Kysymys ateisteille
Filippiläiset 2:9-11
Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman, niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat, ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.
Jokainen tulee jonain päivänä tunnustamaan että Jeesus Kristus on Herra, myös ne jotka joutuvat helvettiin. Myös satanistit, jumalanpilkkaajat, homoseksuaalit, kaikki.
Eli jos joudut jonain päivänä tunnustamaan Jeesuksen Herraksi joka tapauksessa, miksi et tunnustaisi jo nyt? Se ei hyödytä mitään että Jumalan kieltää maan päällä ja joutuu sitten helvettiin.
Kommentit (19)
Paavali Tarsolaisen kynästä vissiin tuo? Hänellä oli hyvä mielikuvitus.
Koska Raamattu ja sen höpinät ei merkitse mitään ateistille.
Ei hätää; ateismi on väliaikainen tila.
En minä ole ateisti hyötyäkseni siitä vaan siksi, etten vain kykene uskomaan yliluonnolliseen. Minulla ei ole yhtään kokemusta sen enempää jumalista kuin keijuistakaan. Ne ovat kuvitelmia, joilla ihmiset lohduttavat itseään.
Vierailija kirjoitti:
”Miksi et pidä raamatusta, sinä vanha syntinen? Siksi että se tietää kaiken sinusta!” (Billy Sunday)
Mistä sen tietää, onko Jumalaa olemassa?
Jos olisi, miksi hän sallii kaikki vääryydet ihan rehellisiä ja kunnon ihmisiä kohtaan.
Vaikea uskoa mihinkään, kun maailma on täynnä sotaa, valheita, petoksia, vääryyttä, ilkeyttä. sairautta ja kaikkea pahaa, myös niille ihmisille, jotka eivät itse samaa tee kenellekään?
Täytyy saada melkoiset todisteet, että voisi uskoa mihinkään kuoleman jälkeiseen elämääN,. olipa se sitten taivas tai helvetti.
Ja ylösnousemusta on odotettu jo yli 2000 vuotta ja odotetaan varmaan myös seuraavat
20 000 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi, miksi hän sallii kaikki vääryydet ihan rehellisiä ja kunnon ihmisiä kohtaan.
Vaikea uskoa mihinkään, kun maailma on täynnä sotaa, valheita, petoksia, vääryyttä, ilkeyttä. sairautta ja kaikkea pahaa, myös niille ihmisille, jotka eivät itse samaa tee kenellekään?
Täytyy saada melkoiset todisteet, että voisi uskoa mihinkään kuoleman jälkeiseen elämääN,. olipa se sitten taivas tai helvetti.
Ja ylösnousemusta on odotettu jo yli 2000 vuotta ja odotetaan varmaan myös seuraavat
20 000 vuotta.
Emme ole vielä paratiisissa. Maailman pahuus tässä ajassa on ihmisten aiheuttamaa. Kun Jeesus tulee takaisin, häneen uskovat pääsevät taivaankotiin.
Vierailija kirjoitti:
20 000 vuotta.
Kristinusko antaa ihan pätevät vastaukset noihin kysymyksiin. Lyhyesti: Jumala teki kaiken hyväksi, ihminen kapinoi ja niin sanotusti paratiisi menetettiin.
Ihminen sai riesakseen kaikenlaista sairautta, luonnonkatastrofeja ja muuta sellaista. Pahinta on kuitenkin se, mitä syntiin langenneet ihmiset tekevät toisilleen yksilöinä ja kansoina. Erityisesti näistä on todella hölmöä syytellä Jumalaa.
Miksi Jumala ei poista pahaa maailmasta? Hän on luvannut tehdä niin (tuomiopäivä), mutta toistaiseksi odottaa kääntyisivätkö ihmiset hänen puoleensa ja tekisivät parannuksen järjettömästä menostaan. Halukkaita varten Jumala antoi oman Poikansa välittäjäksi, johon turvautumalla saa kaiken tekemänsä pahan anteeksi.
(Kaiken pahan poistaminen maailmasta kerralla merkitsisi myös kaikkien ihmisten poistamista, koska me kaikki olemme pahoja.)
Valitsen herrani hyvin. Jumala ei päässyt edes lähtötason karsintaa läpi, ja Jeesus ei tee tarpeeksi pesäeroa faijaansa. Lisäksi kyseenalaistan molempien olemassaolon, varsinkin ensimmäisen, ja jälkimmäinen saattoi olla vaan vähän harhainen, vaikka olisikin ollut historiallinen hahmo.
Vierailija kirjoitti:
20 000 vuotta.
Jos ajatellaan että jumala on pääsi sisällä ja kristus ruumiisi ja minäsi, niin silloin ylösnousemus on valaistuminen ja silloinhan tuota ylösnousemusta on aivan turha odottaa ulkopuolelta, kun kyseessä on sinun ylösnousemuksesi ja matkasi/ henkinen kehityksesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20 000 vuotta.Kristinusko antaa ihan pätevät vastaukset noihin kysymyksiin. Lyhyesti: Jumala teki kaiken hyväksi, ihminen kapinoi ja niin sanotusti paratiisi menetettiin.
Ihminen sai riesakseen kaikenlaista sairautta, luonnonkatastrofeja ja muuta sellaista. Pahinta on kuitenkin se, mitä syntiin langenneet ihmiset tekevät toisilleen yksilöinä ja kansoina. Erityisesti näistä on todella hölmöä syytellä Jumalaa.
Miksi Jumala ei poista pahaa maailmasta? Hän on luvannut tehdä niin (tuomiopäivä), mutta toistaiseksi odottaa kääntyisivätkö ihmiset hänen puoleensa ja tekisivät parannuksen järjettömästä menostaan. Halukkaita varten Jumala antoi oman Poikansa välittäjäksi, johon turvautumalla saa kaiken tekemänsä pahan anteeksi.
(Kaiken pahan poistaminen maailmasta kerralla merkitsisi myös kaikkien ihmisten poistamista, koska me kaikki olemme pahoja.)
Paitsi että kaikkivoipa Jumala voisi poistaa vain ihmisten pahuuden poistamatta ihmisiä. Lisäksi hänen olisi ehkä syytä ottaa vastuuta luomuksestaan. Jos minä kasvatan koirani huonosti ja se puree minua, se on minun syyni, ei koiran -- ja minä en ole edes luonut sitä koiraa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20 000 vuotta.Jos ajatellaan että jumala on pääsi sisällä ja kristus ruumiisi ja minäsi, niin silloin ylösnousemus on valaistuminen ja silloinhan tuota ylösnousemusta on aivan turha odottaa ulkopuolelta, kun kyseessä on sinun ylösnousemuksesi ja matkasi/ henkinen kehityksesi.
lisäys, en ole ap.
Kysymys ap'lle: Oletko saanut diagnoosin? Pääsitkö terapiaan? Mikset vaihda lääkitystä vaikka nykyinen ei toimi?
Joudun tunnustamaan? Riittääkö jumalalle jos sanon "joojoo" mutta en oikeasti tarkoita sitä?
Jumalan antoi ihmiselle vapaan tahdon. Voi valita seuraako Jeesusta vai jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”Miksi et pidä raamatusta, sinä vanha syntinen? Siksi että se tietää kaiken sinusta!” (Billy Sunday)
Syntiä ei tee sellainen ihminen, joka ei syntiin usko. Ja Raamattu ei kiinnosta, fiksumpaakin luettavaa löytyy.
Jeesus kuulostaa niin ikävältä tyypiltä, että jos hän olisi olemassa, hän ei tulisi kovinkaan monen kanssa toimeen. Mokomakin sillan alla uhkauksiaan örisevä peikko.