Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkseen ulkomailla matkustavat?

Vierailija
04.01.2020 |

Saako firman luottokortilla maksaa loungen käytöstä lentokentillä? Itsellä tulee jatkossa 2-3 matkaa vuodessa, joissa joutuu kentillä odottomaan jopa 8-10h, niin voiko silloin työnantajan luottokortilla maksaa loungesta? Eli meneekö matkakuluihin?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö todellakaan av-mammat matkusta työmatkoilla? Ihme mammoja.

Vierailija
2/12 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työpaikasta. Yhdessä työpaikassa sai, toisessa ei, mutta silloin mulla oli itsellä Diners, johon kuului osa loungeista ja toki lisäksi veloitin päivärahat myös odotteluajalta. Kysy pomolta tai joltain assarilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuskin saisi. Mutta onkin julkinen organisaatio eikä yritys, kaikki syynätään tosi tarkkaan.

Vierailija
4/12 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu firmasta ja sen matkustuspolitiikasta. Itse en pääsääntöisesti lennä pitkiä lentoja kuin bisnesluokassa jolloin loungeen pääsystä ei tarvi murehtia.

Jos lennän turistiluokassa niin sellaisella lentoyhtiöllä tai -allianssilla jolle minulla on kortti jolla pääsen loungeen.

Jos on lyhyitä lentoja (halppisfirmoilla) mutta pitkiä odotuksia niin sovin tapauskohtaisesti.

Vierailija
5/12 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa. Saat työnantajalta korvauksen matkakuluista ja päivärahat. Jos haluat käyttää päivärahojasi maksulliseen loungeen, siitä vaan, mutta ei työnantaja sitä erikseen korvaa.

Vierailija
6/12 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Finnairin kultakortti (työmatkojen takia) sis. loungen. Aluksi menin aina työkaverin siivellä (saa tuoda yhden kaverin).

Vierailija
7/12 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvimman mukaan mennään. Tottakai firman luottokortilla voi maksaa loungen. Meneekö se matkalaskussa läpi? Tuskin.

Vierailija
8/12 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan firmasta. Itse en ole koskaan saanut vaan on pitänyt itse maksaa.

Vierailija
9/12 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on kyllä sinun ja työnantajasi välinen asia. Minä ainakin laitan lounge-kulut aina matkalaskuun (tosin suurin osa menee vuotuisen jäsenmaksun piikkiin), eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia sen suhteen. Mutta tässä tietenkin auttaa se, että kyseessä on oma firmani. :)

Vierailija
10/12 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valtiolla työssä, ja meillä ei tuollaista sallita. Samoin business-luokan liput on kiellettyä ottaa veronmaksajien piikkiin.

Toki kertyneitä pisteitä tai omaa rahaa voi käyttää upgreidaukseen. Noudatetaan matkaohjesääntöjä, eli reilu peli kaikille.

Vierailija
11/12 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjänä matkustan lähes aina bisneksessä firman piikkiin, ja sitä kautta tietysti käytän loungea kentillä. Alaisilla tällaista etua ei ole, vaan heidän pitää matkustaa halvimmalla mahdollisella tavalla.

En ikinä hyväksyisi matkalaskua, jossa olisivat käyttäneet loungea firman piikkiin.

Kuulostaa ehkä ikäväkältä, mutta näin tämä nyt vaan menee. Kaikilla ei ole samoja etuja.

Vierailija
12/12 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en myöskään esimiehenä hyväksyisi loungemaksua. (Matkapäivä kattaa lisääntyneet ruokakulut yms normaalista poikkeavan kulun) Onko jossain vielä sellainen firman luottokortti, joka maksut firma maksaa suoraan? Mulla on aina ollut firman takaama mutta itsemaksettava, eli laskun maksoin itse ja matkalaskuun kuuluvat osat haettiin sitten jälkikäteen firmalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi