Millaisia viinamääriä olette todistaneet jonkun juoneen lyhyessä ajassa.
Siis tarkoitan isoja määriä.
Esim. illan aikana, tai muutamassa päivässä.
Kommentit (17)
Mies laittoi kaakaoonsa ruokalusikallisen rommia. Se on suurin määrä mikä täällä käytetään.
Kolme 2 dl pikkupulloa Dynamite-anisviinaa (60%) tunnin sisään. En tiedä, onko nämä viinat juonut henkilö enää elossa. Oli jo tuolloin erittäin pahassa kuosissa, minkä varmasti voitte jo arvatakin.
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävin määrä oli kolme 0,5l pulloa kirkasta samassa ajassa kun itse join 15 keskikaljaa. Se oli yhden illan aikana 7-8 tuntia.
Olen itse juonut 0,7l kirkasta samassa ajassa sekä muutaman kajan väliin. Toki seuraavan päivän oksensin .
Olen kyllä 140kg mies. Kerran näin noin 35 kg thaimaalaisen juovan 15 kaljaa.
Olen juonut 23 olutta yhden vuorokauden sisään, nukuin kyllä kahdesti pari tuntia mutta jatkoin juomista herättyäni.
Viisi pulloa kirkasta mennyt yhden päivän aikana kolmen kaverin kanssa. Plus oluet.
Olen työssäkäyvä, normaali nainen.
Pari puolen litran viinapulloa ja noin 10-12 kaljaa pohjiksi ennen baariin lähtöä.
3 päivän aikana 12 pack eli mäyräkoira 40% vodkaa. Joi myös olutta jonkin verran noiden kaverina. Kolmantena päivänä kun menin käymään siellä ja ne vodkat oli juotu niin henkilö pyysi minua viemään hänet hoitoon.
Menimme tuttavapariskunnan luo syömään. Tiesin, että mies oli vähän viinaan menevä, mutta olin kyllä vähän hämmästynyt kun hän joi ruoan kanssa noin litran kirkasta suoraan pullosta. Olimme siellä ehkä kolmisen tuntia, eikä mies vaikuttanut edes erityisen humalaiselta lähtiessämme.
Entinen, nyt jo edesmennyt työkaverini lähti kerran kyytiini perjantaina töistä. Automatka kesti noin 10-15 minuuttia ja matkan aikana hän joi jotain kirkasta viinaa (kossua tms.).
Pullo oli puolen litran ja sellainen muistikuva on, että hän korkkasi sen matkan alkaessa (mietin kyllä muistanko väärin, voiko edes pahin alkkis juoda kossupulloa vartissa ilman että on ihan kanttuvei?). Joka tapauksessa hörpyt olivat reiluja ja kauhistelin matkan aikana miten joku voi juoda noin paljon. Kun jätin hänet kyydistä pois, pullo oli tyhjä. Kyseessä oli pahasti alkoholisoitunut mieshenkilö.
Nykyisessä työpaikassani on myös yksi alkoholisti, joka juo omien sanojensa mukaan ihan järjettömät määrät olutta viikonloppuisin, siis tyyliin 3 korillista jne.
No en ole hirveästi toisten juomisia laskeskellut, mutta mulla on yksi kaveri, joka pystyy juomaan muutaman oluen ja puhaltamaan parin tunnin päästä nollat. Ollaan oltu yhdessä kokoontumisajoissa, joissa ajokunto tarkistetaan puhaltamalla, ja kun ollaan oltu aamupäivällä pitsalla, tämä kaveri juo kaveriksi muutaman oluen ja puhaltaa ne nollat lähtöaikaan.
No yksi puolen litran kossupullo meni tunnissa, tämä oli joskus 80-luvulla. Alkoholisoitunut tuttava, joka kuoli muutama vuosi myöhemmin.
Parikymppisenä oli tapana kavereiden kanssa vetää "festaricooper" eli kori keppanaa 8 tuntiin. Tasaisella tahdilla 3 tölkkiä eli litra tunnissa menee kyllä kunhan saa ekat 10 kurkusta alas. Siitä oli hyvä jatkaa bändejä katsomaan ja aloittaa juopottelu.
Opiskelijakämpässä eräs veti iltaan 3kpl 0,75L vodkaa raakana.
Aamun- iltapäivä n klo 15 välisenä aikana eräs tuttu joi neljä 0,5 litran pulloa Koskenkorvaa. Hän tosin oli alkoholisti.
Joskus nuorna likkana join 6 kaljaa puoleen tuntiin. Kaveri haki minut töistä, josta lähdettiin puolen tunnin ajomatkan päähän hänen luokseen. Joku asia minua v*tutti jonka johdosta sitten aloin kaataa kaljaa jo matkalla ihan huolella. Päästiin sitten perille, jolloin nousin autosta, ja oksensin suihkulähteen tai sprinklerin lailla kaljavaahtoa tämän kaverin pihamaalle :D ei ollut tuo nopeusjuonti meikäläisen laji. Nykyään juopotellessa menee se kalja tai pari tuntiin.
Järkyttävin määrä oli kolme 0,5l pulloa kirkasta samassa ajassa kun itse join 15 keskikaljaa. Se oli yhden illan aikana 7-8 tuntia.