Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua!!! Millä ihmeellä punertavat kylppärin lattialaatat puhtaaksi?

Eikö irtoa millään?
06.01.2020 |

Muutin vuoden vaihteessa asuntoon, jonka kylpyhuoneen (ennen) valkoiset lattialaatat punertavat / kellertävät reunoista. Väri ei lähde millään. Olen kokeillut Vimiä, etikkaa, kloriittia, Pata-pataa, konetiskiainetta ja ihmesientä.

Mitä ihmettä tuo väri on? Sitä on epätasaisesti pitkin lattiaa, tietyissä reunoissa laattoja. Osaisiko joku antaa vinkin, millä sen saa pois? Olisin NIIN kiitollinen toimivasta neuvosta!!!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt samaa, ilm. punainen väri on levää tmv. mitä kylppäreihin kertyy, en vaan tiedä millä lähtee.

Vierailija
2/10 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatan pinnassa on usein kyse pesuainejäämistä ja rasvasta, joskus virheellisesti kutsutaan myös punahomeeksi. Se kyllä oman kokemuksen mukaan lähtee helposti pois vaikka ilman pesuaineitakin. Punainen väri joka istuu kuin tauti, mulle tulee siitä mieleen vaan, että onko vedessä kuinka paljon rautaa? Tai jos se väri on siellä lasitteen alla, onko laatoissa itsessään jotain rautapitoista ainetta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalkinpoistoon tarkoitetulla aineella koittaisin seuraavaksi. Jos se lika on kellertävänoranssia niin se saattaisi olla kalkkia.

Vierailija
4/10 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai oisko joku kotivärjännyt tukkaa jos ei millään lähden. Se kyllä jämähtää, jos ei heti pese.

Vierailija
5/10 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ihan kunnolla hangannut saumoja? Mulla ainakin lähtee ihan helposti puhtaaks ihan peruspesuaineella. Mut ehkä onkin tosiaan jotain hiusväriä mikä ei sitten kyllä irtoa millään.

Vierailija
6/10 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä lähtee https://www.stark-suomi.fi/fi/laattapesu-kiilto-0-5-l

Kuuraat lattian, annat vaikuttaa ja huuhtelet ja samalla Vielä kuuraat harjan kanssa

Vierailija
7/10 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vinkeistä! Ihanaa, kun vastasitte. :) En usko, että väri on hiusvöriä, koska sitä on aina tietyissä laatan reunoissa (ilmeisesti niissä, joihin vesi on jäänyt pitemmäksi ajaksi ennen kuivumista eikä ole lähtenyt kuivauslastalla kokonaan). Kokeilen seuraavaksi kalkinpoistoainetta ja Laattapesua.

Lisääkin vinkkejä saa laittaa, jos jollain on! T. Aloittaja

Vierailija
8/10 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin että lakkaat murhaamasta ihmisiä kylpyhuoneessasi.

Lisäksi suosittelen ruokasoodaa.

Vierailija
9/10 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höyrypesuri on paras masiina millä itse olen saanut laatat puhtaaksi.

Vierailija
10/10 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

vedessänne on kuparia, mikä tuo mukanaan punaisen sävyn pinnoille

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi