset menevät retkuun ja ottavat jutut tosissaan, niin tosissaan.
Huonohiuksiselle voi lyhyet sopia paremmin kun eihän ne edes kasva pitkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni lyhyet hiukset eivät sovi naisille. Saavat näyttämään naisen mieheltä.
Minusta lyhyet hiukset eivät sovi miehelle. Saavat miehen näyttämään rumalta.
Videon neidoilla oli mittatikku vinossa ja muutenkin korvan mitta otettiin omituisesta kohdasta.
Mutta näillähän kauneusalan(kin) yrittäjät ja lehdet tekevät rahaa: keksitään jokin uudelta vaikuttaja niksi ja tehdään siitä lehtijuttu, vaikkei se edes toimisi.
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla on lähes aina ollut pitkät hiukset niin siinäkin on jo hyvä syy kokeilla hieman lyhyempää mallia :)
Mulla on ollut lyhyt polkka joskus, ja hieman pidempi polkka useamman kerran. Tykkäsin itse molemmista. Mutta toisaalta omaan tosi hyvät hiukset, paksut ja kiiltävät, joten olen tykännyt pitkästäkin. Se on helpompi kun ei tarvi niin usein käydä kampaajalla (säästää rahaa, kun enää värjäämään) ja töissä joudun joka tapauksessa pitämään hiukset kiinni. Mies myös yllättäen tykkää enemmän pitkistä.. T. Ap
Minusta pitkä tukka ei "vaikuta" kasvonpiirteisiin oikein mitenkään ja käy periaatteessa kelle vain. Lyhyt tukka sen sijaan voi sopia jollekin huonommin tai paremmin, riippuen paljon mallista.
Mulle sopii erittäin hyvin lyhyet hiukset vaikka tän perusteella pitkät sopii paremmin. Mitkä tosin sopivat myös.
En usko tuohon kaavaan. Itselläni on lähes aina ollut pitkät hiukset, mutta silloin kun on ollut lyhyet, olen kokoajan saanut positiivisia kommentteja siitä kuinka hyvin minulle sopii lyhyet hiukset. Mulla etäisyys on 6 cm. Pidän enemmän pitkistä hiuksista, mutta jos kysyisi muilta mielipidettä, niin lyhyeksi pitäisi leikata.