Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toiset kuukautiset tässä kuussa (edelliset myöhässä)

Vierailija
30.12.2019 |

Onko kenelläkään muulla kokemusta tällaisesta: Mulla kuukautiset tuli tässä kuussa melkein pari viikkoa myöhässä. Nyt sitten ne ovat alkamassa taas ihan normaaliin aikaan eli kuun vaihteessa. Edelliset loppuivat pari viikkoa sitten. Onkohan normaalia, että ne tulee näin nopeasti uudestaan?

En käytä ehkäisyä ja kierto on yleensä päivälleen säännöllinen. Ikä 35. Työstressi on ollut kauhea, joten se on varmaan syynä. Kuulisin mielelläni kokemuksia, että onko tämä normaalia.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et käytä ehkäisyä?

Muuten kuukautiskierron vaihtelu on ns. normaalia.

Itselläni tuli joskus säännöllisesti kahdet niukat kuukautiset saman kuukauden aikana.  Ei kuitenkaan ollut mitään sairautta. Jotain hormonivaihteluja, sittemin kierto taas tasaantui.

Raskaus kuitenki on aina otettava huomioon.

Vierailija
2/8 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä ehkäisyä, koska en ole suhteessa. En ole halunnut aloittaa, koska muuten ei ole mitään ongelmia tai mitään kipuja kuukautisten kanssa. Raskaana en ole, koska en ole ollut lähelläkään miestä ainakaan yli vuoteen.

Ehkä tämä on jotain stressiä tai normaalia vaihtelua. Yleensä mulla on siis ihan säännölliset kuukautiset.

Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuodet.

Vierailija
4/8 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaiset vaihdevuodet?

Vierailija
5/8 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei sentään ole vaihdevuodet vielä. Pitää seurata tilannetta ja katsoa vielä pari kuukautta.

Ap.

Vierailija
6/8 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vastaava lyhyt kierto on yhdistynyt stressiin ja toisaalta myös vastaavaan tilanteeseen, jossa edellinen on ollut ylipitkä normaaliin verrattuna. Ajattelin sen vaan jotenkin niin, että kierto tasoittuu itsekseen. En ole ovulaatiota tuossa tuntenut, mikä on sekin ihan normaalia.

Vierailija
7/8 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Been there done that. Sitä kutsutaan epäsäännölliseksi kuukautiskierroksi. Todennäköisesti ei vaarallista, vaikka kiusallista voi toki olla kun ei tiedä milloin ne alkavat.

Vierailija
8/8 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siirtänyt kuukautisia viimeaikoina? Minulla kävi jotenkin noin pari kuukautta siirron jälkeen.