Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmeessä miehen pitäisi olla mukana synnytyksessä??

Vierailija
07.01.2020 |

Mitä apua hänestä siellä on? Yksi häiriötekijä lisää hoitohenkilökunnalle. Puhumattakaan siitä, miten "romanttista" on katsella kaikkea mitä siellä tapahtuu. Ei ihmekään, että ennen vanhaan juuri kukaan mies ei mennyt sinne.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksihän toi äijä ei kelpaa kenellekään? Niinpä.

Vierailija
42/55 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies on isä, on hänen velvollisuutensa olla lapsensa syntymässä mukana. Sitä paitsi, kuka edes haluaisi ohittaa niin merkittävän tapahtuman? Vain vastuuton mies.

"Opinnäytetyömme tarkoituksena on kuvata kätilön isille antamaa tukea synnytyksen aikana. Jaottelemme kätilön antaman tuen emotionaaliseen, tiedolliseen sekä varhaisen vuorovaikutuksen tukemiseen. Opinnäytetyö on osa Hyvä syntymä- projektia."

Mitäs järkeä tuossa on jos miestäkin pitää tukea? Tulee vain lisä työtä ja huolta tajunnan rajamailla horjuvista miehistä..

mies51v

Palstamiehet jaksavat aina muistuttaa, miten miehillä on velvollisuus lähteä sotimaan, kun käsky käy. Silti osa näistä sankareista pyörtyy, kun on vaimon mukana synnytyksessä. Eihän miehen tarvitse tehdä muuta kuin olla seurana ja tukena.

Siis päänpuolella?..saako olla korvalappustereot päässä äänieristykseksi? Nimittäin tuota huutoa tulevat kuulemaan ihan riittämiin myöhemmin..

mies51v

Mitä ihmeen huutoa? Ei sinun tarvitse synnytykseen huutamaan mennä.

N43.

:D

mies51v

Mies51v ole hyvä. Ja itsekin voi etsiä tietoa ihan googlaamalla synnytys.

https://www.ksshp.fi/fi-FI/Potilaalle/Synnytys/Raskausaikana/Synnytysva…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies on isä, on hänen velvollisuutensa olla lapsensa syntymässä mukana. Sitä paitsi, kuka edes haluaisi ohittaa niin merkittävän tapahtuman? Vain vastuuton mies.

"Opinnäytetyömme tarkoituksena on kuvata kätilön isille antamaa tukea synnytyksen aikana. Jaottelemme kätilön antaman tuen emotionaaliseen, tiedolliseen sekä varhaisen vuorovaikutuksen tukemiseen. Opinnäytetyö on osa Hyvä syntymä- projektia."

Mitäs järkeä tuossa on jos miestäkin pitää tukea? Tulee vain lisä työtä ja huolta tajunnan rajamailla horjuvista miehistä..

mies51v

Palstamiehet jaksavat aina muistuttaa, miten miehillä on velvollisuus lähteä sotimaan, kun käsky käy. Silti osa näistä sankareista pyörtyy, kun on vaimon mukana synnytyksessä. Eihän miehen tarvitse tehdä muuta kuin olla seurana ja tukena.

Siis päänpuolella?..saako olla korvalappustereot päässä äänieristykseksi? Nimittäin tuota huutoa tulevat kuulemaan ihan riittämiin myöhemmin..

mies51v

Mitä ihmeen huutoa? Ei sinun tarvitse synnytykseen huutamaan mennä.

N43.

Tuo on muuten aika jännä käsitys että naiset huutavat tuskissaan läpi synnytyksen. Ei se mene kuin elokuvissa. Varmaan heitäkin on, ketkä siis huutavat, mutta itse en huutanut yhtään. Kipeää teki ja voimat se vei, mutta huutaa ei tarvinnut. Ja mitä ystävien kanssa puhuttu, niin kukaan ei huutanut. Ja äitiyspolilla vieraillessa ei kuulu huutoa saleista, vastasyntyneen itkua kyllä.

Vierailija
44/55 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt sää pikkuinen suutuit. Pusi, pusi..bye mää meen nukkumaan.

mies51v

Vierailija
45/55 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kumpikin lapsi on syntynyt suunnitellulla sektiolla ja mies on ollut mukana leikkauksessa. Ensimmäisen kohdalla vauva ja mies laitettiin perhehuoneeseen odottamaan, että minä pääsen sinne myöhemmin tikkauksen jälkeen. Toisen kohdalla käytäntö oli muuttunut ja vauva lepäsi rinnallani ompelun ajan ja mies oli vieressä korjailemassa vauvan asentoa tarvittaessa. Lähdettiin sitten kaikki yhdessä tarkkailuhuoneeseen. Kummallakaan kerralla mies ei ole valittanut, kun "joutui" mukaan.

Vierailija
46/55 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä itkin, huusin ja oksensin :) Rakas ihana mieheni pysyi rinnalla, vaikka naama välillä aika valkoinen olikin. 

Vierailija
47/55 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt sää pikkuinen suutuit. Pusi, pusi..bye mää meen nukkumaan.

mies51v

Joo ihan varmasti meni nyt mulla oikein tunteisiin! :)

Mahtaa olla hieno elämä, ainoa ihmiskontakti joka tuolla on, on nettipalstan kanssa. Ja maailmassa ei muka ole oikeutta.....

Vierailija
48/55 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen/kumppanin tehtävä on tehdä tuon asian suhteen tasan niin kuin synnyttävä äiti haluaa, kyseenalaistamatta ja valittamatta, jos on lisääntymään ryhtynyt.

Minulle asia oli ihan sama mutta mies halusi nähdä lastensa syntymän ja kyllähän se tuntuu normaalilta, että haluaa. Välittömästi syntymän jälkeen hänestä olikin paljon apua.

Vierailija
49/55 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollessani synnyttämässä, jätti kätilö minut pitkiksi ajoiksi avustaakseen toisessakin synnytyksessä. Olisi varmaan ahdistanut jos ihan yksin olisin ollut.

Konkreettista hyötyä miehestä oli ainakin vessareissuilla, kun mm. keräili pudonneita elektrodeja yms.

Sen sijaan pikkuvauvavaiheessa olisi ollut helpompaa pesiä vauvan kanssa, jos olisimme saaneet olla enemmän kahden. Ja nyt kun lapsi on ottanut jalat alleen, isää tarvitaan taas paljon.

Vierailija
50/55 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät lähtökohdat vanhemmuuteen, jos mies ei tahdo/ei äidin puolesta saa olla mukana _oman lapsensa syntymässä_. 

Siinä vaiheessa jos/kun mieheni kanssa aletaan lasta yrittämään, niin se on alusta asti kahden kauppa, ei niin, että siitä voi valita itselleen mieluisimmat asiat. 

Olin mukana siskoni synnytyksessä joka kesti useamman tunnin. Ei tulisi mieleenkään haluta olla siinä tilassa yksin, tai että mieheni ei tahtoisi tuolloin olla tukenani. Siinä tapauksessa olisi aivan väärä mies lapselleni. Synnytys meinaan tyypillisesti on juurikin sitä, että ollaan ilman hoitohenkilökuntaa huoneessa vaikeroimassa. Enkä muuten kertaakaan tullut katsoneeksi jalkojen väliin, joten turha siihenkään vedota.

Vierailija
51/55 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin mukana kaikkien lasten synnytyksissä vaikka tein samaan aikaan kolmivuorotyötä. Eksä syytti minua kaikesta joka ei mennyt juuri kuten hän halusi. Yritin selittää ettei synnytystä voi suunnitella eikä hoitohenkilökuntaa uhkailla. Ihmettelen että miksi minun piti siellä olla.

”Traumaattisen” ensisynnytyksen jälkeen halusi kovan väännön jälkeen seuraavaan doulan, mutta jostain kumman syystä doulakaan ei ihmeisiin pystynyt ja sekin oli pettymys...

Ja mikä siinä yksin olemisessa on niin pelottavaa? Eikö silloin ole hyvä hetki rauhoittua, harjoitella hengittämistä, lukea, kuunnella musiikkia jne.?

Vierailija
52/55 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin mukana kaikkien lasten synnytyksissä vaikka tein samaan aikaan kolmivuorotyötä. Eksä syytti minua kaikesta joka ei mennyt juuri kuten hän halusi. Yritin selittää ettei synnytystä voi suunnitella eikä hoitohenkilökuntaa uhkailla. Ihmettelen että miksi minun piti siellä olla.

”Traumaattisen” ensisynnytyksen jälkeen halusi kovan väännön jälkeen seuraavaan doulan, mutta jostain kumman syystä doulakaan ei ihmeisiin pystynyt ja sekin oli pettymys...

Ja mikä siinä yksin olemisessa on niin pelottavaa? Eikö silloin ole hyvä hetki rauhoittua, harjoitella hengittämistä, lukea, kuunnella musiikkia jne.?

Mä olen synnyttänyt ennen älylaitteita (viihde vähissä). Kivusta puolitajuttomana ja lääkkeistä sekaisin, pahoinvoivana ja täysin avuttomana (kaikenlaisia mittareita ja antureita kiinni, ei voinut edes liikkua) oli äärettömän tärkeää että puoliso oli tukena. Oli edes jotakin tuttua, johon tukeutua, kun luulin vuorotellen tulevani hulluksi tai kuolevani ja samalla pelkäsin, etten kuolekaan. Jäi kertaan. Ihme, että puolisosi suostui useampaan, vähätteletkö hänen kokemustaan hänen kuultensa?

Vierailija
53/55 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse tuon mies51v huolehtia miten miehet pärjäävät synnytyksessä, hän kun ei koskaan tule sinne itse kenenkään tukihenkilöksi joutumaan. En katselisi tuollaista asennetta päiväkään.

Oman mieheni tuki synnytyksissä on ollut ehdottoman tärkeä. Hän ei puhu, mutta on pitänyt kädestä. On tuntunut helpottavalta kanavoida supistusten kipu puristamalla toisen kättä, sitä ei tunne olevansa niin yksin niiden kipujen kanssa.

Vierailija
54/55 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huokaus. JA sitten valitetaan ja vingutaan, että miksi mies ei koe lasta itselleen läheiseksi. Tai ole kiinnostunut osallistumaan lapsen hoitoon, kun saa kuulla viimeitääm siinä vaiheessa kun apsi on syntymässä vain häiriötekijä, jolla ei tee mitään kun on ystäviä ja sukuliaisia.

Vierailija
55/55 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkuruus on halveksittavaa, mies on jo 51 ja pelkää tuolla tavalla, turn off total.