Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö ihastuksesta kertoa puolisolle?

Vierailija
04.01.2020 |

Mitä mieltä olet?

Olen itse sitä mieltä ettei tarvitse, jos ei ole tehnyt mitään ihastumisen kohteen kanssa. Pelkät ajatukset ja tunteet voi pitää ominaan. Nyt olen vain siinä tilanteessa, että mietin koko ajan tätä toista ihmistä ja en oikeastaan halua oman puolison kanssa seksiäkään. Olen jatkuvasti hajamielinen.

En halua kertoa asiasta, koska mitään ei ole tapahtunut. Toisaalta puoliso epäilee että minulla on joku toinen ja on huolissaan. Sekin tuntuu epäreilulta.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teeppä kuule ihan niinkuin sinusta itsestäsi tuntuu.

Vierailija
2/22 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihastuminen vaikuttaa parisuhteeseen, niin on ihan reilua kertoa siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihastuminen vaikuttaa parisuhteeseen, niin on ihan reilua kertoa siitä.

Niin minäkin ajattelen, mutta tavallaan tällainen ”vain oman pään sisäinen” juttu tuntuu naurettavalta kerrottavaksi.

Vierailija
4/22 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ihastuksellesi asiasta

Vierailija
5/22 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti ei kannata.

Jos kuitenkin puolisosi on hyvin ymmärtäväinen ja luotatte toisiinne täydellisesti, tunnustaminen ja selittäminen voi helpottaa ja voitte päästä asiasta yli yhdessä. Jo puhuminen voi auttaa pääsemään epätoivotusta ihastumisesta yli. Tunnustaminen saattaa kuitenkin tilapäisesti heikentää puolison luottamusta ja uskoa suhteeseenne ja hän alkaa kyseenalaistaa aikeitasi, sitoutumistasi ja tunteitasi. Voit joutua "todistelemaan" kaikenlaista, pitkäänkin. 

Tunnustin aikoinaan kuvitellen rehelisyyden ja avoimuuden olevan aina oikein, ja siitä seurasi helvetti. Puoliso sai vettä myllyynsä, kun oli pitkään epäillyt pettämistä, alkoi epäillä yhä enemmän, stalkata, syytellä, ja vaikka mitä. Hän menetti viimeisetkin luottamuksen rippeet siinä ja teki asioita, jotka saivat minunkin luottamukseni häneen murenemaan. Siitä tuli ero. 

Vierailija
6/22 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kerro, vaan yritä olla enempi läsnä nykyisessä. Jos ihastus ei mene ohi tai jos homma alkaa muuttumaan suhteeksi niin sitten kerrot.

Vierailija
7/22 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh hoijaa, aina näitä samoja aiheita ja lässytyksiä tällä palstalla. On se outoa kun aikuiset ihmiset eivät osaa tai tiedä mitä tehdä ihmissuhteissa. Jos ei nykyinen puoliso enää inspaa ja toinen on mielessä, pitää osata lähteä liitään ja erota ensin ja sitten naida naksutella niin paljon kuin lystää ihastuksensa kanssa ! 

Vierailija
8/22 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä kertoisi! Tosi loukkaavaa omaa puolisoa kohtaan. Skarppaa vähän siellä kotona ja pidä suu säpissä.

Vierailija
9/22 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kertoa, mutta mikään ei velvoita, koska ei ihastuminen vaikuta mihinkään jos et toimi sen pohjalta. Teoista täällä vastataan.

Vierailija
10/22 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu motiivistasi. Minulle ex kertoi vain lievittääkseen syyllisyyttään ja tehdäkseen siitä minun ongelmani.

Vierailija
11/22 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoh hoijaa, aina näitä samoja aiheita ja lässytyksiä tällä palstalla. On se outoa kun aikuiset ihmiset eivät osaa tai tiedä mitä tehdä ihmissuhteissa. Jos ei nykyinen puoliso enää inspaa ja toinen on mielessä, pitää osata lähteä liitään ja erota ensin ja sitten naida naksutella niin paljon kuin lystää ihastuksensa kanssa ! 

Ei se ole ihan noin suoraviivaista, ettei 15 yhteisen vuoden jälkeen olisi muuta kuin ”ei inspaa” -fiilis. Ja vaikka ihastuminen olisi molemminpuolista, se ei tarkoita että esimerkiksi tuo naiminen tapahtuisi.

Vierailija
12/22 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu motiivistasi. Minulle ex kertoi vain lievittääkseen syyllisyyttään ja tehdäkseen siitä minun ongelmani.

En tiedä mitä vastaan kun toinen kysyy?

Vierailija
13/22 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ex kertoi vain loukatakseen ja murentaakseen itsetuntoni.

Vierailija
14/22 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertonut mutta puoliso arvasi. Vuoden kuluttua kysyi, että onko se jo ohi. Olihan se, koska en halunnut/halua rikkoa liittoamme mistään syystä.

Vierailija
15/22 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puoliso tuntee ihastuksen, säästäkää kaikkien aikaa ja hermoja ja yrittäkää pitää salassa. Etenkin jos mitään ei ole tapahtunut. Minä en saanut seksiä enkä paljon mitään muutakaan, mutta senkin edestä mustasukkaisen, raivopäisen rouvan viestejä ja puheluita kaikkiin mahdollisiin vuorokaudenaikoihin. Pettäkää niin paljon kuin sielu sietää, mutta vain niin paljon kuin sielu sietää. Näistä ei itketä ja avauduta kotona puolisoille, jos tarkoitus on vain nauttia hetki elämästä.

T. Ihastus

Vierailija
16/22 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapauskohtaista. Jos juttu ei ole millään lailla vakava, miksi turhaan kertoa. Sekin on määrittelykysymys, mikä yleensä on ihastusta ja mikä on vain toisesta ihmisestä pitämistä. Toisaalta se voi etäännyttää kumppanista, jos jokin asia pyörii koko ajan mielessä eikä sitä voi kertoa.

Vierailija
17/22 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siinä varmaan sen suurempaa syytä ole kertoa jos ei ole mitään tapahtunut sen ihastuksen kanssa, tai ei edes aio tehdä ihastuksen suhteen mitään. Aiheuttanee vain turhaa mustasukkaisuutta pahimmillaan jos kertoo.

Terveisin Naispelko26

Vierailija
18/22 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertoisi enkä haluaisi itsekään tietää, jos puolisollani olisi ihastus. Pitkässä suhteessa voi tulla ihastumisia. Niin kauan kun mitään rajoja ei ylitetä, ei ole tarpeen kertoa.

Vierailija
19/22 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koin kerran jotain tuollaista. Vahva ihastus mieheen, joka silloin tuntui sielunkumppanilta ja magneetilta.. mitään fyysistä ei tapahtunut. Houkutus oli todellinen, mutta minua auttoi kun mietin vähän pidemmälle, mihin eri vaihtoehdot johtaa vuoden tai kymmenen vuoden säteellä. Näin ajatellen oli helppoa päättää, että oma mies ja lasten ehjä perhe menee ihastuksen tunteen edelle. En kertonut puolisolle ja tietoisesti välttelin ihastuksen kohdetta. Pari kuukautta meni ihastusta miettiessä, sitten haalistui. Mielestäni tein oikein. Nykyään ihastus on kaukainen ja kauniskin muisto johon joskus palaan, ei muuta.

Vierailija
20/22 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin itselle tulee näitä ihastuksia pitkässä liitossa. Ikinä en ole edes suudellut vieraan kanssa, rajat pysyy mutta pikkuflirtti piristää elämää.

Kuulemma tämä on jotain mikropettämistä, mutta se mikä tapahtuu vaan mun pään sisällä ei voi satuttaa miestäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän