Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ihmiset kehtaavat laittaa huonolaatuiset esineet "kiertoon"?

Vierailija
07.01.2020 |

Juuri luin kirjoituksen, jossa henkilö sanoi laittaneensa toimimattomat (siis vaaralliset) liukuesteet "kiertoon" ikään kuin se ratkaisisi ongelman, että se on seuraavaksi jonkun muun ongelma. Samoin eräs toinen sanoi laittaneensa kiertoon kosmetiikkaa, jossa oli ympäristölle ja ihmiselle haitallisia aineita. Nämä vielä sanotaan sellaisessa sävyssä, että teinpäs kuitenkin ympäristöteon kun en heittänyt sentään roskiin. *facepalm*

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama pätee puolisoitten kierrättämisessä. Ei ole kiva kun virheellisesti ilmoitetaan että raitis ja selväjärkinen, kun ei kerta sitä ole. Sitten on jo ottanut hoiviinsa ennenkuin huomaa että tavara ei vastaa tarkoitustaan.

Vierailija
2/19 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus sitä ihmettelee että ihmiset yrittävät myydä loppuun raavittuja nonstick-paistinpannuja kirppiksellä. Näkeehän siitä jokainen että loppu mikä loppu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurempi häpeä on valmistajalle tuottaa huonoja liukuesteitä tai ärsyttävää kosmetiikkaa. Itse olen heittänyt luokatonta kosmetiikkaa roskikseen. 

Vierailija
4/19 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät yrittävät epätoivoisesti raapia kasaan rahaa viinaan ja tupakkaan.

Vierailija
5/19 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä syyllistetään siitä että laittavat tavaraa kaatopaikoille, joten tulee parempi mieli jos saa ne käytettynä myytyä.

Vierailija
6/19 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, raja siinä mikä on toimimaton ja mikä omaan tarkoitukseen riittämätön on aika häilyvä. Toki vaarallisia ja suorastaan rikkinäisiä ei pitäisi kenenkään myydä, mutta itse olen laittanut myyntiin esim. hevosen sadeloimet, joiden vedenpitävyys ei omassa käytössä (12+ h sadetta pitäisi kestää) kyllästetynäkään riitä. Toki olen ilmoituksessa maininnut, että eivät sitten pidä tuntitolkulla rankkasadetta, mutta esim. neljän tunnin ulkoilut tihkussa kestää kyllä kuivana.

Voisin muuten hyvinkin ostaa jonkun toisen käytössä toimimatonta liukuestettä jos halvalla saisin, mulla se voisi hyvin kelvata esim. kissanhiekkalaatikon alle jos pahimpien kakkarallien aiheuttamat laatikon liikkumiset saisi vähennettyä.

Vierailija
7/19 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös myynnissä on aikamoista paskaa tavaraa kalliilla hinnalla. Esim halusin sohvan, hyväkuntoisen ja hinnasta sopien, sain kuvan ruskeasta, kuluneesta kynsitystä ja rumien tyynnynpäällisten kera, ostaja pyysi 50 :D + bensakulut

Vierailija
8/19 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räikeintä tämä ajattelu on autojen kanssa.

Kalliin vian ilmetessä auto laitetaan "kiertoon" vika pimittäen.

Vierailija
9/19 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, raja siinä mikä on toimimaton ja mikä omaan tarkoitukseen riittämätön on aika häilyvä. Toki vaarallisia ja suorastaan rikkinäisiä ei pitäisi kenenkään myydä, mutta itse olen laittanut myyntiin esim. hevosen sadeloimet, joiden vedenpitävyys ei omassa käytössä (12+ h sadetta pitäisi kestää) kyllästetynäkään riitä. Toki olen ilmoituksessa maininnut, että eivät sitten pidä tuntitolkulla rankkasadetta, mutta esim. neljän tunnin ulkoilut tihkussa kestää kyllä kuivana.

Voisin muuten hyvinkin ostaa jonkun toisen käytössä toimimatonta liukuestettä jos halvalla saisin, mulla se voisi hyvin kelvata esim. kissanhiekkalaatikon alle jos pahimpien kakkarallien aiheuttamat laatikon liikkumiset saisi vähennettyä.

Täytyy lisätä, että kyse oli siis kenkiin laitettavista liukuesteistä eli piikeistä. Jos on itse huomannut ne vaaralliseksi niin miksi laittaa kiertoon, sitä en ymmärrä. Molempien esimerkkien henkilöt ovat normaali/hyvätuloisia, että rahan puutteesta ei pitäisi olla kyse. Ennemminkin jostain ekologisen sädekehän kiillotuksesta. En vain ymmärrä sitä ylimielistä logiikkaa, että "minulle tämä ei kelpaa koska on huono ja haitallinen, mutta sinulle voisi sopia".

Vierailija
10/19 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus sitä ihmettelee että ihmiset yrittävät myydä loppuun raavittuja nonstick-paistinpannuja kirppiksellä. Näkeehän siitä jokainen että loppu mikä loppu.

Tein eilen kierroksen melko isolla kirppiksellä Turussa. Pöyristyin todella mielessäni siitä, miten kehnoa, suorastaa surkeaa tavaraa oli looshit täynnä. Reikäisiä, kulahtaneita vaatteita, linttaan astuttuja kenkiä, todella niitä puhkiraavittuja pannuja jne jne. Bongasin jopa silmälasit, joista puuttui toinen sanka! Rumia, pinttyneitä lasi- ja keramiikkaesineitä, joissa oli aina "vika" eli särö tai peräti pala puuttui. :-((

Miten ihmiset edes kehtaavat tuoda näitä myyntiin?! Ei niitä kukaan ostakaan, varsinkaan niillä hinnoilla. Myytävät olivat järjestään out-of-date, eivät antiikkia kumminkaan. Minulla olisi kotona uudempaa, kuranttia tavaraa, mutta en jaksa nähdä sitä vaivaa että veisin niitä myyntiin. Lahjoitan sitten järjestöille ilmaiseksi, kun joskus saan aikaiseksi.

Vierailija
11/19 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä kehtaan laittaa ikean halvimmat huonekalut kiertoon ilmaiseksi, vaikka ovatkin huonolaatuisia esineitä jo ostaessa.

Vierailija
12/19 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy lisätä, että kyse oli siis kenkiin laitettavista liukuesteistä eli piikeistä. Jos on itse huomannut ne vaaralliseksi niin miksi laittaa kiertoon, sitä en ymmärrä. Molempien esimerkkien henkilöt ovat normaali/hyvätuloisia, että rahan puutteesta ei pitäisi olla kyse. Ennemminkin jostain ekologisen sädekehän kiillotuksesta. En vain ymmärrä sitä ylimielistä logiikkaa, että "minulle tämä ei kelpaa koska on huono ja haitallinen, mutta sinulle voisi sopia".

Aa okei, käsitin liukuesteen väärin. Pahoittelut. Mutta näidenkin kohdalla käyttäjällä on väliä, meille menee avokin kanssa saman koon liukuesteet kenkiin ja minun askelluksellani ja painollani nuo eivät kunnolla pure jäähän, mutta miehelle ovat riittävät. Eli palaan tuohon omaan käyttöön riittämätön/toimimaton - kohtaan :)

Vierailija
13/19 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen roska voi olla toisen aarre.

Jollakin voi olla toisarvoinen tarve, johon välttää huonokin ja tärkeää on se että sen saa halvalla.

FB ryhmissä haetaan usein tarpeettomia tai jopa rikkinäisiä tavaroita.

Ilmaiseksi/halvalla annettavalle tavaralle löytyy hyvin usein ottaja.

Vierailija
14/19 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit ap kysyä miksi näitä huonolaatuisia esineitä valmistetaan, myydään ja ostetaan ylipäänsä.

Vierailija
15/19 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen lyhytikäisiä ne onkin nuo kenkien liukuesteet, kai kumiakin voi kierrättää.

Että olisi koko kengän mittainen ja kumiosat voisi vaihtaa kuten astiaharjan harjaosankin?

Vierailija
16/19 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska niillä voi olla jotain erilaista käyttöä jollekin toiselle. Siis johonkin ihan erilaiseen tarkoitukseen.

Vierailija
17/19 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä tässä on ap:n mielestä ongelma? On hyvinkin yleistä, että joku tavara ei sovi tiettyyn käyttötarkoitukseen, mutta erinomaisesti johonkin toiseen.

Varmasti nuo liukuesteet voivat jollekin olla hyödylliset. Kysehän on käyttötarkoituksesta. Esimerkiksi tuo hevosen sadesuoja oli hyvä esimerkki.

Ja kun on rehellinen, niin vastaanottaja voi arvioida itse asian. Onhan se nyt törkeää heittää kunnon tavaraa roskikseen.

Vierailija
18/19 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uteliaisuudesta, miten liukuesteet voivat olla toimimatta?

Siis jos ihan oikeasti olisi noin, niin valmistaja olisi jo joutunut vetämään tällaista markkinoilta lainsäädännön takia.

Vierailija
19/19 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisen roska voi olla toisen aarre.

Jollakin voi olla toisarvoinen tarve, johon välttää huonokin ja tärkeää on se että sen saa halvalla.

FB ryhmissä haetaan usein tarpeettomia tai jopa rikkinäisiä tavaroita.

Ilmaiseksi/halvalla annettavalle tavaralle löytyy hyvin usein ottaja.

Tässä ei ole mitään vikaa, jos kunto tuodaan realistisesti esille.

Risiosta silmälaseista joku voi saada sangan omaansa.

Mutta jos esim. myydään selvästikin vedessä pitkään lionnutta elektroniikkalaitetta "tyydyttäväkuntoisena" korjattavaksi/varaosiksi nettihuutokaopassa n. 100€ hintaan, on karkea kusetus kyseessä.