Aion olla tämän vuoden harrastamatta mitään liikuntaa ja juoda alkoholia joka viikonloppu
Kommentit (11)
Tulevaisuudessa vanhempana tulet katumaan päätöstäsi. Kun vanhana et pääse aamulla enää edes sängystä ylös ilman sitä että joudut soittamaan apua, ihmisen joka vie sinut pissalle taluttaen, niin toivot että olisitpa nuorempana vahvistanut kehosi jokaista lihasta että nyt vanhana olisit vielä liikuntakykyinen.
Vanhentuessa lihakset kuihtuu, jokainen vanhan ihmisen nähnyt tietää sen. Siksi vanhetessa pitäisi sedentary (paikallaanolo) elämäntyylin sijaan liikkua ja nostella painoja entistä säännöllisemmin.
Jos siis haluat, että liikuntakykysi säilyy. Liikuntakyky on pitkälti kiinni lihaksista. Esimerkiksi pakarat tekee lähes kaiken työn kävelyssä. Treenaa nyt ainakin jalkoja, selkää, vatsoja. Kiität itseäsi myöhemmin elämässä.
Erikoinen päätös, olisi mielenkiintoista tietää syy tähän, viitsitkö sen kertoa?
Mitä tarkoittaa tuo juominen, kännejä viikonloppuisin, vai vaan sitä hillittyä paria lasillista, vai sentään jonkin sortin tissuttelua?
Syy lienee se, että olen tähän asti harrastanut liikuntaa koko elämäni ja juonut melko niukasti. Nyt kokeillaan toisin päin.
Oletko siis tähän asti liikkunut säännöllisesti ja juonut vain vähän tai et ollenkaan alkoholia? Aika radikaali muutos, ihmettelen kyllä. Miksi näin haluaisit tehdä?
Itse en halua mistään hinnasta lopettaa likkumista. Kroppa toimii paremmin ja saa päätä tuuletettua samalla. Olen myös nähnyt lähipiirissäni miten huonoilla elintavoilla pääsee ennen aikaisesti hautaan. Toinen ei ole vielä kuollut, mutta on toisten apujen varassa, kun ei pysty enää hoitamaan asioitaan itse.
Ota ennen ja jälkeen kuvat, niin näet vaikuttiko jotenkin.
Noh mä oon tehnyt noin jo kaksi vuotta, enkä ainakaan ole huomannut huonontumista elämässäni. Päinvastoin olen keksinyt kaikkea kivaa päissäni. Ainoa ongelma oli että ideoita ei muistanut aamulla, joten mulla on nykyään vihko saunamökissä missä juopottelen ja kirjaan siihen kaikki ideat, että voin sitten seuraavana päivänä lukea ja toteuttaa ne. Minä juon myös keskiviikkoisin pikku tumut itselleni ja usein pidän etäpäivän torstaina, kun en ole varmaankaan ajokunnossa torstai aamuna.
Suosittelen, ja punkku on kaiken lisäksi terveellistä.
Mä päätin myös alkaa juoda paljon. Sama ryypätä älyttömästi kun ei sitä miedompaa saa käyttää laillisesti. Sen kanssa pysyi aina kohtuudessa mutta kun ei sallita niin juodaan sitten kaksin käsin. Ensiviikolla taas reilumpi satsi ruotsin puolelta. Halpa kalja on hyvä kalja.
Minkä ikäinen olet? Jos alle 40v niin anna palaa vaan, palaudut vielä hienosti. Jos olet jo yli 50v niin ei kannata, menet tosi huonoon kuntoon.
Ei oikein mitään. Olen itse toiminut samoin koko aikuisikäni, ja olen onnellinen ja terve.