Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset saisivat kannustaa toisiaan enemmän

Vierailija
07.01.2020 |

Toisten nostaminen, kehuminen ja tsemppaaminen olisivat hyviä rakennusaineita hyvinvoinnin edistämiseen.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden alkuun ihan paras aloitus. Kunpa näin olisikin.

Vierailija
2/21 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Mielellään puhua muista hyvää ja olla hiljaa jos on vain pahaa sanottavaa.

Näin minua on valaissut pappani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän se tämän maan ongelma onkin. Suurin syy mielenterveysongelmien jatkuvassa kasvussa on, että toiset yksinkertaisesti tehdään hulluiksi.

Vierailija
4/21 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin minun lähipiirissäni on kannustusta ihan hyvin. Perheeni, sukulaiseni ja ystäväni, sekä myös tuttavat, vaikka naapurista tai lasten harrastuksien kautta ovat hyvin tsemppaavia ja upeita ihmisiä.

Ehkä se on tässäkin, että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Kun itse olet mukava ja kannustava, niin myös sinulle ollaan mukavia ja kannustavia. En minäkään ala tsemppaamaan yhden yhtä lurjusta tai luuseria, vaan kissankin pitää nostaa itse oman häntänsä ensin, ei muiden.

Vierailija
5/21 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ainakin minun lähipiirissäni on kannustusta ihan hyvin. Perheeni, sukulaiseni ja ystäväni, sekä myös tuttavat, vaikka naapurista tai lasten harrastuksien kautta ovat hyvin tsemppaavia ja upeita ihmisiä.

Ehkä se on tässäkin, että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Kun itse olet mukava ja kannustava, niin myös sinulle ollaan mukavia ja kannustavia. En minäkään ala tsemppaamaan yhden yhtä lurjusta tai luuseria, vaan kissankin pitää nostaa itse oman häntänsä ensin, ei muiden.

Ja sitten kun suuri osa kansasta kuvittelee muiden olevan luusereita ja lurjuksia, olemme nykytilanteessa.

Vierailija
6/21 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannustan ns. ghostaamalla.

Vierailija
7/21 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän se tämän maan ongelma onkin. Suurin syy mielenterveysongelmien jatkuvassa kasvussa on, että toiset yksinkertaisesti tehdään hulluiksi.

Itse olen 32v ja pidän nyt taukoa työelämästä, mielummin köyhä mutta rauhassa ja onnellinen. Ollut aina töissä ja ihmisten ilkeys, ajattelemattomuus ja pahuus ovat saaneet minua lähtemään pois. En kykene enää tähän! Luottamus ihmisiin mennyt, asiakaspalvelun kautta näkee kuinka yksinkertainen, ahne ja paha olento ihminen on.

Vierailija
8/21 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuoden alkuun ihan paras aloitus. Kunpa näin olisikin.[/

Tykkään itse Suomesta, siksi minun on niin helppo puhua kivoja asioita Suomesta. Teen tätä aina reissuillani ja yleensä se alkaa niin, että minulta kysytään where do you come from? Ilmeeni on aina hymyilevä, joten sekin vaikuttaa asiaan.

Vierailija
9/21 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

👍🏻

Vierailija
10/21 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Olen huomannut itsessäni ikävän piirteen: jos luen lehdestä jonkinlaisen menestystarinan, alan heti omassa mielessäni kadehtia ja inhota tuota ihmistä, etsin hänestä vikoja ja toivon hänen epäonnistuvan. 

Olin lapsena empaattinen ja kannustava muita kohtaan, mutta koulukiusattuna oleminen ja muu roska ilmeisesti kuoletti minusta nuo puolet.

Vierailija
11/21 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on se, että hienotunteisia ja empaattisia ihmisiä on liian vähän.

Vierailija
12/21 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on perinteisesti ollut latistava ja vähättelevä kasvatuskulttuuri. Myös kuri ja rangaistukset ovat olleen keskeisemmässä osassa kuin kiitos ja palkitseminen. Kehumisen varsinkin uskottiin aiheuttavan vain ylpistymistä. Ei mikään ihme, että monelta puuttuu kyky rohkaista, kannustaa ja tsempata, jos ei ole sellaista kokenut aikoinaan vanhemmiltaankaan. Ne, jotka ovat kasvaneet kannustavassa ja rohkaisevassa lapsuudenkodissa, osaavat kannustaa ja rohkaista muitakin.

Vierailija
13/21 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestähän se lähtee. Minua aina naurattaa (tai itkettää) täällä ne keskustelut, joissa haukutaan kaikki suomalaiset negatiivisiksi nillittäjiksi ja miten kaikki on aina paremmin jossain positiivisissa maissa. Ne keskustelijat ovat itse se ongelma, koska heillä on negatiivinen kuva suomalaisista ja he ylläpitävät sitä valituskulttuuria.

Vierailija
14/21 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistava avaus. Kannustan ap:tä jättämään tämän ankean maan tomut jaloistaan saman tien! Onnea matkaan vihreämmälle niityille!

Vierailija
15/21 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on niinkin että jos on elämäänsä tyytyväinen ei tarvitse kadehtia ja mollata toisia. Johtuisiko pahan puhuminen ja negatiivisuus siitä?

Vierailija
16/21 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loistava avaus. Kannustan ap:tä jättämään tämän ankean maan tomut jaloistaan saman tien! Onnea matkaan vihreämmälle niityille!

Ap ei tainnut väittää, että jossakin muualla olisi paremmin.

Vierailija
17/21 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

KÄRSITKÖ KIVUISTA? OLEMALLA KILTTI VOIT KOHENTAA OLOASI - LUE HÄMMÄSTYTTÄVÄ TUTKIMUSTULOS!

Lähde :Seiska

Vierailija
18/21 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Olen huomannut itsessäni ikävän piirteen: jos luen lehdestä jonkinlaisen menestystarinan, alan heti omassa mielessäni kadehtia ja inhota tuota ihmistä, etsin hänestä vikoja ja toivon hänen epäonnistuvan. 

Olin lapsena empaattinen ja kannustava muita kohtaan, mutta koulukiusattuna oleminen ja muu roska ilmeisesti kuoletti minusta nuo puolet.

Jännä. Mua kiusattiin rajusti 9vuotta putkeen ja silti pakahdun onnesta kun luen hyviä menestystarinoita.

T.sairaseläkkeelle joutunut 30v nainen.

Vierailija
19/21 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai se on niinkin että jos on elämäänsä tyytyväinen ei tarvitse kadehtia ja mollata toisia. Johtuisiko pahan puhuminen ja negatiivisuus siitä?

Mutta ei kai se, että ei puhu pahaa eikä ole negatiivinen, ole sama kuin kannustaminen, kehuminen ja tsemppaaminen?

Vierailija
20/21 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me ollaan aina pärjätty kun ollaan oltu työteliäitä ja toimeliaaita. EHkä meidän tulisi vaatia enemmän työllemme vastinetta. Ollaan enemmän lähempänä japania kuiin amerikkalaista kohteliaisuus kultttuuria. Amerikassa lauotaan paljon tyhjiä sanoja. Japanissa ihmiiset paiskovat paljon töitä muttta vapaa aiajan viettotapoihin on panostettu niiin että löytyy vaihtoehtoja enemmän ja yksilölllisyyyttä korostetaan rohkeammmin ja fiksummmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi