Laivamatka 12.30-16, hytin siivous 14.00
Olemme tulossa vauvan kanssa Silja Europalla Suomeen. Otimme hytin, jotta vauva saisi nukkua rauhassa. Siivous tuli kuitenkin jo klo 14. Sen jälkeen ei sitten saanutkaan sänkyä avata. Vaipanvaihto tarkoitti sitä, että piti viedä vaippa muovipussissa aulan roskikseen.
Ei varmaan olisi kannattanut maksaa hytistä.
Kommentit (9)
Roskia jäi nyt roskikseen ja yksi pyyhe likaisena vessaan. Toivottavasti siistijä käy vielä tarkistamassa hytit.
Saman tien lähti myös palautetta Tallink/Siljalle.
Kyllä saa sängyn avata. Me ollaan monesti nukuttukin vielä siivouksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ilkee käydä laivoilla just tämän takia. Siivotaan niin aikaisten, kun edelliset on vielä hytissä, niin kyllähän siellä kaikki kakkiaiset ryösii ne petivaatteet ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ilkee käydä laivoilla just tämän takia. Siivotaan niin aikaisten, kun edelliset on vielä hytissä, niin kyllähän siellä kaikki kakkiaiset ryösii ne petivaatteet ym.
Tietysti ne petivaatteet vaihdetaan ennen seuraavia matkustajia. Aina on ollut puhtaat petivaatteet hytissä. Se on toivomus, ettei petejä avata siivouksen jälkeen, mutta oikeus siihen on, kun hytistä on maksanut.
Höpö höpö. Hyttiin ei tarvitse päästää siivoojaa ennen kuin laiva saapuu satamaan.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Hyttiin ei tarvitse päästää siivoojaa ennen kuin laiva saapuu satamaan.
Siivooja tekee niin kuin käsketään. Eivät he itse saa valita, milloin siivoavat. Muutoksen täytyy tulla yhtiön johdolta. Laivojen siivoajilla on rankka, pienipalkkainen työ. Heillekin olisi mukavampaa, jos saisi siivota hytit vasta, kun matkustajat ovat poistuneet.
On outoa, että hytti täytyisi siivota puolivälissä matkaa. No, firma haluaa nopeasti uudet maksavat asiakkaat laivaan. Ei todella ole mukavaa siivoojillekaan. Mitä, jos olisi vaikka just tullut suihkusta ja siivooja tulee ovesta sisään? Nehän vaan nopeasti koputtaa ja sitten tuöevatkin jo hyttiin. Mut noin aikaisin ei ole mun hyttiä koskaan tulti siivoamaan. Ehkä 30-40 min ennen satamaa. Ja sekin otti päähän.
Tuo on ehdottomasti se, mikä mua vironristeilyillä kyrsii eniten. Ei arvosteta maksavia asiakkaita ollenkaan. Siivoojat laivoilla on kireitä, vittumaisia ja epäluotettavia.
Minä olisin kyllä avannut, tai sanonut että tule takaisin myöhemmin koska hytistä on maksettu klo 16 saakka (ellei sopimuksessa selkeästi sanota että hytti käytössä vain klo 14 saakka.)