Maarit Tastula Yle TV ykkösellä nyt
Kyllä hieno seurata kuinka Maarit Tastula haastattelee vieraitaan.
Fiksusti ja terävästi.
Maarit Tastula on kyllä ihan huippu.
Kommentit (14)
Hienoja keskusteluja. Pidän hänen lempeästä tavasta puhutella vieraitaan. Ei nolaa, eikä kikattele joutavia.
Tastula pilasi haastattelun hyminällään, ne lyhyet hmm-äänet olivat todella ärsyttäviä. Harmi, koska tärkeistä asioista puhuttiin.
Ärsyttävä nassuttaja. Lapsellisia Bond-viittauksia.
Petri ja Antti olivat kiinnostavia, rehellisiä.
Rasittavia kuittaamishorinoita, tätimäisiä yhteenvetoja ja omia johtopäätöksiä haastateltavien puheista. Haastateltava muodostaa oman viestinsä ja vastaa sen sisällöstä, katsoja luo itse kantansa ja analyysinsä asiaan. Juontajan "ajatusselventäjä"osuuksia ei kaivata kummankaan suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Rasittavia kuittaamishorinoita, tätimäisiä yhteenvetoja ja omia johtopäätöksiä haastateltavien puheista. Haastateltava muodostaa oman viestinsä ja vastaa sen sisällöstä, katsoja luo itse kantansa ja analyysinsä asiaan. Juontajan "ajatusselventäjä"osuuksia ei kaivata kummankaan suuntaan.
Hauska ilmaus tuo "tätimäisiä yhteenvetoja". Minua Tastulan tyyli ei ole koskaan ärsyttänyt, mutta ymmärrän mitä tarkoitat.
Inhimillisen tekijän haastattelijat (Flinkkilä, Itkonen ja Valto) olivat tosi passiivisia eli kysyivät vain kysymyksiä, persoonina olivat etäisiä. Se on ollut yksi hienommista kotimaisista tv-sarjoista.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Tastulalla on maneerinsa, ei siinä mielessä ole kehittynyt haastattelijana. Olen seurannut aika ajoin 90-luvulta. Ammattilainen kuitenkin, ja nuo muutamat naisten tekemät keskusteluohjelmat ovat Suomen kärkeä.
Kaipaisin myös mieshaastattelijalta tunnin pitkää rauhallista keslusteluohjelmaa, jossa kosketeltaisiin syviä inhimillisiä aiheita.
Vierailija kirjoitti:
Tuo yllä oleva on juuri se, mikä rasittaa hänen tyylissään ja jätän välillä ihan katsomatta näitä ohjelmia. Tekee omia päätelmiään ja yhteenvetojaan haastateltavien puheista ja joskus ne ovat erilaisia kuin mitä itse ajattelen. Välillä tulee sellainen tätimäisen lässytyksen vaikutelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo yllä oleva on juuri se, mikä rasittaa hänen tyylissään ja jätän välillä ihan katsomatta näitä ohjelmia. Tekee omia päätelmiään ja yhteenvetojaan haastateltavien puheista ja joskus ne ovat erilaisia kuin mitä itse ajattelen. Välillä tulee sellainen tätimäisen lässytyksen vaikutelma.
Samoin. Opettajamainen ja myös tiettyä ennakkoluuloisuutta, vaikka peittääkin sen suurimman ajan.
Flinkkilä parempi.
Tastula kysyy ja vastaa itse ja sitä ei ammattitaitoinen toimittaja tee. Flinkkilä ei tuo koko ajan itseään esiin vaan osaa antaa tilaa haastateltavalle.
Juuri nyt Tastula kysyi haastateltavalta
- Tuliko sinulle tunne, että sinun täytyy kelvata siellä...
Haastateltava ei tällä kertaa antanutkaan johdatella itseään valmiiseen vastaukseen
- Ei, ei kyllä tullut...
Reipas nuori mies 😊
Marjaterttu kirjoitti:
Nyt tää Tastula on saanut uuden ohjelman jossa eka jaksossa piehtaroi Antti Heikkilän maisemissa. Jo aikaisemmin tämän Tastulan tyyli oli homo, antoi itsestään yksin kertaisen kuvan ja haastattelut lässähti hänen kisoihin yksinkertsistuksiin. Tämä uusi tuntui että aikaa haaskataan, tässäpä makoillaan sängyllä, kirjoita nyt sinä siinä, sitten lauletaan Dannyn biisiä, puuta hämärää ja puhutaan hölynpölyä. Paras osuus oli kun Antin isä ja äiti saivat sanoa jotain Antisra ja vaimo lauloi, muuten ohjelma junnasi ja räpiköi. FLINKKILÄ ON EDELLEEN HYVÄ HAASTATTELIJA, SAA MIELENKIINNON PYSYMÄÄN JA HAASTATELTAVA KERTOO MIELRNKIINTOISESTI ASIASTAAN. Tastulalla on vaan kovat luulot itsestään.
Samaa mieltä, täysin venytettyä juttua. Itse jutun pointti jäi auki.
Erityisen hauska oli tämä puiden kantaminen liiteristä toiseen - miksi?
Aikuinen ja asiallinen tyyli.
Ei mikään hihittelijä.